דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רישום פטנט עולמי 

מאת    [ 06/05/2012 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 2269 פעמים ]

האם ניתן לרשום פטנט עולמי - שאלה זו נשאלת על ידי ממציאים רבים, ממציאים חושבים שניתן לרשום פטנט עולמי ואינם מבדילים בין הגשת בקשת פטנט וקיבול הפטנט שהנו טריטוריאלי לעומת האמנות המקנות אופציה לשמירת תאריך הבכורה. ממציאים פונים אלינו לעיתים ואומרים שהם רוצים לרשום פטנטים עולמיים, הבעיה שאין פטנט עולמי, מושג זה הנו שגוי.

רישום פטנטים מתבצע על ידי הגשת בקשה לפטנט בכל מדינה בנפרד, כל מדינה תבחן את המסמכים שמוגשים לה במסגרת בקשת הפטנט, אין צורך להציג דגם כפי שיש ממציאים שחושבים שהדגם הוא זה שנבחן על ידי בוחן הפטנטים, כל שנדרש להגיש הוא תאור המפרט את ההמצאה הנקרא עריכה לבקשת הפטנט או פירוט אליהם בדרך כלל יצורפו שרטוטים.

המסמכים מוגשים לרשות המוסמכת באותה מדינה בכדי שתבחן האם יתקבל פטנט רשום על ההמצאה שהוגשה כבקשת פטנט, רישום פטנט עולמי שמעניק פטנט רשום אינו קיים, אך כן ניתן להגיש בקשה במסגרת אמנות שתאפשר לשמור את תאריך הבכורה.

כלומר פלוני מגיש בקשה לרישום פטנט בישראל לדוגמא, תאריך הבכורה או תאריך דין הקדימה יהיה התאריך בו יתקבלו המסמכים של בקשת הפטנט ברשות הפטנטים, לפי אמנת פאריס ניתן להגיש בקשת פטנט במדינות נוספות בטרם חלפו 12 חודשים עם תאריך דין הקדימה הישראלי בדוגמא שלנו, כלומר אותו פלוני יגיש בקשה לפטנט בארה"ב לפני שחלפו 12 החודשים מתאריך הבקשה הישראלי. פלוני יוכל להזמין מסמכי בכורה מרשות הפטנטים בישראל המעידים שהגיש בקשת פטנט באותו תאריך קדימה, מסמכים אלו יצורפו לבקשת הפטנט שתוגש בארה"ב וכך ישמר תאריך הבכורה הישראלי לבקשת הפטנט האמריקאי.

אמנה נוספת שקיימת הנה אמנת PCT, לעיתים טועים לחשוב ממציאים שמדובר ברישום פטנט עולמי, בקשה לפי אמנת ה-PCT אומנם מוגשת במשרד הפטנטים אך אין היא מקנה פטנט רשום, אומנם במסגרת בקשת PCT אכן בוחן פטנטים בודק את המסמכים שהוגשו אך אין הוא מעניק פטנט, ממציא יאלץ להגיש בקשות פטנטים במדינות היעד לדוגמא בקשת פטנט ישראלית או בקשת פטנט אמריקאי, אחד היתרונות הבולטים של אמנת PCT הוא שמירת תאריך הבכורה במשך כשנתיים וחצי, תלוי במדינה, מיום הגשת בקשת הפטנט הראשונה. אם נחזור לדוגמא, ממציא שהגיש פטנט ישראלי יכול להגיש בקשה לפי אמנת PCT בטרם חלפו 12 החודשים מאמנת פאריס, ואז לפי אמנת PCT יהיה לו עד כשנה וחצי (30/31 חודש מיום הגשת הפטנט הישראלי) בו ישמר לו במידה ויבקש תאריך הבכורה.

יש לבדוק כל מקרה ומקרה לגופו ולהתייעץ עם עורך פטנטים כיצד לפעול, תחום מורכב זה מובא לעיל על קצה המזלג ואין מובאים בו הפרטים במלואם.

חברתנו עוסקת בהמצאות ופטנטים משלב הרעיון, יש לבנות אסטרטגיה מתאימה לכל מקרה, כאשר היעד של הממציא צריך להנחות את הצוות הטכני, העסקי ואת עורכי הפטנטים על מנת לנהל נכון את המיזם העסקי בכדי למקסם את התמורות הפוטנציאליות להמצאה ואת התזרים והעלויות הכספיות הכרוכות במיזם.
 

אב טיפוס פטנטים והמצאות בע"מ - חברה המתמחה בפיתוח מוצרים, פטנטים והמצאות, בניית אבי טיפוס ודגמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב