דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חישוב תכולת הבית ושווי הרכוש לביטוח תכולה 

מאת    [ 13/05/2012 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 3694 פעמים ]

כאשר אתם פונים אל חברת ביטוח זו או אחרת לשם ביצוע ביטוח תכולה בבית, במשרד, במחסן שלכם או בכל מקום אחר, צריך לבצע חישוב כולל של כל התכולה הנמצאת בתוך הבית ובנוסף גם לבדוק את השווי של כל הרכוש.

את החישוב הזה לא מבצעים כך סתם, ויש לעניין זה כמה סיבות. אחת מהסיבות העיקרית ביותר, היא הסיבה שחברת הביטוח צריכה לדעת מה יש בתוך הבית בשביל לבטח אותו, מכיוון שהיא איננה יכולה לבטח משהו שהיא לא באמת יודעת מה הוא.

חשיבות

בדיקה מה יש בתוך הבית ומה הערך שלו חשוב מכיוון שחברת הביטוח שמגיעה אל הבית צריכה לדעת כמה לגבות על הביטוח בכל חודש או שנה, ובנוסף גם בכדי לדעת כמה כסף יש להחזיר במידה והוא נגנב, ניזוק וכדומה.

חישוב השווי והתכולה לפני ביצוע ביטוח תכולה חשוב גם בכדי לסגור פערים שיכולים להיווצר עוד לפני שהם קורים. תארו לכם מקרה שבו פורצים לבית זה או אחר וגונבים ממנו תכולה רבה – כיצד היא תדע מה בדיוק נגנב וכמה כסף להחזיר?

סיבות לעשות ביטוח תכולה

כמו בכל הביטוחים, גם כאן ניתן לחשוב רבות האם בכלל שווה לעשות ביטוח דירה או ביטוח מבנה מסוג כזה. התחום הזה של ביטוחים מכל סוג שהוא, הוא חשוב ביותר ועם זאת תמיד יתעתע בנו מעט. אמנם ביטוח עובד על סיכויים וסטטיסטיקה, אבל בסופו של דבר קשה מאוד להעריך ולדעת אם יגנבו או אם יינזק לנו הרכוש בבית, ולכן ההחלטה היא של בעל הבית כאינדיבידואל.

מצד שני, פשוט יחסית לחשב האם לעשות ביטוח או לא, מכיוון שרוב חברות הביטוח מבצעות ביטוח תכולה רק בסכומים של כמה עשרות אלפי שקלים. אמנם ניתן לבצע ביטוח תכולה על מה שרוצים, אבל הוא משתלם יותר כאשר רוצים לבטח דברים יקרים, ולא דברים שגם ככה יהיה ניתן לקנות אותם במידה וייפגמו, ייגנבו וכדומה.

השוואת מחירי ביטוח תכולה

כמו בכל תחום וכל מקצוע, גם כאן ישנה תחרות, ובגלל זה צריך תמיד לגשת ולבדוק מחירים של חברות שונות והיקפים של ביטוחי תכולה כאלו ואחרים. מכיוון שהתחום הזה כל כך פרוץ, חברות רבות יכולות להציע לכם את אותו הדבר ובהבדלי מחירים גדולים ומשמעותיים מאוד.

כך גם לגבי היקף הפוליסה, כאשר תוכלו למצוא חברה שמספקת לכם היקפי ביטוח של מאות אלפי שקלים, מול מיליוני שקלים וכן הלאה. המחקר המקיף בין חברות הביטוח השונות אמנם לוקח מעט זמן, אבל גם אותו חשוב להשקיע, מכיוון שהוא יכול לחסוך כסף רב שאחר כך צריך לכסות בשעות רבות של עבודה.

ביצוע החישוב

ביצוע החישוב של ביטוח תכולה מתבצע באופן פשוט למדי. אם תהיתם מי מבצע את החישוב הכללי שבסופו של דבר ייקבע את המחיר של ביטוח התכולה, זהו שילוב ביניכם לבין סוכני הביטוח או חברת הביטוח.

תחילה, אתם עוברים על הרכוש בבית, בודקים מה אתם רוצים לבטח, רושמים את השם ואת הסוג הספציפי, ולאחר מכן מעבירים אל החברה עצמה. אם החברה מכירה בכל המוצרים, היא תבצע חישוב מהיר ופשוט על פי הנתונים שהרכיבה מבעוד מועד, ואם ישנם חפצים או רהיטים אותם תרצו לבטח ואין להם מחיר נקוב - ייקבע לו סכום החזר ותשלום.

שימו לב שאינכם מגזימים בנתונים ובחומרים השונים שנמצאים בבית, מכיוון שלחברת הביטוח כנראה לא תהיה בעיה לבצע ביטוח תכולה לכל הבית שלכם ולכל מה שתרצו, אבל גם המחיר יעלה בהתאם והביטוח יהיה פחות משתלם. לכן, חשוב לרשום את מה שאתם באמת רוצים לבטח.

Wobi.co.il - משווים וקונים ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח נסיעות וביטוח משכנתא.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב