דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדיקות לרגישות במחלת קוליטיס 

מאת    [ 28/04/2012 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 4875 פעמים ]

מחלקת קוליטיס היא מחלה הקשורה במערכת העיכול, ולמעשה היא דלקת חמורה ביותר של המעי הגס. מחלה זו היא אחת המחלות הפחות נעימות של מערכת העיכול, וכאשר סובלים ממנה אורך החיים של החולים משתנה מאוד ונפגם. מחלת הקוליטיס נוהגת  להתפרץ אצל אנשים או עד שהם מגיעים לשנות העשרים המאוחרות של חייהם, או כאשר הם מתקרבים לגיל הפנסיה, כלומר קרוב לגיל שישים. חשוב ביותר לפרט בפני רופא המשפחה או הרופא המטפל את כל הסממנים הבריאותיים מהם החולה סובל, כדי שהרופא יוכל אכן לאבחן כי מדובר במחלת הקוליטיס, ויוכל להפנות את החולה לטיפול מתאים, אם כי ברוב המקרים קשה להיפטר מהמחלה לחלוטין.

סיבות אפשריות למחלת קוליטיס

קוליטיס היא מחלה שיכולה לנבוע מהרבה סיבות, שלא כולן לגמרי ברורות לאנשי מקצוע בתחום. אחת הסיבות שרוב המומחים מציינים היא מצבים נפשיים של לחץ שבהם נתון החולה, וכמו כן הם מזכירים אם הגנטיקה כגורם משמעותי ביותר, וכמובן את אורך החיים של החולה ואת תזונתו. בעיות עיכול כדוגמת קוליטיס הן בעיות שיכולים להיות להם סימפטומים מאוד לא נעימים למי שסובל מהן, וסימפטומים אלה כוללים: כאבי בטן חמורים, גזים, שלשולים עם דם וכמו כן ירידה בתאבון וכתוצאה מכך ירידה משמעותית במשקל.

טיפול מתאים

חשוב מאוד להתחיל מייד עם האבחון טיפול בקוליטיס כיוון שכל עיכוב בטיפול גורם להמשך הרגשתו הרע של החולה וזו איננה מחלה שהגוף נוהג להתגבר עליה לבדו. כיום הטיפולים העיקריים כוללים תרופות, ובעיקר הדרכה אישית של מטפלים, הקשורה בעיקר בשינויים תזונתיים. כיוון שמחלת קוליטיס היא מחלת עיכול, ההסתברות להיפטר ממנה לחלוטין היא יחסית קטנה, כך שברוב המקרים שמציעים טיפולים שונים למחלת זו מדגישים בעיקר את השינוי בעורך החיים של המטופל, כשהדגש העיקרי הוא כמובן התזונה הלקויה שלו.

אבחוני קוליטיס בשיטות שונות

אחת הדרכים המקובלות בעולם הרפואה לאבחן מחלת קוליטיס היא כמובן דרך בדיקת צואה ודרך בדיקת קולונוסקופיה, שכמובן מדובר על בבדיקה פולשנית ביותר ולא נעימה. חברת ביו-קונטרול מציעה בדיקה נוספת, היכולה להתבצע בקליניקות השונות של החברה. מהלך הבדיקה למחלת קוליטיס הוא מאוד פשוט והתוצאות מתקבלות במהרה, וכל הבדיקה נעשית ללא כל כאב וללא כל תופעות לוואי אחריה. מדובר על בדיקה שהיא איננה פולשנית, והרעיון המרכזי שלה הוא שימוש במכשיר טכנולוגי משוכלל ביותר, אשר יש באפשרותו לזהות האם הנבדק רגיש בצורה כזה או אחרת לחומרים ומוצרי מזון שונים, וכן למצוא את הגורמים למחלה. בדיקה זו עשויה לעזור, כיוון שאחרי שיקבל לידיו הנבדק את התוצאות, יהיה באפשרותו לשנות את התפריט שלו, ובכך לחשוף את עצמו פחות למזונות שאליהם הוא רגיש ואשר מרעים את מצבו. כמו כן יקבל הנבדק המלצות לטיפול בגורמי המחלה השונים, ובכך לשפר את מצבו באופן ניכר.

BioControl ביו קונטרול - טכנולוגיה חדשה לירידה במשקל, בדיקת אלרגיה ואבחון מחלות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב