דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לעבור את מבחן GRE בהצלחה? 

מאת    [ 17/05/2012 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 3723 פעמים ]

איך לעבור את מבחן GRE בהצלחה?

מבחן GRE הוא מבחן בינלאומי, אליו ניגשים מעל לחצי מליון איש מכ- 200 מדינות בכל העולם, והוא למעשה כרטיס הכניסה שלכם ללימודים נחשקים באוניברסיטה יוקרתית באירופה או בארה"ב. איך בדיוק עושים את זה? ומה זה בכלל GRE?

 

מבחן GRE ? תעודת עניות למצוינות אישית

מבחן GRE, או בשמו המלא,Graduate Record Examination , מאפשר לנבחנים מכל העולם, לנסות ולהתקבל למיטב האוניברסיטאות האירופאיות והאמריקניות ללימודי תואר שני ושלישי.

מאחר והנבחנים מגיעים מחתומי לימוד שונים וסגנונות לימוד שונים, בודק המבחן רק ידע כללי, ולא ספציפי למקצוע זה או אחר, ובכך המדד שווה לכולם ובודק ידע אוניברסאלי. משך המבחן הוא ארבע שעות ובמהלכו יש לענות על שאלות הבודקות, כאמור, ידע כללי, הבנת הנקרא, השלמת מילים חסרות במשפטים, בדיקת אוצר מלים גבוה באנגלית עשירה וגבוהה, כתיבת שני חיבורים, האחד נושאי והשני ווכחני, כאשר כאן קוצר החל מהשנה שעברה הזמן המוקדש לכתיבה.

עוד כולל המבחן חלק כמותי המבקש לבדוק יכולות ודרכים בפתרון בעיות, החשובות יותר מהפתרון עצמו, הוכחת טענה, ובדיקת יכולת אנליטית בהסתכלות על בעיה, והתמודדות עימה.

הבשורות הטובות הן, כי הציון שקיבלתם במבחן GRE תקף לחמש שנים. הקושי מתחיל במבנה המבחן שאינו ממש מוכר לישראלים, הצריכים לאמץ דפוסי חשיבה שונים ממה שהם מורגלים לו, לכן מעבר לאתגר הנושאי, הישראלי עומד גם בפני האתגר המבני.

המבחן אינו פשוט. הוא בעצם הכרטיס ל"פרס" הנכסף, המגולם בצורת אוניברסיטת יוקרה, זו או אחרת, שאתם חולמים להיות חלק ממנה. עמידה במבחן תאפשר קבלת הפרס הזה, ועבור רבים, המבחן עצמו הינו אתגר ותעודת עניות לרמת האינטלקט והיכולות שלהם, בעוד שלימודי התואר באוניברסיטה הרצויה, תהווה נדבך בעל שיקול רב בהמשך הקריירה המקצועית שלהם.

 

איך מתכוננים למבחן GRE?

אל מבחן GRE מומלץ להתכונן בחודשים הסמוכים למועד המבחן. זמן ההתכוננות האידיאלי לו, הינו כשלושה חודשים, בהם מומלץ ללמוד את מתכונת המבחן והמבנה שלו. שימו לב, כי באוגוסט האחרון (2011) שונה מבנה המבחן באופן משמעותי, כך שאם אתם מתרגלים שאלות ממבחנים קודמים, רצוי שתשיגו דוגמאות למבנה החדש של המבחן.

תרגול אינטנסיבי הוא הדבר החשוב ביותר בהכנה למבחן זה. תרגלו, שננו ונסו "להיכנס" לעומק המבחן והמבנה שלו, כדי שהטכניקה והשיטה לא יהיו זרים לכם.

 

מדי שנה מציבה המערכת האקדמית אתגרים חדשים המהווים תנאי סף לקבלה למוסדות להשכלה גבוהה בעולם כולו. תנאים אלו הינם אוניברסאליים, ולכן כל המבחנים הינם בשפה האנגלית, השפה הבינלאומית הרשמית, בעולם כולו.

סטודנטים רבים מתרעמים על הקשיים הנערמים בדרכם בדרך אל התואר הנכסף, אולם ההגיון העומד מאחורי דרישות סף מחמירות אלו, הוא כי המוסדות השונים להשכלה גבוהה מעוניינים לצרף אל שורותיהם את מי שבאמת יוכל להתמודד גם עם לימודים בארץ אחרת, או אפילו בארצו הוא, אולם עם יכולת מוכחת להיות ראויים להצטרף אל שורותיו של המוסד האקדמי המכובד.

צורי תדהר מנהל לוח דרושים VideoJob קורות חיים בוידאו מקדם אותך www.videojob.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב