דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


AIR POT - עציץ אוויר 

מאת    [ 13/05/2012 ]

מילים במאמר: 1694   [ נצפה 2577 פעמים ]

עציץ אוויר – THE AIR POT

לא משנה מה אתם מגדלים, הכל מתחיל ממערכת שורשים חזקה ובריאה!!

זהו עציץ הבנוי באופן כזה המאפשר זרימה טובה ויעילה של אוויר דרכו, לשם בניית מערכת שורשים חזקה ובריאה תוך זמן קצר ובאופן מאסיבי אך יעיל.

עציצי האוויר הללו מוציאים מן הצמח את מערכת השורשים הבריאה, החזקה והגדולה ביותר מבין כל שאר סוגי העציצים הקיימים בשוק הישראלי והעולמי.

שימוש בעציצים אלו מבטיח למגדל, לא משנה מה רמתו, יבול גדול, טעים ויפה, כי הכל מתחיל בשורש.

 

מלבד זאת, מדובר במוצר המיוצר באנגליה ועשוי כולו – 100% - מפלסטיק ממוחזר, עוד דרך מעולה לשמור על הסביבה ולנקוט בדרך חיים ירוקה.

טכנולוגית עציץ האוויר

לעציץ זה דפנות ייחודיות, שצורתן דומה לצורת תבנית ביצים, אך בסוף כל קונוס הפונה כלפי חוץ ישנו חור לכניסת אוויר ואור בעוד כל קונוס הפונה כלפי פנים הינו סתום. תצורה זו יוצרת מצב בו אין משטח ישר המסיט את השורש וגורם לו להסתובב סביב מצע הגידול כפי שקורה בעציצים רגילים.

הקונוסים הפנימיים מביאים את השורשים לגדול אל עבר הקונוסים החיצוניים, אל עבר החור. כאשר קצה השורש בא במגע עם אור, קצה השורש למעשה נשרף ונקטם. כתוצאה מכך הצמח מתחיל להוציא שורש אחר במקומו וממנו. התוצאה הסופית היא מערכת שורשים עבה, מרובה, חזקה ובריאה, מצע הגידול למעשה מתמלא בשורשים עבים אך קצרים בעלי קצה לבן, דבר המעיד על בריאות השורש.

 

שורשים צריכים מצע גידול טוב, אוורירי וחי על מנת להתפתח וכאן נכנס לתמונה יתרון נוסף של עציץ האוויר. בעזרת החורים המאפשרים זרימת אוויר ובעזרת החשיפה הקלה לאור, כאשר נשתמש במצע גידול טוב, העציץ מאפשר התפתחות ופעילות מעולה של בקטריות העוזרות בספיחת המזון מן מצע הגידול, שומרות על מצע הגידול חי ואקטיבי ומאפשרות התפתחות נאותה של הצמח על כל מערכותיו.

לבסוף, על מנת לשמור על חיותה של מערכת השורשים יש לדאוג לניקוז טוב של נוזלי ההשקייה וגם כאן יש לעציץ האוויר יתרון על פני שאר העציצים הקיימים בשוק. הניקוז בעציץ האוויר הוא מהטובים שיש הודות לפתחי ניקוז גדולים, רחבים ומרובים וכן לשילוב הקלאסי בין נוזלי ההשקייה (עם או בלי דישון) לאוויר הרב הזורם בעציץ האוויר.

 

 

איך מרכיבים את עציצי האוויר

עציץ האוויר מגיע בפאנל שטוח, תחתית עגולה וסוגר ייחודי. את ההרכבה נעשה לפני שתילת הצמח. כמו כל טכנולוגיה מנצחת, הרכבת העציץ פשוטה מאוד ואורכת מספר שניות בודדות.

לחץ כאן להוראות הרכבה מסודרות בליווי תמונות

יש להניח את הפאנל כשהחורים כלפי חוץ והקונוסים ללא החורים כלפי פנים. שימו לב שחלקו העליון של הפאנל השחור יהיה זה שאין בו חורים ותחתית עציץ האוויר היא זו המכילה חורים. עקבו אחר הוראות ההרכבה, כאמור התהליך קצר ופשוט. ודאו כי העציץ מהודק כראוי וסגור  בסוגר הייחודי שלו. בעציצי 20 ליטר ומעלה יש להשתמש בשני סוגרים ייחודיים – אחד בתחתית העציץ ואחד בחלקו העליון.

הסיבה שבחלקו העליון של העציץ אין חורים היא ליצור מעין מאגר מים בעת ההשקייה כך שחלחול המים לכל חלקי העציץ ייעשה באיטיות אך ביעילות

 

הסיבה שחלקו התחתון של העציץ מלא חורים היא ליצור ניקוז אידיאלי ובמקביל לאפשר לכמות גדולה של אוויר להיכנס למצע הגידול. באופן כזה הסיכוי של הצמח לסבול מבעיות שורשים ובעיקר מריקבון שורשים הוא די אפסי.

בסיסו של העציץ גם כן מאפשר זרימה טובה של אויר וכן מנקז מעולה בעת ההשקייה. בעת ההרכבה, יש למקם את הבסיס כשהחלק הבולט בו יופנה כלפי פנים העציץ. ניתן למקם את הבסיס בכל אחת מהשורות הסגורות ולסגור. שימו לב כי ככל שהבסיס יותקן נמוך יותר כל יגדל נפח העציץ.

על מנת לסגור את העציץ יש לקפל את החלק השמאלי של לוח העציץ סביב הבסיס ורק לאחר מכן את החלק הימני של הלוח כך שישב ויחפוף לחלק הראשון שסגרנו. יש לחזק עם כמות הסוגרים שבערכה (אחד או שניים, בהתאם לגודל העציץ).

בעת מעבר בין גדלי עציצים שונים או לאחר שסיימנו מחזור גידול, יש לפתוח את הסוגר הייחודי ופשוט להחזיר את הלוח למצב הפרוס שלו, כמו שקיבלנו אותו. לשימוש חוזר יש פשוט לשטוף היטב במים.

יתרונות:


    • אין נעילות שורשים!! היות ולעציץ אין דפנות ישרות אלא קונוסים, השורש לא יתפתל סביב מצע הגידול אלא, כפי שתיארנו קודם, ייקטם במגע עם אור ובמקומו יצמחו עוד שורשים
    • מצע גידול אוורירי. חמצן בונה שורש ובעציץ זה מצע הגידול עשיר בחמצן הודות לפתחי האוויר הרבים. כמו כן, העושר בחמצן מאפשר פעילות בקטריאלית חיובית העוזרת לעיכול טוב ויעיל.
    • יותר שורשים בריאים מאפשר לגדל צמח גדול יותר, חזק יותר, בריא יותר ומניב יותר.
    • הניקוז הטוב שיש לעציץ האוויר מונע אגירת המים בתחתית העציץ (כפי שלעיתים קורה בעציצים רגילים) ומונע כמעט לחלוטין ריקבון שורשים.
    • העברת הצמח בין גדלים של עציצי אוויר הופכת לפעולה פשוטה, נוחה וכמעט שאינה מסוכנת לצמח. אמנם אם אנו יודעים כיצד להעביר צמח מעציץ לעציץ לא נשקפת סכנה לצמח אך יחד עם זאת בעציצי האוויר המעבר הינו פשוט ונוח לתפעול. פשוט פותחים את העציץ הקיים בתוך העציץ החדש, אין צורך להפוך או להשתמש בכח על מנת להחליף בין העציצים

 

טיפים:

חשוב לשמור על מצע גידול לח לאורך זמן, שורשים מתפתחים טוב יותר באדמה לחה כשהם מרגישים כי יש מקור מים קרוב אליהם. על מנת לשמור על מצע הגידול לח מומלץ להשתמש בבייביסיטר לעציץ, מבית היוצר של בלומאט האוסטרית. השילוב של שני מוצרים  אלו הוא אידיאלי לאלו מבינינו שלא אוהבים להשקות בעזרת משפך או צינור את הצמחים שלהם או כמובן לאלו אשר זמנם מוגבל ואין באפשרותם להתעכב על ההשקייה. הרעיון של מוצרי בלומאט הוא השקיית הצמח ללא משאבות או צריכת חשמל אלא על פי חוקי כלים שלובים. מוצרי בלומאט יישמרו על מצע הגידול לח ובמידה ונרצה להשתמש בדשנים להאכלת הצמח ניתן יהיה לשלבם באחת ממערכות הבלומאט או פשוט להשקות ידנית. כמו כן, תמיד ישנה האפשרות של הרכבה עצמית של מערכת טפטפות ודישון בעזרת מחשב השקייה.

 

שימו לב כי השורשים בעציץ יגדלו ויתפתחו בצורה מרשימה. על מנת לשמור על מסת השורשים הזו חשוב להעלות את כמויות המים להשקייה וכן את מינוני הדישון ככל שהצמח גדל. כמונו, בני האדם, גם הצמח ירצה לאכול ולשתות טוב יותר ככל שהוא גדל, אל תמנעו זאת ממנו.

 

 

שימושים:

בעציצי אוויר אלו אפשר לגדל כל צמח מעשבי תיבול, דרך פירות, ירקות, שיחים, פרחים וכלה בעצים. כל זאת בגלל היכולת של העציץ לפתח מערכת שורשים גדולה וחזקה.

באפשרותכם המגדלים לבחור את תצורת העציץ בהתאם לצמח אותו אתם מעוניינים לגדל – עציצי אוויר רחבים יתאימו לגידולי עגבניות, מלפפונים, פלפלים, חצילים ודומיהם; עציצי אוויר גבוהים בעלי נפח של עד 20 ליטר מתאימים לגידולי פרחים, עצים, ירקות כגון בצל, שום, גזר, חסה ועוד. לגידולי עצים ושיחים יש להשתמש בעציצים בעלי נפח גדול (החברה מייצרת הגדלים של ליטר אחד ועד 150 ליטר).

להלן מספר עיצות שימושיות לגידול צמחים שונים בעציצי אוויר:

עגבניות: בגידול עגבניות מומלץ להשתמש בעציצי אוויר רחבים שכן שורשי הצמח אוהבים מרחב. עגבנייה אוהבת גם חום ולכן הזמן האידיאלי לגדלה בשמש הוא אביב-קיץ, תחת אור מלאכותי ניתן לגדלה כל השנה. חלקו העליון של שורש העגבנייה אוהב לספוג מזינים בעוד חלקו התחתון אוהב לספוג מים, לכן דאגו להשקות באופן אחיד את מצע הגידול על מנת לתת לשורשים לספוג מהאדמה בהתאם להעדפתם. דאגו לשתול את צמחי העגבנייה באדמה חמה יחסית ולא קרה – מעל 18 מעלות. התחילו לקשור את צמח העגבנייה לעמודי הקשירה או ליו-יו כבר מגיל צעיר על מנת לשלוט בכיוון הגדילה הרצוי. יש להתחיל לדשן בדשני פריחה עם הופעת הניצנים הראשונים. יש להגביר את מינון הדשנים ואת תדירות ההשקייה ככל שצמח העגבנייה גדל.

 

 

מלפפון:  מלפפון אוהב לקבל מים ודישון אז דאגו לפנק אותם. גם מלפפונים מומלץ לגדל בעציץ רחב. מומלץ לגדל את שיח המלפפונים לגובה על מנת לחשוף אותו לכמה שיותר אור ובכך להגדיל את יבול המלפפונים. מומלץ לקשור את שיח המלפפון לעמוד או להשתמש ביו-יו על מנת לאמן את הצמח לגדול בכיוון הרצוי. מומלץ להכין שתילים של השיח בעציצי אוויר של 1 ליטר ואז להעבירם לעציץ הסופי. את המעבר יש לעשות בעדינות מבלי לגעת או לפגוע בשורשים שכן לצמח המלפפון שורשים רגישים. על מנת להתגבר על רגישות זו אפשר לדשן לפני ואחרי המעבר עם ריזוטוניק מבית "קאנה" ההולנדית, תוסף דישון המכיל תמצית הרגעה לצמחים כנגד לחץ וטראומות.

 

פלפלים ופלפלי צ'ילי:  למעשה, ניתן לגדל בעציצי האוויר את כל סוגי הפלפלים, אם הצמח היה יכול לדבר הוא היה מודה לנו על כך שאנו מאפשרים לו לגדול בסביבה כה אידיאלית בשבילו, עתירת אוויר ובעלת ניקוז מעולה. מומלץ לגדל פלפלים בטמפרטורה מינימלית ל 12 מעלות, מתחת לזה יהיה להם קשה לגדול ועליהם יהפכו צהובים, לכן כדי לגדלם בחודשי החורף בחממה או בחלל גידול סגור.  הפלפל החריף מוכן לקצירה כשצבעו אדום, פלפל רגיל משנה את צבעו ככל שמתבגר ולכן קטפו אותו לפי הצבע הרצוי.

 

חצילים: בני דודים של המלפפונים והעגבניות ולכן דומים באופן גידולם. חצילים אוהבים סביבת גידול חמה ולכן יש להשרות את הזרע במים חמים יממה לפני השתילה. מומלץ לשתול בעציץ של 1 ליטר וכשיש נביטה ושתיל בריא להעביר לעציץ הסופי. ניתן לקטום העדינות את קצהו העליון של הצמח על מנת ליצור צמח רחב ועבות יותר. מומלץ לקשור את השיח לעמודים או להשתמש ביו-יו לתפרחת על מנת לשלוט ולקדם את כיוון גדילת הצמח בעציץ האוויר. יש להיזהר מכנימות ואקריות שאוהבות סוג צמח זה. מומלץ לרסס בחומרי הדברה אורגניים לשם מניעת נזקי מזיקים. חשוב לדשן בדשן עתיר זרחן ואשלגן בתקופת הפריחה על מנת לקבל חצילים בעלי בשר.

 

שאר הצמחים: חשוב לדחוס את מצע הגידול שבעציץ האוויר יותר מאשר הדחיסה שבעציץ רגיל, אין ממה לחשוש כאן שכן בעזרת המבנה הייחודי של העציץ מצע הגידול הופך לעשיר בחמצן ובאוויר. יש לשים לב כי כמות ההשקייה ותדירותה עולה בשימוש בעציצי אוויר ולאלו מהמגדלים אשר משתמשים בדשנים, גם כאן הצמח ירצה לאכול יותר אז יש לשים לב שהוא מקבל את מבוקשו וזאת על מנת לנצל כהלכה את כל היתרונות הטמונים בגידול עם עציצי אוויר.

 

תפו"א, גזר, ברוקולי, וירקות שורש: קיימים מספר גדלים של עציציי אוויר לצורך גידול ירקות שורש. מדובר בעציצים בעלי נפח גדול יחסית, רחבים וגבוהים, המאפשרים גידול אידיאלי של ירקות שורש. ככל שנשתמש בעציצי אוויר גדולים יותר כך נוכל לשתול מספר גדול יותר של זרעים בתוך כל עציץ. תפו"א אוהבים אדמה כבדה יחסית ולכן מומלץ שלא להשתמש עם פרלייט בגידול צמח זה ושכמותו. היתרון הגדול פה הוא שכאשר הירקות מוכנים כל שעלינו לעשות הוא לפתוח את העציץ ולשלוף משם את הירקות המוכנים. חשוב לזכור להשקות היטב ולהשאיר את מצע הגידול לח לאורך כל תקופת הגידול.

 

עציץ אוויר הוא מוצר חדש, ייחודי ובלעדי ב"הידרוגרו"

 

 


אנו מתמחים בתחום הגינון האורגני וההידרופוני. לפרטים נוספים הינכם מוזמנים לבקר באתרנו


www.organigrow.co.il 


www.hydrogrow.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב