דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לשמור על כוחות וחיוניות במהלך חיפוש עבודה? 

מאת    [ 08/05/2012 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 2342 פעמים ]

איך לשמור על כוחות וחיוניות במהלך חיפוש עבודה?

 

תהליך חיפוש העבודה, יכול להיות מאד מתסכל. בעיקר אם עד עזיבתך את מקום העבודה האחרון, היית רגיל לקבל בזמן קצר יחסית, זימון לראיון – ועבודה. והנה התהליך מתארך וזה כבר מעל לחודש, חודשיים ואולי גם שלושה – ועדיין לא מצאת...

שוק העבודה בישראל הינו מורכב ודורש לא מעט יצירתיות וחשיבה "מחוץ לקופסא" כדי להשתלב בו. עם זאת, תהליך החיפוש דורש כוחות לא מעטים כדי לשמור על חיוניות, אנרגיה טובה ויכולת טובה – שהרי עליך להיות במיטבך בראיון. איך תעשה זאת במצב של תסכול?

 

במאמר זה, אתן מספר טיפים לשמירה על חיוניות אישית, ניהול חכם של "משק האנרגיה" העצמי והכוחות. זאת, כדי לסייע לך לעבור תקופה זו, כמה שיותר בשלום ובהצלחה.

 

א. עליך לקחת שליטה ואחריות על חייך לאורך תקופת המעבר שבין תפקידים / עבודות. לקיחת שליטה, נקיטת יוזמות ושמירה על רמת פעילות גבוהה בתהליך – תורמים לאין שיעור ליכולת השתלבותך מחדש במעגל העבודה. ממש כמו "בזינוק בעליה" – לנהגים שבינינו. "לתת גז" דווקא כשקשה. שאם לא כן – מתדרדרים...

 

ב. עליך לשמור על אופטימיות! "זו תקופה - וזה עובר" כמאמר השיר. אופטימיות, יחד עם תמיכה ועידוד בתוך המשפחה, משפיעים מאד על ההצלחה בהשתלבות מהירה יותר במעגל העבודה. פרגן לעצמך: חשוב תמיד במונחי "ערך מוסף": מה יש בך שתוכל לתרום למקום החדש? דבר אל עצמך בצורה חיובית.

 

ג. פיתוח יוזמה אישית. דווקא מצב זה של "בין תפקידים", יש בו הזדמנות של השפעה חיובית עליך, מחפש העבודה. למשל: הזדמנות לבדוק רעיון / מיזם בעל פוטנציאל מוצלח ש"מזמן נרדם" אי שם במוחך וכעת אולי תוכל לפתחו כמיזם חדש.

 

ד.      שמירה על סדר יום קבוע, עקבי ויעיל. שמירה על סדר יום מבטיחה יעילות וממקדת מאד את חיפוש העבודה.חשוב וקבע: כמה "שעות חיפוש" אתה מקצה ביום לחיפוש עבודה? מתי לאורך היום? קבע ועמוד בכך! זאת לצד שמירה על שעות שינה סדירות. כדי להבטיח שמירה על הכוחות.

 

ה.     השקעה ברשת הקשרים החברתיים: אחת הטכניקות המועילות ביותר. שיתוף הקרובים, החברים, השכנים והעמיתים בתהליך חיפוש העבודה, לצורך קבלת סיוע והפניות "מפה לאוזן". הוכח כאפקטיבי ביותר!

 

ו.         שלב מספר שיטות לחיפוש: קבע את דרכי החיפוש באופן יצירתי ככל האפשר, כולל: אינטרנט, פניה לחברים, מיפוי מקומות/אזורים, פניה יזומה ועוד.

 

ז.        התנדב! התנדבות היא עוגן משמעותי בשמירה על חיוניות בכלל ובתקופה זו בפרט. מביאה אותך לתרום לאחר הזקוק לסיוע, דווקא בתקופה הקשה עבורך. לכן, גם תורמת לך ומסייעת לסדר היום שלך. אגב כך עשויה להביא לכיווני תעסוקה חדשים.

 

ח.     נהל תקציב בתבונה: קבע מסגרת תקציב משפחתית, באופן מחושב ומתוכנן. קבל החלטות עם בן/בת הזוג והמשפחה ונצלו בצורה נבונה.

 

ט.      הקצה זמן לפנאי ומשפחה, חברים, תרבות ופעילות גופנית. אל תסתגר! להיפך. שמירה על מסגרות פנאי וחברים, כמו גם חיזוק הקשר המשפחתי – יתרמו לתחושת החיוניות, הערך והחשיבות שלך לסביבה ולעצמך.

י.         שמור על דימוי עצמי חיובי ובסס ביטחון עצמי. יש לך מה לתת ויש מי שזקוק לכישוריך. חשיבה כזו, אמיתית הנשענת על ידיעה מוכחת של כישוריך, תתרום להצגה עצמית אפקטיבית שלך במהלך הראיון.

 

 

בהצלחה!

 

להורדה ישירה של הספר המעולה שלי לכתיבת קורות חיים מנצחים ב-4 צעדים, לחץ על הלינק למטה וקבל מידית גישה אל הספר.

 http://www.perezyozma.co.il/4stepscv5

 

 

 

אורית טינו פרץ להורדת הספר החינמי המעולה שלי לכתיבת קורות חיים מנצחים


www.perezyozma.co.il/4stepscv


l http://www.facebook.com/oritinnueperez>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב