דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמונות יום הולדת - איך לצלם ילדים במסיבת יום הולדת 

מאת    [ 16/05/2012 ]

מילים במאמר: 808   [ נצפה 2457 פעמים ]

אין כמעט מאורע משמח כמו יום הולדת, ובכל יום הולדת נרצה לשמר את הזכרונות. איך? כמובן, על ידי צילום תמונות יום הולדת.

לא פשוט לצלם ילדים, וצילום תמונות יום הולדת הוא בהחלט מצב מאתגר להורים רבים.

במסיבות יום הולדת יש הרבה צבע, תנועה ואנרגיה, במיוחד כשמדובר ביום הולדת לילדים. מסיבה זו, לא פשוט לקבץ את כולם לתמונה, בתוך כל הבלאגן וההתרגשות.

להלן מספר טיפים לצילום מסיבת יום הולדת של ילדים:


1. החליטו על צלם מראש

אין דבר גרוע יותר מאשר לסיים מסיבה ולהבין שאף אחד לא טרח לצלם תמונות במסיבה. החליטו מראש על הצלם (או הצלמת), שהאחריות הבלעדית שלו תהיה לצלם. בדרך זו מובטח לכם שישארו לכם מספר תמונות מהמסיבה ויישאר משהו בשביל לזכור את היום החשוב. כך גם כולם יוכלו להנות בידיעה שיש מי שדואג לצילום התמונות.

2. לצלם מנקודת המבט של הילדים

אחד הטיפים החשובים ביותר הוא להתכופף כאשר מצלמים תמונות יום הולדת של ילדים. הטעות הגדולה ביותר של מבוגרים שמצלמים ילדים, הוא לצלם את הילדים בעמידה – התמונות נראות כאילו נעשו מלמעלה. יש לצלם את התמונות בגובה עיניי הילדים.


3. לשנות את זוויות הצילום ואת אורכי המיקוד

להבדיל מהסעיף הקודם - כדי להכניס חיים לתמונות, כדאי לשנות את זוויות הצילום ואורכי המיקוד במסיבה. אפשר לנסות מספר תמונות בעמידה גבוהה (אפשר אפילו לעלות על כיסא - זה יכול להיות נהדר עבור צילום קבוצת ילדים), אך גם אפשר לרדת נמוך מאוד ולצלם את הילדים מלמטה למעלה. אפשר גם לנסות מגוון רחב של אורכי מוקד, הנעים בין זווית צילום רחבה, שתופסת את כל המסיבה, עד צילום ממוקד של ילדים ואלמנטים במסיבה. על ידי שינויים אלו ניתן לקבל סדרת תמונות דינמית ומלאת חיים.

4. להתאים את הגדרות האיזון הלבן (White Balance)

רבות ממסיבות ימי ההולדת לילדים מתרחשות בבית, שם התאורה יכולה להיות מעט בעייתית. ברוב המקרים יהיה קצת אור מלאכותי שיכול לגרום לתמונות להיות בגוונים שונים. הדרך הקלה ביותר להתגבר על זה ולהבטיח שהתמונות יהיו בצבע הנכון, היא ללמוד להשתמש בבקרת האיזון הלבן (white balance). זה נושא למאמר אחר, אבל ברוב המצלמות הדיגיטליות היום יש מגוון של הגדרות אוטומטיות שיתנו לך הגדרות פשוטות עבור מצבי תאורה שונים. לפני המסיבה כדאי לנסות לשחק עם האיזון הלבן ולקבל את ההגדרה הנכונה.

5. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

דרך נוספת להוסיף עניין לתמונות היא להתמקד על הפרטים של המסיבה. רבות מהתמונות האלו נלקחות בצורה הטובה ביותר עוד לפני שהאורחים מגיעים – זה יכול להיות תמונות יום הולדת של העוגה, תמונות של בלונים וקישוטים אחרים, תמונות של מתנות בערימה, תמונות של שולחן האוכל המלא כל טוב. אם זה יום הולדת פיראטים או יום הולדת נסיכות - נצלם את הילדים מחופשים. כדאי לצלם מקרוב אלמנטים אלו - למלא איתם את הפריים (עד כדי כך שהם אפילו יראו קצת אבסרקטיים). כשנפזר תמונות אלו באלבום זה ייראה נפלא, בין כל תמונות האנשים.


6. שימוש בפלאש מהבהב או במסך לריכוך האור

אם כבר מדברים על תאורה – כדאי להשתמש בתאורה נוספת אם המסיבה נערכת בפנים. אפשר להעזר גם בהגדלת הגדרות ה-ISO. אבל אלא אם יש לך הרבה אור טבעי או עדשה מהירה מאוד, כנראה יהיה צורך להשתמש בפלאש. אם יש לך פלאש על המצלמה, ניתן לקבל את התוצאות הטובות ביותר על ידי פלאש מהבהב או מסך ריכוך על הפלאש, כך שהפלאש לא יאיר בצורה צורמת על נושאי הצילום שלך (תופעה שכיחה בתמונות מסיבה רבות).

7. דע את תוכנית המסיבה

על מנת ללכוד את כל הרגעים החשובים במסיבה, כדאי לדעת איך היא מתוכננת להיות. מתי כולם יהיו בישיבה, מתי יכבו את הנרות, מתי יפתחו את המתנות וכן הלאה. זאת אומרת שהמצלמה תהיה הזמן הנכון ובמקום הנכון, לפני שכל אירוע קורה.

8. קחו צילומים של לפני ואחרי המסיבה

זה מדהים לראות איך החדר (והאנשים) יכולים להשתנות תוך שעה אחת או שניים כאשר מגיעים אליו קבוצה של ילדים. מסיבה זו מומלץ לשקול איזה סוג של צילומים לקחת לפני שמסיבת יום ההולדת ממש מתחילה. זה עשוי לכלול מספר תמונות יום הולדת ממוקדות באלמנטים שונים של המסיבה (ראה לעיל), אך גם תצלומים של ילד או ילדת יום ההולדת כאשר הם לבושים ונראים (ומתנהגים) במיטבם. כדאי גם לצלם מספר תמונות יום הולדת בסוף המסיבה - תוכלו לעשות סדרת השוואות משעשעת עם התמונות של לפני.

9. צילום במצב מתמשך

אחת הדרכים היעילות ביותר לצילום תמונות יום הולדת היא ללמוד לצלם במצב מתמשך (burst) - מצב שבו המצלמה מצלמת סדרה של תמונות ברצף מהיר. תכונה זו שימושית במיוחד כאשר מצלמים ילדים, שיושבים במקום רק לעיתים נדירות, אך גם אסטרטגיה טובה לצילום רגעי מפתח במסיבה, כמו הרגע בו מכבים את הנרות (שבו מקבלים רק כמה שניות של הזדמנות לצלם).

10. לכלול גם מבוגרים בתמונות

מוקד הצילום במסיבה יהיה בדרך כלל הילדים - אבל המבוגרים שהשתתפו במסיבה יכולים להציג בפניכם גם כמה תמונות יום הולדת המרתקות לצפיה. לפעמים התגובות שלהם למה שהילדים עושים יכול להיות מרתק למדי וכדאי לכלול אותם בתמונות - בעיקר המבוגרים במשפחה הקרובה של ילד יום ההולדת.

דקלה עמית, מומחית תחום ארוח יום הולדת, מסיבות ילדים מייסדת תיבת ההפעלות - יום הולדת בקופסא 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב