דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גזענות(גזעית) -גנטיקה כתוצאה של אבולוציה 

מאת    [ 13/05/2012 ]

מילים במאמר: 3175   [ נצפה 5575 פעמים ]

אני גזען.כן כן גזען. אך לפני שאתם מתחילים לשנוא אותי ולכעוס אבקש ממכם לקרוא מאמר זה עד הסוף ואולי אצליח לשנות

את דעתכם לגביי, מי יודע אולי בסוף אפילו תחבבו אותי.

גזענות (ע"פ וויקיפדיה)- השקפת עולם הגורסת כי בקרב בני אדם מתקיים קשר בין מוצא ביולוגי (וסממנים גופניים המעידים על מוצא כזה) מחד, לבין תכונות אופי וכישורים קוגניטיביים מאידך. ברוב המקרים משתמעת מהגישה גם עליונותה של קבוצה אחת על האחרת, והיא משמשת צידוק למעשים ולהתבטאויות שעיקרם העדפה של קבוצה אחת על האחרת.
זאת אומרת בעצם שגזענות היא ההבדלים בין הגזעים השונים (של בני האדם כמובן) ולא ביצוע מעשים וקבלת החלטות ע"פ ההבדלים הללו, זוהי כבר אפליה.
ישנן (לצערנו) אפליות ע"פ דת,מין. וגם גזע כמובן. כיום נהוג לכנות מישהו אשר מקבל החלטות או מבצע מעשים ע"פ הקריטריונים הללו-גזען.
אך "גזען" הוא למעשה מי שמבין את הגזענות,משמע את השוני בין הגזעים- כמוני למשל ואם תקראו עד הסוף תוכלו גם אתם לקרוא לעצמכם-גזענים. אבל לא סתם גזענים אלא גזענים מסוג אחר, אני קורא לזה-גזען גזעי.
קחו למשל סוג אחר של יונק שגם אצלו יש סוגים רבים של גזעיים- הכלב. ניקח כלב אחד מגזע הפיטבול-כלב פיזי,חזק אך לא מבריק במיוחד ומולו נשים כלב מגזע אחר ג'ק ראסל למשל (הכלב של ג'ים קארי במסכה)- כלב קטן,חלש יחסית פיזית אך אחד מגזעי הכלבים החכמים יותר נעמיד אותם בזירה אחרי שלא אכלו שבוע (סיטואציה אכזרית אך כאן היא להמחשה בלבד למרות שישנם אנשים או שמא נקרא להם "חיות" שעושים זאת במציאות), מי לדעתכם ינצח בקרב כלבים שכזה?
נו ברור- הפיטבול יקרע את הג'ק הקטן בלי למצמץ אפילו,עכשיו נעמיד אותם במבחן אחר- ננסה ללמד אותם טריקים ותרגילים: אותם התרגילים במשך שבוע. מי נראה לכם ילמד אותם יותר מהר ויותר טוב?
נכון- הג'ק ראסל.
זאת נקראת גזענות, ההבנה שישנם גזעים שונים (גם בבני אדם) עם הבדלים ניכרים: במראה באופי ואפילו במהירות ודרך המחשבה
אני חושב (כמו כולנו בעצם) שכן יש הבדל בין הגזעים השונים של בני האדם. כמו שהצהרתי קודם אני גזען, אך לעולם לא אפלה מישהו ע"פ ההבדלים הללו.
ההבדלים בין הגזעים (חוץ מהבדלים חיצוניים כגון צבע עור וצורת עיניים) ברורים לכולנו,אך לדבר עליהם תמיד יוצר סערה כל כך גדולה שבעצם הבנה של העניין היא עניין די פשוט ואת זאת אמחיש ע"פ השאלה הבאה:
ישנם 4 בחורים (סליחה בנות אך אני באמת מאמין שלרוב ספורט הוא "עניין של בחורים" קצת יותר מבנות-ואני לא מתכוון להתעמלות אומנותית ,כולנו יודעים את היחס בין כמות האוהדים של קבוצה מסוימת לבין כמות האוהדות. אפילו בתור ילדים שיעור ספורט תמיד היה יותר חביב על הבנים מאשר הבנות),ונחזור לשאלתנו, ישנם 4 בחורים, כולם בני אותו הגיל ואותו מצב בריאותי מושלם: טדסה (שני הוריו יוצאי אתיופיה), בבר (שני הוריו יוצאי מרוקו) שלום (אבא יווני ואמא ספרדיה) ואמנון (אבא מאוסטריה אמא מפולין), ואני מבקש: אמ-נון (במלרע-באשכנזיות) ולא אאאאאמנון בשכונתיות, זה חשוב.
ארבעת הבחורים שלנו מתכוננים לריצת 2000 מטר, בלי לדעת את עברם הספורטיבי וחייהם של המתמודדים, במילה אחרת בשלוף, אם הייתם צריכים להמר על הזוכה על מי הייתם מהמרים?
אם (וזה מה שקורה ל95 אחוז מהנשאלים) ההרגשה הפנימית שלכם, זאת לא חייבת להיות התשובה, אבל מספיק הרגשה פנימית קצרה שטדסה האתיופי היה לוקח (ודי ב"קלות") את התחרות הזאת, וזה לא משהו חדש לאף אחד מאיתנו, אז אתם גזענים בעצם.
אני לא אומר שזה מה שקרה, יכול להיות שמישהו אחר מהם ניצח, אבל אם הייתי צריך להמר ככה סתם, "על עיוור" הייתי שם את כספי על טדסה האתיופי. הם פשוט רצים יותר טוב, רובם לפחות, כמובן ש:לכל כלל ישנו גם יוצא מן הכלל. אך כאן ובהמשך אני מדבר על הכלל. וזו הנקודה להבהיר שמאמר זה אינו מתכוון לפגוע או "לרדת" על מישהו, לא כאינדווידואל ולא כגזע. מאמר זה מנסה להעביר לכם חלק מההבדלים ביננו ואת הסיבות להבדלים אלו- וכך אולי ניצור מקום טוב יותר, מקום שמגיע מהבנה.
עכשיו נשנה קלות את השאלה: אותם 4 בחורים (עכשיו אני פשוט חייב להשאר עם הבחורים) לא יוצאים לריצת 2000 מטר, אלא ניגשים לבחינת הפסיכומטרי- בחינה שלדעתי די מדויקת בשיטת הדיוק ורמת הסינון (לא יסכימו איתי כל אלה שציפו לקבל ציון יותר גבוה ממה שקיבלו). האם תשובתכם או ההרגשה הפנימית הייתה עונה אותו הדבר?
רוב הסיכויים שלא, בערך כ85 אחוז מהנשאלים היו עונים שאמנון (במלרע) ה"אשכנזי" היה מקבל ציון טיפה יותר גבוה משאר המתמודדים.
אך זהו עניין שכולנו מכירים, לא אוהבים לדבר על זה אולי, אך מכירים.
מה שבאמת מעניין הוא ה-למה?
כולם "יודעים" שיוצאי עדות ספרד הם אנשים "חמים" יותר (לטוב ולרע) ולעומתם יוצאי עדות אשכנז "קרים יותר".
"זוהי תמיד "גאוותם" של הספרדים מול האשכנזים ה"קרים.
ולעומת זאת רמת האינטליגנציה אצל הספרדים נמוכה יותר מאשר עמיתיהם הלבנבנים, וככל שיש לך יותר ידע- רוב הסיכויים שגם יותר כסף ופחות קיפוח, אני שוב מזכיר לכם שאני מתכוון כאן לכלל ולא כלל יש יוצא מן הכלל- לא כל האשכנזים קרים ולא, הספרדים הם לא אנשים טיפשים (אני דרך אגב חצי מרוקאי וחצי פרסי).
אבל הבדלים אלו היו ותמיד יהיו בחברה הישראלית הכל כך מגוונת.
ומכאן נחזור לשאלתנו-למה?
בכדי להבין את ה"למה" נצטרך קודם למקם את מיקומם של שני "גזעים" אלו של בני אדם.זהו לא סוד שיוצאי עדות אשכנז המכונים גם כ"צפונים" באמת נוהגים להשתכן בצפון, בעוד שיוצאי עדות המזרח משתכנים לרובם בדרום.אפילו בארץ ישאל הקטנה תוכלו למצוא את ההבדלים ככל שאתם מדרימים מהצפון ועד אילת- כמובן שישנם יוצאים מהכלל והבדלים- אבל בגדול התרבות וקו
המחשבה קצת משתנים להם עם הדרך אני אוהב לראות את ההבדל הזה במיוחד בחג הסוכות- ככל שתדרים יותר דרומה בארץ תראה יותר ויותר סוכות בחצרות.
דת היא עניין של אמונה, אמונה היא רגש שהוא ההפך מהשכל כאשר אדם מתחיל "לחשוב" ולתהות על עניין האמונה הוא בעצם-חוזר בשאלה ומתרחק מהדת.
מימי קדם אנשים אשר "הפעילו" את הראש, תהו על קיומם ולא הלכו בדרך ה"נעשה ונשמע" נחשבו לכופרים ואף הוענשו על כך.
אך שוני זה בין צפון לדרום מורגש גם במקומות יותר קטנים ממדינת ישראל- קחו למשל את ת"א כולנו מכירים את ההבדל בין דרום ת"א ולצפון ת"א.
האם כך המצב בכל העולם?
התשובה היא כן, בעצם חצי כן (תכף נחזור לחצי) וכאן ארחיב:
אם נעבור יבשת יבשת נגלה שזהו המצב (בכללי) ברובן.
כל מי שביקר אי פעם בהודו למשל, שהיא חצי יבשת, מכיר את ההבדל בין ההודים הדומיים,הכהים, הוולגרים לעומת ההבדל בין ההודים הצפוניים הנעימים יותר ואף קצת שכלתנים יותר (שרובם בכלל נפאלים,טיבטיים ולאדקים).
אבל למה ללכת על חצי יבשות, בואו ניקח אחת שלמה- אמריקה.
בדרום (שכרגע נתייחס אליו לקו המשווה- וזאת אסביר מיד) ישנן מדינות פחות מפותחות אך עם אירוח וקבלת פנים "מאוד חמה" כגון: קולומביה,בוליביה, קוסטה ריקה וכו'
מדינות "זולות" עקב חוסר התפתחות שנורא כיף לבקר בהן הן בגלל המחירים והן בגלל האנשים והתרבות.
אך ככל שנעלה צפונה המצב משתנה- מיד אחר כך מגיעה מקסיקו שהיא קצת יותר מפותחת וזאת לרוב בגלל הקירבה שלה לארצות הברית ומיד שנעבור את הגבול ונגיע לארצות הברית נראה שהמגמה ממשיכה:
בדרום תמצאו מדינות עם אוכלוסייה יותר "חמה" טמפרמנטית אך מנת משכל נמוכה יותר- האמריקאים קוראים להם "רד נק" (צוואר אדום) וזה בגלל שבמדינות אלה השמש חזקה והתושבים במדינות הללו (שאבותיהם היגרו מאירופה לרוב)נשרפים בשמש וצוואריהם נעשים אדומים, דרך אגב אנשים "טיפשים" אלו נלחמו באחיהם ה"צפונים" במלחמת האזרחים האמריקאית במאה ה19, אחת הסיבות למלחמה הייתה שה"טיפשים" הללו לא הסכימו לשחרר את העבדים שהובאו אז מאפריקה לארצות הברית, בזמן שהאנשים מהמדינות בצפון (בראשות אברהם לינקולן) תמכו בשחרוריהם וסיום עידן העבדות בארצות הברית.
ככל שנעלה צפונה נגלה שהמגמה ממשיכה עד שנגיע לקנדה- מדינה שבה שיעור הפשע נמוך בהרבה מארצות הברית, השירותיים הסוציאליים טובים יותר והכל פשוט מעבר לגבול. אוקיי, ראינו את התבנית הזאת (צפון מול דרום) בעיר,מדינה קטנה, חצי יבשת ואפילו ביבשת. לא מספיק?
אפשר גם לעבור לשתי יבשות:
נלך בקו ישר מלמטה למעלה, מאפריקה עד אירופה- קלטתם את העניין?
אני ארחיב בכל זאת:
נתחיל שוב מהדרום (קו המשווה לצורך העניין) שם שוב תמצאו מדינות עם אוכלוסייה יותר "חמה", שבטית אך עם מנת משכל קצת יותר קטנה (אני "מודד" מנת משכל ע"פ התפתחות גשמית- חלקם גרים עדיין בבתים מקש. לכל חובבי הטבע שיגידו שאין בזה שום דבר רע- אני מסכים. אבל אתם גם צריכים להסכים עם הנקודה שאני מנסה להעביר פה).
מדינות כגון:ניגריה, קונגו,טנזניה אנגולה וכו'. במדינות אלה תמצאו אנשים כההי עור (אולי הכי כהים שיש) עם התפתחות איטית.
ושוב ככל שנצפין המצב משתנה. בצפון אפריקה נמצאות המדינות ה"צפוניות" של אפריקה: מצרים,תוניס,מרוקו וכו'.
בהם תמצאו אנשים פחות כהים (אצלנו בארץ הם עדיין מכונים שחורים,הכל עניין של יחס), אך יותר מפותחים (גשמית)- מדינות בהן לא תמצאו הרבה אנשים שחיים בבונגלוסים, הכלכלה והמסחר חזקים יותר וכמו כן ההשכלה.
נמשיך צפונה ונחצה את הים התיכון שם נגיע למדינות ה"דרומיות" של אירופה כדוגמת יוון, איטליה וטורקיה.
מדינות שביחס (כי הכל עניין של יחס) לאירופה לתושבים בהן יש "דם חם". מזג ים תיכוני אנחנו קוראים לזה.
ובסוף המסע נגיע לאירופה עצמה: גרמניה, פולין, הולנד, שוודיה וכו'. אלו בעצם המדינות ה"צפוניות" עם האנשים ה"קרים" ומנת משכל גבוהה יותר יחסית.
צפון מול דרום, די פשוט, אבל כמו שכבר אמרתי התשובה היא רק חצי נכונה. למה חצי?
נסטה מעט מהנושא מכיוון שאני רוצה גם להעביר לכם את הדרך בה הכל התבבר לי.
גרתי בהוואי תקופה מסויימת. הוואי,למי שיודע, מלאה בתיירים מכל העולם.
חלק מהזמן גרתי בקומפלקס עם המון ברזילאים (וברזילאיות) שהם בעצם פקחו את עיניי.
שאתם חושבים על אדם ברזילאי (או ברזילאית לגברים שביננו) מהי התמונה הראשונה שעולה לראשכם?
אדם שחום, חייכן, חם ואוהב. תמיד שמח ואולי לא מהנדס כור- מן "ריקרדו" שכזה.
אז זהו שזה נכון רק לגבי חצי מהברזילאים. תנחשו איזה חצי?
דרומי?
אז זהו שלא.
פגשתי המון ברזילאים לבנבנים, ביישנים ולפעמים אף סנובים ומסתבר שכולם מדרום ברזיל!
הברזילאי השחום והחייכן, ה"ריקרדו"אים, הם בעצם מאזור צפון ומרכז ברזיל.
הלכה כל התאורייה!!
ובדיוק אז הבנתי משהו- התיאוריה הזאת מבוססת בעצם רק על חציו הצפוני של כדור הארץ, קו המשווה ומעלה.
מה יש שם למטה בעצם?
מתחת לקו המשווה לא מצויות הרבה מדינות (במרחק ניכר ממנו) ישנן בעצם די מעט, אמנה לפניכם את העיקריות שבהן: אוסטרליה, ניו זילנד וארגנטינה.
שכשחושבים על זה המדינות הללו די "בסדר", אולי אפילו יותר מבסדר, מבחינה התפתחותית כמובן.
ארגנטינה שונה לגמריי ממדינות מרכז אמריקה, הרבה יותר מפותחת ומתקדמת.
בקשר לאוסטרליה וניו זילנד- חוץ מהחיות המוזרות שלהם אין כמעט שום שינוי בינהן למדינות אירופה.נכון שהתושבים במדינות אלה הם בעצם מהגרים (או יותר נכון אסירים שהוגלו) מאירופה ,אבל יש גם סיבה למה הם התיישבו שם בהקשר לנאמר כאן, ולזה נגיע בסוף.
אפשר גם להכניס לכאן את דרום אפריקה שזהו בעצם מין מודל קטן של אוסטרליה (עם אותם "לבנבנים" מאירופה) רק באפריקה, אבל בדרום אפריקה.
אם כך המסקנה היא זאת- ככל שהסיוויליזציה מתרחקת מקו המשווה (צפונה או דרומה) כך האינטליגנציה עולה אך היא מגיעה עם  מן "קרירות" שמשתלטת על האופי.
כאן מגיע ה"למה" הגדול?
למה אשכנזים "חכמים" יותר מספרדים? למה ספרדים "חמים" יותר (לטוב ולרע) מאשכנזים?
רגש מול שכל, אינטואיציה מול אינטליגנציה.
כדוגמא אני אתן את התכנית העכשווית "דה וויס" בה ישנם 4 מנטורים: שלומי שבת (ספרדי), שרית חדד (ספרדי) אביב גפן (אשכנזי) ורמי קליינשטיין (המתנדנד).
ניתן לראות בבירור איך המנטורים הללו מעריכים, מנתחים ובוחרים את המתמודדים בתכנית.
בעוד ששלומי שבת ושרית חדד (הספרדיים) בוחרים מבקרים ומתרגשים מהמועמדים- "עובדים עם הלב" (ואוהבים לציין זאת מספר פעמים בתכנית), אביב לעומתם מבקר ובוחר רק ע"פ הנתונים והשירה של המועמד, בצורה "מקצועית" יותר, זאת אומרת-שכלתנית.
וכשאביב מבקר בשכלתנות הוא מוותר על ה"רגש" וכך הוא יוצר ה"רע" בסיפור, ובקיצור-"אשכנזי קר".
נחזור ל"למה?"
מה בעצם השוני בין קו המשווה לקווי הרוחב הרחוקים ממנו, הקטבים (צפונית או דרומית)? 
בהתחלה התשובה הכי נדרשת הייתה האורך כמובן- כתושב על קו המשווה בכל סיבוב של כדור הארץ אני עושה, פיזית, דרך ארוכה יותר מתושב שקרוב לאחד מן הקטבים.
תכפילו את זה באלפי שנים של מסע סביב עצמנו והנה הסיבה לשוני באינטליגנציה.
משהו פה לא נראה לי, התיאוריה הזאת יכולה להיות נכונה אולי לגביי האינטליגנציה, אולם היא לא תסביר את הבדלי הטמפרטורות באופי בין אנשים חמים לקרים.
אולי בגלל הקטבים המגנטים? אולי הם הגורמים לעלייה של אינטליגנציה?
אז לפני שאתם מדביקים מגנטים סביב הראש אפשר כבר להבין שמגנטים לא יעשו אותי בן אדם "קר" יותר, אז זאת כנראה לא התשובה.
אופי "חם" ואופי "קר", קו המשווה (החם) מול הקטבים (הקרים)-מזהים הקבלה כלשהי? פה נפל האסימון.
השוני לא קשור בכדור הארץ עצמו או הסיבוב שלו, גם לא בקטבים (יכול להיות שכן, אני לא שמעתי על הוכחה כזאת), השוני הוא בסביבה. או יותר נכון- באקלים.
תושבים הגרים במדינות סביב קו המשווה נהנים ממזג אוויר טרופי, שהוא יציב יחסית. בעוד שתושבים הגרים קרוב יותר לקטבים "סובלים" מאקלים בעל ארבע עונות-חורף, קיץ, סתיו ואביב.
אז איך האקלים משפיע על האינטליגנציה והאופי?
זה הכל עניין של אבולוציה- התפתחות תוך כדי זמן ממושך.
נתחיל עם האופי:
קישוריים חברתיים יש לפתח עם הזמן, כאינדווידואל או במקרה שלנו-כגזע.
ילדים הגדלים במדינות בהם מזג אוויר טרופי כל השנה נוהגים לבלות מחוץ לבית הרבה יותר מילדים הגדלים במדינות בהם יש חורף וסתיו קרים.
כאשר ילד מאפריקה למשל משחק עם חבריו הרבה, הוא בעצם בונה את המערכת הסוציאלית (חברתית) שלו,הוא רב ומשלים, כועס וצוחק,בקיצור מתחבר וכשהוא יגדל הוא יהיה הרבה יותר "חם" (אוהב וכועס-לטוב ולרע) לאנשים בסביבה שלו. קישוריו החברתיים יהיו טובים יותר, אולי לא טובים יותר אבל מה שבטוח הם יהיו יותר, יהיו לו יותר קשרים חברתיים (לטוב ולרע- גם כעס על מישהו זה סוג של קשר חברתי).
בעוד ילד שגדל באנגליה למשל יבלה הרבה מזמנו לבד או עם הוריו בבית החם שבחוץ מזג האוויר קר, סוער ולא נוח. וכך הוא עצמו נהפך לאדם סגור יותר, עם קישורי חברה חלשים יותר וביקצור- אדם (אשכנזי) "קר" ומסוגר יותר.
נעבור לאינטליגנציה:
גם אינטליגנציה היא תוצאה של פתוח עם הזמן.
את ההסבר על האופי ניתן ליישם גם כאן-
בעוד שהילד באפריקה נהנה ממזג אוויר יציב יחסית ומבלה את זמנו הפנוי במשחק שלוש מקלות עם חבריו ולא מפתח ומגרה את מוחו יותר מדי, חברו האנגלי נמצא בבית עקב סופת השלגים שמשתוללת בחוץ מזה כשבועיים.
וכשאתה סגור בבית, אתה לא יכול להעסיק את הגוף יותר מידי, אז אתה מעסיק את המוח- וזה נעשה ע"י קריאה ולימודים.
יותר חשיבה פחות סוציאליזה.
דבר נוסף הוא המשפט הידוע ש-קידמה היא תוצר של צורך, שאתה צריך משהו אתה ממציא אותו.
נחזור אל ילדנו באפריקה ובאנגליה.
כשאמו של הילד מאפריקה מבקשת ממנו למסור משהו לדודתו הנמצאת במרחק של שעה הליכה- הוא יעשה זאת בעשר דקות ריצה (זוכרים את טדסה מריצת ה2000?), ומקסימום יתרטב קצת בגשם גם אם זה שיא ה"חורף" עכשיו באפריקה.
אך מה יעשה אלכסנדר גראהם בל שירצה להעביר מסר לדודתו מעבר לרחוב, שבחוץ קור כלבים?
נכון- ימציא את הטלפון.
בל נולד בסקוטלנד, את הטלפון המציא בעוד ששהה בלונדון, אחר כך עבר לקנדה ומשם לבוסטון.
למה אני מזכיר זאת? אנשים פוחדים משינויים ומעדיפים להעביר את חייהם עם כמה שפחות שינויים, גם במזג אוויר.
סקוטלנד,אנגליה קנדה וצפון ארצות הברית כולן מדינות "קרות" , הסיבה היחידה שאני מזכיר זאת כעת היא בהקשר של אוסטרליה, ניו זילנד ודרום אפריקה- הסיבה שהמהגרים התיישבו שם (אחת מהן) היא שמזג האוויר שהן הוא פחות או יותר כמו בבית באירופה (לרוב) ולכן תמצאו אנשים "לבנבנים" גם בחלק הדרומי של כדור הארץ.
עכשיו קחו את ההבדלים הללו, פיתוח אינטלגנציה מול פיתוח קישורים חברתיים ותכפילו אותם ב4000 שנה של אבולוציה ותרבות, מה תקבלו?

בקיצוניות-אתיופי עם הרבה חברים שמשאיר אבק למתחריו בריצה ואיזה אשכנזי חנון שכל היום לומד בבית לפסיכומטרי או תקוע מול המחשב.

לסיכום אסכם שישנם הבדלים משמעותיים בן גזעי האדם, הבדלים במראה,בכח, בדרך וצורת המחשבה, מהירות המחשבה וגם באופי.
זה היופי בבני האדם- השוני.
כשאתה חולה בבית יש לכך סיבה מדוע השכנה המרוקאית מלמטה תעלה לך סיר של אוכל פעם בשבוע כי אתה חולה, למרות שאין לה הרבה (כסף,ילדים בלי עין הרע לא לדאוג), בעוד שהשכנה הפולנייה ממול "טרחה" רק להרים טלפון ולשאול על שלומך, וגם זה רק אחרי שנגבה את השפופרת במטלית אלכוהול שמא יעברו אליה החיידקים מהטלפון חס וחלילה.
הסוד הוא למצוא את האיזון בין הרגש לשכל. ההיסטוריה מלמדת שרק כך תוכלו להצליח ובגדול.
המעצמות הכי גדולות ששלטו בעולם היו: רומאים (איטליה),יוונים, עות'מנים (טורקיה) ובבלים (פרס/עיראק), מצאו אותם על המפה וגלו את מיקומם ביחס לקו המשווה ולקטבים.
היו גזענים,אך גזעניים גזעיים! הבינו את ההבדלים, ממה נובעים ותמנפו אותם לטובתכם.מצאו את הנקודות החלשות אצלכם וחזקו אותם. פרה באה לעולם כפרה, גדלה ומתה כפרה.
בני אדם יכולים להשתנות-שכלית ורגשית. הכל עניין של כח רצון (טוב וקצת גנטיקה אבולוציונית).
במילים אחרות כל אדם יכול לעשות הכל,זה הכל עניין של רצון והתמדה במידות שונות.
זאת אומרת אם אני (עם חוסר הכושר הגופני שלי) ארצה לייצג את ישראל באולימפידה הבאה בתחום ריצת האלפיים, אצטרך
לעבוד הרבה יותר קשה ואצטרך להתמיד הרבה יותר למשך תקופה ארוכה מאוד מאשר מישהו ממוצא אתיופי שיוכל לעשות זאת תוך חודשיים של אימונים.
או אם בחור ממוצא מרוקאי ירצה ללמוד ולהיות מדען גרעיני הוא יצטרך ללמוד הרבה יותר קשה מאשר מישהו ממוצא אשכנזי שיקלוט את החומר הנלמד ביתר קלות ומהירות.
כמו שכבר אמרתי זה הכל עניין של התמדה ורצון במידות שונות.
לכן הכירו את האדם מולכם כאדם, ודעו שאם משהו לא "מתיישב" לכם נכון עם האינסטינקטים בסיטואציה מסויימת,
למשל אם אתם רופאים הממיינים מתמחים חדשים למחלקה שלכם ובין כל המתמודדים ה"אשכנזים" ישנה בחורה ממוצא "שחור" כלשהו (תימניה, מרוקאית או אפילו אתיופית) קחו בחשבון שכנראה היא הייתה צריכה לעבוד הרבה יותר קשה משאר המתמודדים בכדי להגיע לאן שהגיעה, ומהנסיון שלי אנשים שעובדים יותר קשה מאחרים בכדי להגיע לאותה נקודה בסופו של דבר, מעריכים יותר את המקום אליו הגיעו עקב העבודה הקשה והדרך הארוכה שעשו, וכך רוב הסיכויים שהם יהיו עובדים חרוצים וטובים יותר מאשר אחרים שהגיעו לאותה הנקודה ביתר "קלות".
ותמיד תזכרו שלפני הגזע כולנו בעצם רק בני אדם.
פיס
:)

נ.ב
אי אפשר לכתוב מאמר שלם בלי התייחסות קטנה לדת הכי גזענית מכולן-היהדות.
היהדות היא הדת עם תנאי הקבלה הכי קשים והכי מחמירים וכך גם חוקיה והלכותיה,היהודים מאמינים שהם הכי טובים, עם נבחר,עם סגולה.
האומנם?
אתייחס לסוגיה זו ביחס לשתי הדתות ה"גדולות" הנוספות המאמינות באל אחד: הנצרות והאיסלם.
ע"פ שיחותיי עם נוצרים רבים-כן.
דברתי על נושא זה עם המון נוצרים: חילוניים, קתולים, מורמונים ואפילו עדי ג'הווה.
כולם תמיד היו אומרים לי שאנחנו יהודים ואנחנו העם הנבחר ואיזה כיף לי שאני יהודי, זה מה שמלמדים אותם בביה"ס - אחרי הכל גם ישו (היה) יהודי.
לגביי המוסלמים (הקיצונייים שבינהם,הדתיים=הבעייתים) היהודים היו העם הנבחר. כולם מכירים את הקרבה ההיסטורית בין היהודים והמוסלמים, שתי הדתות ה"שמיות" ("שמיות" מלשון "שם" בנו של נוח- כן גם המוסלמים הם "שמים" ולכן אין דבר שכזה מוסלמי אנטישמי- זה בדיוק כמו להגיד יהודי אנטישמי) ושתיהן התחילו באברהם. כשאלוהים בירך את אברהם שזרעו יהיה כחול על שפת הים- לא נראה לי שהוא התכוון ליהודים ( וזאת אפשר ללמוד מאחד משני הנתונים שאתן בהמשך), מאידך מוסלמים יש "קצת" יותר
אבל מה? לאלוהים (ע"פ המוסלמים) נמאס מהיהודים, מסיבה פשוטה שהם סטו מדרכו הישרה, או במילים אחרות-נהיו חילונים, ולכן עכשיו הוא מעדיף אותם.
יותר מכך, הוא אפילו מתגמל אותם בשבעים בתולות בתגמול להריגתם (מאיפה הוא מביא כל כך הרבה בתולות?).
אז ע"פ הנוצרים אנחנו העם הנבחר (אנחנו רק לא מאמינים שישו הוא המשיח) וע"פ המוסלמים היינו העם הנבחר, עד שאבא שינה את החלטתו.

את האמת? אני לא יודע.
בסוף הרי נדע, בסופו האינדווידואלי של כל אחד ואחד מאיתנו, כשנבוא בפניו ביום הדין.
אבל עד אז אני אתן לכם כאן שני נתונים מעניינים. אני חוזר: נתונים, משמע- עובדות. לא המלצות שלי או דעותיי האישיות-עובדות:
נתון ראשון:
אחוז היהודים בעולם, נכון לשנת 2007(זאת השנה הכי עדכנית שמצאתי, ויש לציין שמאז ועד היום אין שינוי משמעותי,אולי אפילו קצת ירידה בזמן האחרון, לצערנו) הוא0.227% שזה כמעט רבע אחוז מאוכלוסיית העולם, זאת אומרת מתוך 400 איש בעולם רק אחד מהם הוא יהודי.
נתון שני:
אחוז היהודים שזכו בפרס נובל נכון לשנת 2011 וכולל (פרס נובל (וויקיפדיה)-הוא פרס המוענק בכל שנה לאנשים או לארגונים, עבור מחקר יוצא דופן, המצאה ראשונית של ציוד או טכנולוגיה, או תרומה יוצאת דופן לחברה) הוא מעל ל-20%(הנתון נע בין-22% ל-25%), זאת אומרת מתוך 5 אנשים שזוכים בפרס המהולל הזה אחד מהם הוא יהודי.
רבע אחוז לעומת עשרים אחוז זו הכפלה ב-80!! לא פי שתיים, לא חמש, לא עשר ולא ארבעים .
פי-80!
עם סגולה או לא את זה נדע כשנדע, אבל בתור עם עם קצת שכל- אנחנו צריכים לתעל אותו לטובה, ולהפוך את המקום הזה לקצת יותר טוב, כי אנחנו יכולים-ובקלות.
והעיקר- תשארו גזעיים.

:)




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב