דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיקים חוזרים זאת בעיה כאובה, אפילו כאובה מאד 

מאת    [ 22/04/2012 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 3516 פעמים ]

שיקים חוזרים  זאת בעיה כאובה, אפילו כאובה מאד.

מעבר לאובדן הכסף – שהרי אם השיקים חוזרים  זה אומר שלא קיבלת כסף – גורמים שיקים חוזרים  לתחושות זילות ופגיעה בערך העבודה שלך. נתת שירות או אולי מכרת מוצרים ומוסכם על כל הצדדים שיש לשירות ולמוצרים שלך ערך. ערך נקוב עליו הסכים מקבל השירות ברגע שהשתמש בשירותיך או רכש את מוצריך.

משיחות עם לקוחות רבים, שהגיעו אלינו על מנת לטפל בשיקים חוזרים  לאורך השנים, גילינו שכולם מדווחים על תחושה דומה: הרגע הזה שבו אתה מקבל טלפון מהבנק שמבשר על שיקים חוזרים , הוא רגע שבו נותן השיקים כאילו אמר לך: 'תשכח מכל מה שסיכמנו- אין ערך לשירות או למוצר שלך'. ומעבר לאכזבה שכאשר יש שיקים חוזרים , אין כסף, יש תחושת עלבון ובגידה באמון, כך מדווחים מרבית הלקוחות.

מכיון שמדובר במכת מדינה, בשנת 2008 מספרם של השיקים החוזרים עמד על 4.4 מיליון שיקים חוזרים  בישראל, מנסים בעלי העסקים להקדים תרופה למכה כשהדבר מתאפשר ו/או להיעזר בבעלי מקצוע המסייעים להם בהתמודדותם עם שיקים חוזרים  ועם גביית חובות.
חלק מבעלי העסקים, מנסים לבטח את עצמם  ולמנוע תופעה של שיקים חוזרים  בעסק שלהם על ידי ניכיון שיקים ובכך הם גם מרוויחים יתרונות נוספים.
ניכיון שיקים, תהליך המתבצע על ידי חברות מורשות מטעם בנק ישראל ועל ידי הבנקים עצמם, מאפשר לבעל העסק לקבל כסף מזומן, בערך כ – 70% מהסכום הנקוב בצ'ק, כנגד צ'ק דחוי. ניכיון שיקים הוא פעולה חוקית, רווחת ומקובלת בעולם העסקים. ניכיון שיקים מאפשר לחברות ולבעלי עסקים לשמור על תזרים מזומנים קבוע ויציב בחשבון הבנק שלהם, ומגדיל את תחושת הביטחון הכלכלי של העסק או החברה. בנוסף, ניכיון שיקים, מסייע לעסקים ולחברות לעמוד בהתחייבויות הכספיות שלהם, לשלם לספקים בזמן וכמובן לשלם משכורות בזמן. כאשר משתמש בעל העסק בשירותי ניכיון שיקים, הוא אמנם אינו מקבל את הערך המלא של הצ'קים, אך הערך  הרב של תזרים המזומנים המתקבל בחשבונו כתוצאה מניכיון שיקים והמינוף שהוא יכול לעשות לעסקיו, מבלי להגדיל את מסגרת האשראי ו/או לנצל ביטחונות, גבוה הרבה יותר מהעמלה ששילם כתוצאה מהשימוש בשירותי ניכיון שיקים.

דרך נוספת להקדים תרופה למכה הקרויה שיקים חוזרים , היא לערוך בדיקה מקדימה ולוודא שהחשבון ממנו ניתנו השיקים אינו חשבון מוגבל. על פי הגדרת החוק, חשבון בנק יהפוך ל- חשבון מוגבל, כאשר במשך שנה היו לבעל החשבון 10 שיקים חוזרים  או יותר, ובתנאי שעברו לפחות 15 ימים בין הצ'ק החוזר הראשון לאחרון, ובתנאי שהבנק שלח התראה לבעל החשבון כבר לאחר 5 שיקים חוזרים . ניתן לבדוק אם חשבון בנק מסוים הוא חשבון מוגבל באתר בנק ישראל באינטרנט, ועל ידי חברות ועורכי דין העוסקים בתחום. בדיקה מקדימה שמבצע בעל העסק או החברה, על מנת לגלות אם החשבון ממנו נתנו השיקים הוא חשבון מוגבל, מגנה מפני תופעה של שיקים חוזרים , מספקת לו מידע מוקדם על בעל הצ'ק ומאפשרת לו לבקש תשלום חלופי או להימנע מהעסקה. פעמים רבות מעדיפים בעלי עסקים להימנע מהעסקה לחלוטין, ובלבד שלא יכניסו את ראשם הבריא למיטה החולה שנקראת שיקים חוזרים . בדיקה מקדימה אם כן, של חשבון לגילוי חשבון מוגבל היא דרך אפקטיבית למגר שיקים חוזרים , עוד בטרם ניתנו ה שיקים...

לבדיקת מימוש שיקים חוזרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב