דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פטנטים הגדרה - רישום פטנט ברשות הפטנטים 

מאת    [ 13/05/2012 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 2538 פעמים ]

פטנטים הגדרה – רישום פטנטים ברשות הפטנטים, רישום פטנט ברשות הפטנטים מוגדר לפי חוק הפטנטים. ההגדרה לרישום פטנט אותה יבחנו בוחני הפטנטים מטעם רשות הפטנטים מצויה בין השאר בדרישות שבסעיף 3 בחוק הפטנטים.

"3. אמצאה כשירת פטנט - מהי? (תיקון: תש"ס)
אמצאה, בין שהיא מוצר ובין שהיא תהליך בכל תחום טכנולוגי, שהיא חדשה, מועילה, ניתנת לשימוש תעשייתי ויש בה התקדמות המצאתית - היא אמצאה כשירת פטנט."

עורך פטנטים שמבצע את העריכה המוגשת לבקשת פטנט, עורך ומנסח את הפירוט לפי ההגדרה שבחוק הפטנטים, המצאה שתעמוד בדרישות חוק הפטנטים, הפסיקה ותקנות הפטנטים תתקבל כפטנט רשום המעניק מונופול לבעל ההמצאה למשך עשרים שנה מיום הגשת בקשת הפטנט.

יש לבחון כל מקרה ומקרה באופן פרטני, עורך פטנטים המכיר את החוק והפסיקה יכול לנסח ולערוך בקשה המוגשת לרשות הפטנטים במטרה שההמצאה תתקבל כפטנט רשום ברשות הפטנטים, אך פעמים רבות, מתקיים דיון בין עורך הפטנטים לבין בוחן הפטנטים, האם המצאה פלונית אכן כשירת פטנט.

עורך הפטנטים יכול לבצע שינויים ותיקונים במידת הצורך, על ידי כך מתגבר הוא פעמים רבות על השגותיו של בוחן הפטנטים, ברבים מהמקרים מדובר בהתכתבות בין עורך הפטנטים לבין בוחן הפטנטים, אך לעיתים יוזם עורך הפטנטים ראיון עם הבוחן פנים אל פנים. בראיון עורך הפטנטים מביא את טיעוניו ומנסה לשכנע את בוחן הפטנטים להעניק פטנט, כמו כן בראיון יכולים עורך הפטנטים ובוחן הפטנטים לקצר את התהליך ולדון על שינויים ותיקונים אפשריים בכדי שבוחן הפטנטים יעניק פטנט רשום לבעל ההמצאה.

העריכה של הפטנט מנוסחת על מנת שתעמוד בהגדרה של חוק הפטנטים, אך יש לוודא שאכן היקף ההגנה שמבוקש מרשות הפטנטים והפרטים הטכניים, הם הפרטים בהם אכן עומד בעל ההמצאה להשתמש בעת יישום המצאתו, קרי במוצר אותו הוא מתכוון למכור. לעיתים ממציאים וחברות מקבלים פטנטים שהנם תיאורטיים ואינם בדרך הטכנית בו מבוצע המוצר, לכן כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע טכניים, בעל מקצוע טכני יכול לבצע פיתוח ראשוני של ההמצאה הנקרא תכנון קונספט עקרוני, באמצעות תכנון הקונספט המועבר לעורך הפטנטים ניתן לקבל יותר פרטים טכניים שיעזרו להגדיר את היקף ההמצאה על פי ההגדרה שבחוק הפטנטים.

בקשה לפטנט שאין בא די פרטים טכניים עלולה לא להתקבל כפטנט רשום רק מטעם זה. חוק הפטנטים בסעיף 12 מציין :
"12. הפירוט (תיקון: תשנ"ה)2
(א) הפירוט יכלול שם שיש בו כדי לזהות את האמצאה, את תיאורה, עם שרטוטים לפי הצורך, וכן תיאור דרכי הביצוע של האמצאה שעל פיו יוכל בעל המקצוע לבצעה."

לכן שילוב בין צוות טכני ובין עורכי פטנטים יכול להועיל לבעל ההמצאה בשני המישורים, ברישום הפטנט ובצד הטכני הנחוץ לממציא פעמים רבות בכל מקרה. חברתנו ליוותה ממציאים רבים בפיתוח מוצרים ופטנטים, מניסיון זה ניתן לומר שחברות ומשקיעים בטרם השקעתם ירצו לקבל פרטים טכניים על דרך יישום ההמצאה בנוסף לרישום הפטנט, לכן חברתנו משלבת כבר בשלב תכנון הקונספט העקרוני עורכי פטנטים יועצים, שילוב זה יכול להטיב עם המיזם במקרים רבים.

אב טיפוס פטנטים והמצאות בע"מ - חברה המתמחה בפיתוח מוצרים, פטנטים והמצאות, בניית אבי טיפוס ודגמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב