דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפלקסולוגיה ושחרור כאבי ראש, גב ועורף - אביבית משה 

מאת    [ 30/12/2007 ]

מילים במאמר: 717   [ נצפה 3768 פעמים ]

רפלקסולוגיה ושחרור כאבי ראש, גב ועורף


מי מאיתנו לא מכיר את התחושה של כאב ומתח בגב,על חלקיו השונים.מי מאתנו לא מהלך לעיתים עם עורף כבד וחסר תנועה? ומי מאיתנו לא חווה כאב ראש, מטריד ומתסכל ?

האם יש קשר בין שלושת אלה? בודאי!
כולם מעידים על עומס והצטברות של מתח באותו אזור.
האם הכאב בא להעביר מסר כלשהו לגוף? בהחלט כן!! כאב מכריח אותנו לעצור ולחפש דרך. פעמים רבות אף מביא אותנו לתובנות והתפתחות אישית שלא הייתה מתקיימת לולא הכאב.

כשאנו מדברים על כאבי גב , אנו לרוב מדברים על כאב באזור מסוים בעמוד השדרה. כשמו כן הוא עמוד מרכזי שתומך בגוף כולו. הוא מחולק לשלושה : חוליות מותניות , חוליות החזה, וחוליות הצוואר,עד כאן במישור הפיזי.

אם נצא מנקודת הנחה שהגוף כולו מושפע מתדרים אנרגטיים, נתחיל אולי להבין יותר לעומק את מהות הכאב. המשמעות ההוליסטית של עמוד השדרה,הינה מרכז. כלומר, האדם חי במרכזו. מקיים אורח חיים שמחובר לאמת הפנימית שלו.אינו נוטה להתכופף ולשנות את דעתו,שומר על גופו,הולך על פי צו ליבו ואהבתו, ולא עושה דבר למען ימצא חן בעיני האחר. (נשמע טוב, אך מאד קשה לביצוע..!)
החוליות המותניות מספרות לנו על בסיס, כמה אנו מחוברים לבית ולשורשים שלנו, וכמה אנו מקבלים את המקום ממנו באנו בקבלה ואהבה. כשהבסיס מתערער מסיבות שונות כמו: נישואין, לידות, מעבר דירה, פיטורין, ועוד, הגב התחתון מאותת לנו כאב! תיתכן סיבה חיצונית לחלוטין, כמו מכה בתאונה, אך האמת היא שהאזור נחלש אנרגטית ונחשף לפגיעה פיזית.
חוליות החזה מספרות לנו על אדם בתהליך. על עמידה מול אתגרים, על בחירות, על האומץ ללכת אחרי רצון הלב, ולממש רצון!! כשאדם אוחז בפחד להתקדם, כלומר,לא מרוצה מחייו,אך אינו עושה דבר לשינוי, יתכן איתות של כאב מאזור זה. לרוב איזור חוליות החזה הינו פחות בעייתי, כיוון שאדם מוצא לעצמו הרבה צידוקים והגנות למה לא לשנות. לדוגמא,עבודה שאין בה סיפוק אך מאפשרת ביטחון,היא צידוק מספיק טוב למה כדאי להישאר באותה עבודה.
חוליות הצוואר - העורף שכיח מאד! כאן אנו פוגשים היחלשות של אנרגיה ממקום של עומס יתר בנשיאת העבר העבר, כמטפורה,הראש מביט ללא הרף לאחור.ההתעסקות הינה כל הזמן בעבר ובמה שהיה וחוסר מיקוד בהווה ובמטרות מקדמות.
לכאבי ראש סיבות רבות, הכאב מגיע ומוקרן ממקומות שונים בשלד ומאיברים פנימיים, מתזונה לקויה, מרעלים המצטברים בגוף,וממתחים ולחצים בלתי פוסקים. הראש הינו המקום הגבוהה ביותר בגוף האדם, העומד על שתיים. לאנרגיה המצטברת בראש מאד קשה להשתחרר כשאנו חסומים. וכך היא "נתקעת".

כשאנו הולכים לטיפול על מנת לשחרר את האנרגיה החסומה (כדוגמת רפלקסולוגיה), קיימת אפשרות שנחוש הקלה מיידית, אך יתכן שרעלים יחלו להשתחרר ונחוש כאב חזק מזה שאיתו הגענו,תהליך זה נקרא היתנקות והוא חשוב מאד, כיוון שניתנת כאן תזכורת ליכולת הטבעית של הגוף לנקות עצמו מרעלים. כמובן בהדרגה נתחיל לחוש הקלה, ולאחר מספר טיפולים נחוש הרבה יותר טוב. כל תהליך דורש לקיחת אחריות. לא יתכן שינוי מהותי, אם האדם באופן מודע לא יתחיל לבצע שינויים לטובתו, כגון: שינוי תזונתי, שתייה מרובה של מים טובים,שינוי התנהגותי,הפחתת מתחים, והתבוננות מודעת על התנהלות חייו.

הדרכה:
הרפלקסולוגיה נותנת מענה נפלא למקומות רווי מתח, יש ביכולתה להביא למקום הקלה ושחרור.לפניכם מספר נקודות חשובות לשחרור עמוד השדרה, העורף והראש:

שבו בנוחות, הניחו את כף הרגלו של המטופל על כרית למולכם, כאשר כפות ידיכם עוטפות את כפות הרגליים במגע מחבק מספר דקות. כל הפעילות נעשית תחילה על הרגל הפסיבית ולאחר מכן על הרגל הדומיננטית.

*אחזו את כף הרגל ביד אחת והעבירו את היד השנייה לאורך עמוד השדרה (הצד הפנימי) מהבוהן ועד מפרק הקרסול בתנועה יציבה ורציפה, מספר פעמים.

*חזרו לאזור הבוהן בצידה החיצוני והחלו לרדת בתנועות חילזון,עם לחץ עדין לכיוון העקב, לאט מאד.

*אחזו בעקב מספר שניות עם שתי הידיים בחיבוק, והמשיכו לעלות מהצד החיצוני לכיוון הזרת.

*כעת אחזו ביד אחת באזור בית החזה וביד השנייה העבירו בתנועה צובטת את האגודל והאצבע בין כל אצבעות כף הרגל (פעולה זו יכולה לכאוב מאד, אך היא מאד חיונית לניקוי מערכת הלימפה של הראש והצוואר).

*חזרו שוב לזרת והחלו לעסות את כריות כל האצבעות- הסינוסים, בתנועות עדינות. בהגיעכם לבוהן, המסמלת את הראש ואת האדם השלם שמולכם. עבדו עליה ברצועות יורדות מהקודקוד ועד השורש. ואז ברצועות אופקיות (שתי וערב). דמיינו שכל האנרגיה המתמקדת בראש, מתפזרת כעת לכל חלקי הגוף, ואף יוצאת מראש הבוהן לחלל האוויר.

*כעת הניחו כף יד אחת באזור החזה, כשהאגודל לוחצת על "מקלעת השמש" הממוקמת מתחת לסרעפת במרכז, והיד השנייה עוטפת את כל האצבעות יחדיו. דמיינו שהשלד כולו משוחרר ואנרגיה נקייה זורמת דרך עמוד השדרה אל הראש ובחזרה, הכול פתוח, נקי ומחוזק.

חזרו על כל התהליך ברגל הדומיננטית!

לסיום ולאיזון אחזו בין שתי אצבעות ידיכם את האצבע השלישית בכל רגל בו זמנית מס' דקות
"היו בריאים ומאושרים בחלקכם,וזכרו שעשיתם היום הזה כמיטב יכולתכם!                              אביבית משה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב