דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי בורסה ומאיפה מתחילים ? 

מאת    [ 07/05/2012 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 3960 פעמים ]

 

ישנן מושגים רבים בעולם אשר זרים לרובינו, שוק ההון ומושגים שיכולים להיות כ"כ טרוויאלים לאחרים, הינם בגדר שפה קשה עבור אחרים, הבורסה היא אחד הנושאים היותר משמעותיים והמבוקשים בניהם, אז איך מתחילים ?

בורסה, אותו שוק גדול של קניות ומכירות, מיזוגים ושותפויות, העברות כספים ומכירת חברות ענק, העברות של אחוזים מאחד לשני, מסחר עצום אשר טומן בחובו ידע רב והמוני אנשים אשר סוחרים ומגלגלים סכומי עתק ביום מסחר אחד בלב .

מושגים בסיסיים

בורסה לניירות ערך, מקום המפגש של חברות רבות המנפיקות נייר ערך ומטרתן בעזרתו לגייס משקיעים, אנשים אשר יהיו מוכנים לשלם עבור נייר הערך שלהם בתמורה לאחוזים מהחברה בבעלותן, כך אותו נייר ערך או מניה שווים אחוז מסוים מערך החברה וככל שערך הנייר או המנייה עולה כך המשקיעים נהנים מתשואה ( עלייה ) לכספם, כמובן גם להיפך .

לאחר שהחברות מגייסות משקיעים והון ישנו את השוק הנוסף בו מתרחשת פעילות ענפה לא פחות משוק המסחר להנפקות ולגיוסי הון, זהו שוק המסחר היומי, בעצם הפעילות כאן הינה הפעילות שלאחר ההנפקות, מסחר יומיומי בו נפגשים הקונים מול המוכרים .

בורסות בעולם

בעולם המסחר בשוק ההון, קיימות מספר בורסות בעולם, גדולה והמשפיעה ביותר הינה וול סטריט, הבורסה בניו-יורק ארה"ב, היא מאגדת בתוכה יותר מ 2000 חברות בינלאומיות ומקומיות אשר חולשות על היקף נכסים בשווי של 20 מיליארד דולרים, כמו כן ובהתאם לכמות הכסף, הדולר הינו המטבע הנסחר ביותר בשוק המסחר במט"ח ( מטבע חוץ ), עסקאות מסוג זה של קניית מניות של חברות נסחרות מארה"ב למשקיע בישראל או באירופה לצורך הדוגמא, אינן מתבצעות ישירות מול הקונה והמוכר, אלא דרך ברוקר, ובכן מה זה או מי זה ברוקר - ברוקר הינו הגוף המתווך בעסקאות מכר בשוק ההון ובבורסה בפרט, ברוקר יכול להיות גוף שהוסמך וקיבל אישור של רגולציה, מוסד או ממשלתי לעסוק בתיווך של כספים רבים של ציבור משקיעים ומוכרים, עם הברוקרים נמנים הבנקים, בתי השקעות וחברות הנותנות שירותי ברוקראז'.

הבורסה בתל אביב

בורסת תל אביב המוכרת יותר כבורסה באחד העם, הינה בבעלות בנקים ובתי השקעות ורשומה כחברה פרטית ולחברים בה הזכות הבלעדית לסחור ישירות.

הבורסה נוסדה ב1953 ופעילותה מפוקחת ע"י הרשות לניירות ערך, שווי ניירות ערך החברות הנסחרות בבורסה בתל אביב נאמד בכמה מאות מיליארדי דולרים, על כל חברה המעוניינת להיסחר בבורסה בתל אביב לעמוד בקריטריונים שהוצבו ע"י הרשות לניירות ערך הן במסחר והן בהנפקת החברות והנחיות אלו מעוגנות בתקנון ובחוקי הבורסה .

חברת USG CAPITAL מבית YouTrade המפעילה זירת מסחר בינלאומית קריית עתידים תל אביב, טלפון: 073-2721000 פקס: 073-2721001




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב