דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העיצוב האלוהי כמקור להשראה 

מאת    [ 16/05/2012 ]

מילים במאמר: 618   [ נצפה 3473 פעמים ]

לפני שנים רבות, רבות מאוד, אירע דבר מדהים: פיצוץ עז החריד את האין-סוף, ומליארדים על מיליארדים של חלקיקי חומר נפוצו לכל עבר באנרגיה אדירה, מתערבלים במערבולות גלקטיות עצומות מימדים. ובכל גלקסיה מתערבלים מיליוני מערכות שמש. בכל מערכת שמש סובבים כמה פלנטות, וסביב כמה מהם סובבים ירח אחד או שניים ויותר. על פני גולה אחת קטנטונת כחלחלה, לא רחוק מדי ולא קרוב מדי אל השמש, בחר ה' להשתמש כסטודיו לאדריכלות, עיצוב-פנים, וסטיילינג. כאן משחק ה' באינספור חומרים, טקסטורות, צבעים ועוד, ויוצר את יצירות המופת המופלאות והגאוניות שלו.

רכסי הרים, קניונים ומכתשים: תוך שימוש בכלי עבודה מגוונים ומשונים יוצר ה' טקסטורות נפלאות: אי גדול נדחף אל עבר יבשת והרי לכם הרי ההימלאיה המשרים אווירה של עוצמה ועטויים גלימה לבנה המשדרת יוקרה מלכותית. מליוני שנים של זרימת מים שוצפת וקוצפת חרצה קניונים כדוגמת הגראנד קניון בארה"ב, ומצוקיו כקירות אווירה מפוסלים במשחק של טקסטורות עשירות. מטאורים תועים חובטים בעוצמה במקומות שונים על הפלנטה שלנו. אנחנו בעצם חיים בתוך משחק סנוקר תלת-מימדי עצום. כך נוצרים מכתשים כדוגמת מכתש רמון, עם תצורות הקרקע המגוונות והצבעוניות שלו- מעין תכשיט ענק משובץ אבני חן. בקפדוקיה שבטורקיה השתמש ה' בסוד מקצועי המובן רק לו: כוח הרוח בתמרונים כשל לוליין בקרקס יצר טקסטורת מבני קונוס כבירים. במדבר סהרה הרוחות משחקות משחק אחר: דיונות חול נרחבות בטקסטורת גלים עדינים המשרים אוירה של וילונות קפלים רכים וחמימים.

הרי געש: סלעים מותכים ניתכים לכל עבר במופע זיקוקין מרשים, תמרות עשן, לועות פעורים לרווחה ונהרות רוחשים וגועשים בכתום עז על רקע אפור כהה. אווירה תזזיתית וסוערת המתאימה כעיצוב לקירות אווירה במועדון לילה סוער או בחדרו של נער מתבגר.

כיפת השמיים: לאורך ההסטוריה של האדריכלות נבנו מבנים רבים בעלי כיפות מרשימות ביותר. אולם אם נעמוד במקום בלתי מיושב בלילה ונביט למעלה, נראה את הכיפה המופלאה מכולן: גופי תאורת לד עדינים וזוהרים משולבים בה בפיזור כאילו אקראי, וכדי ליצור מיקוד ועניין מיוחד בקומפוזיציה, בחר המעצב להתקין גוף תאורה אחד גדול קינטי. הוא משנה את גודלו, צורתו ומיקומו בכל לילה. בהחלט יכול לפאר קיר אוירה כנקודת מוקד בלובי מרכזי של מלון בוטיק יוקרתי חמישה כוכבים.

אוקינוסים וימים: מרחבים אינסופיים של טקסטורה גלית זורמת במקצב קבוע רגוע.  לעיתים הקצב גובר בהדרגה יותר ויותר עד להתפרצויות זעם. פה ושם מבצבצות נקודות בגוונים וטקסטורות אחרים: איים קסומים כתכשיטים עדינים, שכאילו מוקמו במקומות מחושבים כדי לשבור את שגרת האינסוף בקומפוזיציה. אם נעמיק אל מתחת לפני השטח, נגלה עיצוב קירות אווירה בסגנון לגמרי אחר: עושר עצום של כתמי צבע עזים נעים במהירות לכל עבר בדמות דגים, רכיכות ויצורים דמיוניים אחרים. תבליטים פיסוליים בדמות שלל מינים של אלמוגים. פסים, נקודות, חברבורות גדולות וקטנות, הכל מתחבר בתיאום מושלם, והכל אופנתי. אולם אם נעמיק אל כמה קילומטרים מתחת לפני הים, נזכה בכרטיס חינם למופע אורות ניאון מרהיב באולם התיאטרון המפואר והגדול ביותר על פני הגלובוס.

מערות נטיפים: כאן ה' "שיחק אותה" בהתלהבות של ילד קטן בחנות צעצועים ענקית. מיליוני שנים של טיפטופים, וקיבלנו קירות אווירה עשירים של נטיפים וזקיפים, תבליטי קיר פיסוליים מופלאים, עמודי ענק עם פיתוחים עמוקים מתנשאים מתוך בריכות נוי צלולות ושקטות, מסדקים דרמטיים בתקרה משתפלים וילונות אבן בקפלים רכים ועדינים. הכל מקרין הוד, הדר ויוקרה אקסלוסיבית.

אופנות וטרנדים מתחלפים. העולם משתנה: יבשות זזות ומתרחקות זו מזו, נהרות ממשיכים לזרום ולחרוץ את פני הקרקע תוך שינויי כיוון תמידיים, מינים נכחדים ומוטציות חדשות מתפתחות. אך העיקרון המקורי, הבסיסי, נשאר אותו הדבר. מה שהיה אופנתי לפני מיליארד שנים נכון וקיים גם היום, מה שהופך אותו לאופנה נצחית. כל אלה ועוד מהוים את מקורות ההשראה שלי בעבודתי על קירות האווירה שאני מעצבת ויוצרת. לנו העוסקים במלאכה- אדריכלות, עיצוב-פנים, סטיילינג ועוד, לא נותר אלא לכבד, להוקיר ולהלל את יצירותיו של המעצב והאדריכל הדגול מכולם, ולהשתמש בהן כמקור להשראה. מהו יופי אמיתי? מהו סוד הקסם של החומר הקרמי? אלה נושאים שאותם אפתח במאמרים הבאים.

אדריכלית אמנית גילה טננבאום הדר. מצוי בחומר עיצוב קירות אוירה מאלמנטים פיסוליים מקרמיקה בעבודת-יד. כל עבודה הינה פרוייקט ייחודי המעוצב בהתאם לסגנון ולגוונים של החלל שבו הוא משולב. העיצובים מיועדים לכל קהל יעד, וניתן לשלבם במגוון חללים כגון דירות יוקרה, משרדים, מסעדות ובתי קפה, מבני ציבור ועוד. גילה שואבת את מקורות ההשראה שלה מתופעות טבע וגיאולוגיה מיוחדות ומעניינות ברחבי העולם. גילה בוגרת Pratt Institute בניו-יורק, בעלת תואר B-Arch. וכן- לימודי פיסול קרמי בבית שניידרמן בגבעתיים. מאחוריה ניסיון רב שנים בתחומי האדריכלות, עיצוב פנים, ופיסול בקרמיקה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב