דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות סיעודי - והדרת פני זקן 

מאת    [ 23/04/2012 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 3129 פעמים ]

בית אבות סעודי הינו מוסד טיפולי לקשישים עם פנסיון מלא. חשוב לבחור במקום מקצועי ואיכותי המכבד את החוסים בו.

סוגים של בתי אבות


קיימים מספר סוגים של בתי אבות בארץ, הנותנים מענה לצרכים השונים של קהל הקשישים. בתי אבות רגילים מיועדים לקשישים שהינם עצמאיים במרבית פעילויותיהם וזקוקים לסיוע חלקי בלבד. בתי אבות לקשישים תשושי נפש מיועד לקשישים הסובלים ממחלות נפש שונות כמו דמנציה או אלצהיימר ואינם יכולים לתפקד או לתקשר עם הסובבים אותם.

בית אבות (או בית חולים) סיעודי מיועד לקשישים המוגבלים ביכולותיהם הפיזיות וזקוקים לסיוע וליווי צמוד, ונזקקים לשירות טיפולי העשוי לכלול האכלה, רחיצה, חיתול , עזרה בהליכה ובהלבשה ועוד. בית אבות סיעודי מספק מגורים וטיפול מלא לצד סיוע רפואי צמוד הכולל שירות אחיות, רופאים, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ועוד.  

בחירת בית אבות סיעודי - מענה לצרכים הרפואיים


בעת בחירת בית אבות סיעודי לקשיש, הדבר הראשון שיש לוודא הוא שלבית האבות יש רישיון של משרד הבריאות המכשיר אותו לטפל בחולים סיעודיים. הדבר הבא בחשיבותו הוא איכות הצוות והטיפול הרפואי במקום, והאם בית האבות מספק מענה לדרישות הספציפיות של המטופל. בדקו כמה אנשי צוות רפואי קיימים במחלקה ומהי רמת זמינותם, וודאו את איכות ורמת הציוד הרפואי של המקום.

חשוב לבחור במקום המספק טיפול והשגחה רפואית בכל שעות היממה. בנוסף, יש לוודא את מהירות הטיפול במצבי חירום הדורשים פינוי לבית חולים, ומומלץ שבית האבות יהיה בסמוך לבית חולים.

איכות המגורים


בעת בחירת בית אבות סיעודי, בנוסף על הצד הרפואי חשוב גם לבדוק היטב את איכות ותנאי המגורים במקום. אם יש לכם את היכולת הכלכלית, העדיפו תמיד בית אבות עם חדר פרטי. בדקו שהחדר מרווח, נעים, נקי ומסודר, וודאו את איכות המזרון ושכפתור המצוקה זמין וקל לתפעול. במידה והמטופל יחלוק את החדר אם עוד קשישים, ודאו בכמה אנשים מדובר והשתדלו לבחור חדר שהשוהים בו הינם במצב בריאותו דומה ליקירכם. אינכם רוצים לשכן אותו עם מטופלים במצב קשה יותר העלולים לגרום לו למפח נפש ולבעיות הרדמות במידה והם סובלים בלילות.

שירותים חברתיים בבתי אבות סיעודיים


גורם חשוב נוסף בבחירת בית אבות סיעודי הינו השירותים החברתיים שהמוסד מספק. חשוב לבדוק אילו שירותיים חברתיים יינתנו כגון חוגי העשרה, מפגשים חברתיים, מספרה, מרכולית, בית כנסת, משחקי חברה, חוגי התעמלות, טלוויזיה בכבלים, מוסיקה וכדומה. גם אם על הנייר בית האבות טוען להפעלות מרובות ומגוונות לחוסים בו, חשוב לבדוק זאת במו עיניכם.

הגיעו לבית האבות בשעות בהן מתקיימות פעילויות שונות וראו האם הן תואמות לפרסום המקורי. דוגמא לכך יכולה להיות הבטחה לערוצי טלוויזיה רבים, כשבפועל הטלוויזיה קבועה על ערוץ אחד ללא התחשבות ברצונות הדיירים.

לסיכום, בעת בחירת בית אבות סיעודי יש לבחור במקום בעל רישיון מוכר של משרד הבריאות לטיפול סיעודי, וחשוב מאוד לבחור מקום שמעניק טיפול מסור, אדיב ומקצועי לכל מטופל.

המאמר בחסות אתר פנסיונר - מידע על בתי אבות  ואינדקס גיל הזהב - המכיל רשימת בתי אבות בכל הארץ. מידע נוסף - בתי אבות לחולי אלצהיימר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב