דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זיהוי אלרגיה 

מאת    [ 28/04/2012 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 3558 פעמים ]

אלרגיה היא למעשה מקרה שבו מערכת החיסון שלנו מגיבה יתר על המידה וכתוצאה מכך אנחנו יכולים להיפגע. במקרים קיצוניים במיוחד, תגובות האלרגיה עלולות להיות כה חריפות, עד שהן עלולות לגרום למוות, אם כי ראוי לציין כי מדובר על מקרים נדירים ביותר. יש הרבה רגישויות כאלה ואחרות אצל אנשים, ולעיתים מתפתחות מרגישויות אלה תגובות אלרגניות שיכולות להיות לא נעימות, כך שאם אדם יצליח לדעת למה הוא אלרגי, סביר להניח שיוכל לשפר את איכות חייו.

למה יש לי אלרגיה?

אלרגיה היא תופעה שממנה סובלים הרבה מאוד אנשים וקשה לדעת ממה בדיוק אדם מפתח תגובות אלרגניות כמו לדוגמא נזלת אלרגית או פריחה בגוף. אדם אחד יכול להיות אלרגיה לפרחים מסוימים, ואדם אחר, בין אם מדובר בבן משפחה ובין אם לא, יוכל להיות רגיש לפרחים מסוגים אחרים. החוקרים עוד לא לגמרי מצאו חוקיות בנושא תופעת האלרגיה, כמו לדוגמא האם מדובר בתופעה שעוברת בתורשה מדור אחד לשני או לא, אך במהלך השנים התפתחו שיטות שונות ומצוינות כדי למצוא את מקורה של אלרגיה כזו או אחרת. חברת ביו-קונטרול מציעה לסובלים מתופעת האלרגיה להגיע לקליניקות שלה ולעשות בדיקת אלרגיה על ידי המכשור המשוכלל שברשותה, וכך לגלות למה בדיוק אנשים הסובלים מתופעות אלרגיה רגישים.

אלרגיות מסוגים שונים

אלרגיה היא תופעה כה מגוונת וכיוון שהיא איננה פוסחת על קבוצות שונות, קיימת גם תופעה של אלרגיה אצל ילדים, שלעיתים יכולה להתבטא בתופעות כמו אדמומיות או נזלת כרונית. כאשר מחליטים לטפל בתופעת האלרגיה, חשוב מאוד לבחור טיפול באלרגיה שיהיה מתאים לאדם המטופל. אם לדוגמא, רופא ימליץ לתת כמויות גדולות מאוד של אנטיביוטיקה על בסיס יום יום לילד קטן, הרי שהדבר יותר יפגע בו מאשר יועיל, ולכן רצוי להרחיב את הידע בנוגע לטיפולים הקיימים.

אלרגיה נפוצה

למרות שאכן אלרגיה זוהי תופעה שמשתנה מאדם לאדם, הן מבחינת החומרים המעוררים אותה והן מבחינת התופעות הגופניות, עדין ניתן לקבוע בוודאות כי מקרים של אלרגיה לאבק או אלרגיה למזון, הן תופעות יחסית נפוצות בקרב האוכלוסייה. ברוב המקרים כאשר אדם ייפתח בפתאומיות תגובה אלרגנית, ישאלו אותו הסובבים אם יש לו אלרגיה כזו או אחרת, מתוך כל האלרגיות היותר מוכרות. אומנם לעיתים זו משימה לא פשוטה לדעת למה בדיוק אדם אלרגי, אך גילוי כזה יכול, עבור אנשים מסוימים, לשנות לחלוטין את אורך החיים. אדם שכל חייו היה אלרגי לשערות של חתולים, לדוגמא, וגילה זאת רק אחרי שנים שיש בביתו חתולים רבים, הרי שאחרי הגילוי יוכל להחליט לעבור לגידול של כלבים, ובכך לא לסבול יותר מתופעות האלרגיה הלא נעימות.

BioControl ביו קונטרול - טכנולוגיה חדשה לירידה במשקל, בדיקת אלרגיה ואבחון מחלות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב