דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תביעות ביטוח 

מאת    [ 03/05/2012 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 2390 פעמים ]

תביעות ביטוח

פוליסות ביטוח נעשות על מנת להבטיח סיוע כלכלי בשעת משבר או אסון. ישנם סוגים רבים של תביעות ביטוח, לרבות תביעות ביטוח חיים, תביעות ביטוח מחלות קשות, תביעות ביטוח דירה, תביעות ביטוח עסק, תביעות ביטוח רכב, תביעות ביטוח נסיעות לחו"ל, תביעות נכות מתאונה הכלולות בפוליסה, תביעות ביטוח במסגרת חבות מעבידים וכו'.

 

כיצד ניתן לבטח את עצמנו מפני אובדן כושר עבודה בפוליסת ביטוח?

במהלך חיינו, סכנות רבות אורבות לנו בעת מילוי תפקידנו במסגרת משלח-ידנו. בכל תפקיד כרוכים סיכונים כאלו ואחרים. פוליסת ביטוח היא חשובה במקרה זה, שכן בשעת הצורך ניתן יהיה להבטיח סיוע כלכלי אם חלילה נפגענו במקום עבודתנו ובכל מקום אחר, נפגעה בריאותנו וכן הכנסתנו. הגדרת "אובדן כושר עבודה" הנה כמעט זהה בכל חברות הביטוח. יחד עם זאת, קיימים סוגים שונים של פוליסות ביטוח, הכוללות שינויים בתקופת הביטוח, תקופת ההמתנה לתשלום תגמולי הביטוח והגדרת מקרה הביטוח.

 

מהם הסוגים השונים של תביעות ביטוח  מסוג אובדן כושר עבודה?

לרוב, יהיה מבוטח זכאי לתשלום תגמולי ביטוח בגין "אובדן כושר עבודה", במקרה שאיבד את יכולתו לעסוק בכל משלח-יד שהוא בשיעור של 75% לפחות. בסוג אחר של פוליסות ביטוח, הנכנסים תחת ההגדרה של ביטוחים לפי עיסוק ספציפי, מבוטח ייחשב כבלתי כשיר לעבוד, אם לא יוכל לעבוד בכל מקצוע שבו עסק טרם התאונה או המחלה, בשיעור של 75% לפחות.

 

בסוג נוסף של תביעות ביטוח, המכונים ביטוחים שאינם לפי עיסוק ספציפי, מוגדר המונח "אובדן כושר עבודה" בפוליסות הביטוח, באופן כזה שמבוטח ייחשב כבלתי כשיר לעבודה, במידה והוא לא יכול לעבוד במשלח יד, בו עסק טרם התאונה או המחלה בשיעור של 75% לפחות, ובנוסף המבוטח איבד את כושרו לעבוד בשום עיסוק סביר אחר, בהתאם לניסיונו, השכלתו והכשרתו המקצועית.

מה החשיבות של תביעות ביטוח?

תביעות ביטוח הן בעלות חשיבות עליונה. המדובר בקביעת תנאים בעלי השלכות משמעותיות היכולות לשנות את חיי התובע, מכיוון שבדרך כלל מדובר בתביעות של אנשים שנפגעו בצורה כזו או אחרת, ושאיכות חייהם נפגעה ללא הכר.

חברת הביטוח שאמורה לפצות את המבוטח במקרים רבים מנסה להתנער מן התשלומים הכבדים שהיא מחויבת בהם, ועושה זאת בטענות כאלו ואחרות, שרובן מסתמכות על פרשנות הפוליסה עצמה. החשיבות בתביעת ביטוח היא הכרת החוק והיכולת להתמודד מול חברות הביטוח במגרש שלהן – המגרש החוקי, וכל זאת כדי לקבל עבור המבוטח את המגיע לו על פי הפוליסה שחתם עליה ובה הוא מבוטח. תמורה זו עשויה לשפר את חיי המבוטח ללא הכר. אחד התחומים הנפוצים בתביעות ביטוח, המשמש לרוב נימוק מספק להדיפת תביעתו של המבוטח, הוא התיישנות בתביעות ביטוח.

אופיר בן צור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב