דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחזוקת הנבל, מאמר ראשון בסדרה 

מאת    [ 08/05/2012 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 1740 פעמים ]

אילו כלים אני צריך? זו שאלה חשובה שנגני נבל חובבים ומקצועיים שואלים הרבה פעמים. המאמר יוכל לעזור לכם נגני הנבל לאסוף את הכלים המתאימים ולהקטין את הסיכוי שתישארו עם נבל לא מתפקד בדיוק לפני הופעה או אפילו בבית עד שהטכנאי יוכל להגיע ולתקן את התקלה באופן יסודי. יצרי הכלים מיצר כלים בעיצוב שונה, כשאתם בוחרים את הכלים חשוב שהם יתאימו לכם בגודל ובצורה. עבור הנבל צריך בדרך כלל כלים במידה קטנה יחסית. חשוב מאוד לנסות לקנות כלים מרופדים כמה שיותר כדי למנוע נזק במקרה שהם מחליקים מהיד בזמן עבודה. זו הסיבה שמפתח הכיוון מצופה בגומי בדרך כלל.

המאמר מכוון בעיקר לנבל פדאלים למרות שחלק מהכתוב מתאים גם לנבלים קלטיים.
נתחיל מהבסיס ומה שידוע לרוב אם לא כל נגני הנבל:
מפתח כיוון וטיונר.

מפתח הכיוון הוא חשוב והוא משמש לא רק לכיוון הנבל. ישנם ברגים אחרים בנבל שפותחים אותם בעזרת אותו המפתח. את מפתח הכיוון הייתם צריכים לקבל עם הנבל והמידה שלו אינה זהה לכל הנבלים.

טיונר (שקט, מכוונים את הנבל): מרבית הנגנים משתמשים בטיונר דיגיטלי, לא כולם מכירים את הפיקאפ קליפס. התוספת הקטנה הזו שמתאימה לרוב המכשירים עוזרת מאוד בזמן כיוון הנבל. אין מדובר במיקרופון רגיל אלא במעין חישן תנודות. לכן ברגע שמחברים אותו למכשיר הוא נהיה אדיש לרעשים בחדר וזה גם היתרון הגדול שלו. את המכשיר אפשר להניח על מעמדהתווים ואת הקליפס להצמיד לנבל ולכוון בנוחות ובדיוק.

מברגים: המברג ישמש את נגנן הנבל לכוון דיסק שהשתחרר או סתם יצא מכיוון. דיסק שיצא מכיוון או השתחרר יכול לעשות רעש מחריד בעת הפריטה על המיתר או סתם לא לעבוד. הדיסק זה מה שמעביר את המיתר מבמול לבקר או מבקר לדיאז. השאלה "איזה מברג אני צריך?" היא שאלה טובה ונפוצה. התשובה היא אינדיבידואלית לפי סוג הנבל, ברוב הנבלים המברג שצריך הוא מברג שטוח בגודל בינוני קטן, 4מ"מ. כיוון שזה אינדיבידואלי ויש נבלים שלא כל הברגים הם באותה מידה מומלץ לבדוק לפני שקונים.המידה מגדירה אך ורק את ראש המברג, למרות זאת חשוב לא לקנות מברג ארוך מדי כיוון שהוא יהי המגושם.


קאטר: הקאטר הוא כלי חיתוך מאסיבי יותר ממספריים והוא מצוין לחיתוך מיתרים, בעיקר אלו העבים יותר שבלתי אפשרי לחתוך עם מספריים מבלי להרוס אותם. תמיד מומלץ לקנות כלים איכותיים, אך זה נכון שבעתיים כאשר מדברים על קאטר.

הקאטר אמנם יכול לחתוך גם את מיתרי המתכת, אבל זה קשה יחסית והשחיקה שלו תהיה מהירה יותר בשימוש כזה. לכן אני יכול להמליץ פלאייר קאטר יחוסד למיתרי מתכת. הכלי הזה מעט יקר אך איכותי ויש לו כמה יתרונות. הוא חותך את מיתרי המתכת בקלות יחסית ולכן יכול מאוד לעזור בהחלפה, ויש לו גם מלקחת (פלאייר) עם מגביר כוח. שזה אומר שאפשר לתפוס דברים מאוד חזק. בין אם רוצים להחליף מיתר מתכת או קפיץ של דוושה הכלי הזה מאוד יעיל.

שפיץ פלאייר: מומלץ להחזיק "שפיץ פלייר" קטן בתיק הכלים, הפלאייר הזה יעזור לכם לתפוס דברים בדומה לפינצטה, בזמן קשירת מיתר עבה למשל, מיתר שנתקע וקשה לשחרר אותו או
בזמן החלפת מיתר מתכת.

כמובן שמומלץ לעבור סדנא טכנית המלמדת כיצד משתמשים בכלים האלו בצורה הנכונה והיעילה ביותר, הרי לא מספיק שהכלים נמצאים איתכם כל הזמן רצויי גם לדעת מה לעשות איתם

  Ayelet's String - המיתר של אילת
Israel's Harp Shop - חנות הנבל של ישראל
972-3-6491050+ טלפקס
972-52-5702824+ סלולארי
title="mailto:Info@harpshop.co.il" href="mailto:Info@harpshop.co.ilInfo@harpshop.co.il">">Info@harpshop.co.il
www.harpshop.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב