דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נדלן בתיק ההשקעות 

מאת    [ 19/04/2012 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 2842 פעמים ]

אחד העקרונות המרכזיים בבניית תיק השקעות הוא הגיוון ופיזור ההשקעות. על ידי בחירת אפיקי השקעה שונים, ניתן לצמצם את אלמנט הסיכון הקיים בכל השקעה, כך ובמקרה שהשקעה אחת מפסידה – השקעה אחרת מצליחה ומכסה על הפסדי ההשקעה שלא צלחה. בין אפיקי ההשקעה האפשריים ישנו גם שוק הנדל"ן. השקעה בשוק הנדל"ן יכולה להיות השקעה ישירה על ידי רכישת נכס מניב, או השקעה עקיפה על ידי השקעה במניות חברות נדל"ן, קרנות ריט (reits), קרנות פריוובט אקוויטי וחובות סחירים ולא סחירים.

השקעה בנדל"ן מניב – יתרונות וחסרונות

השקעה ישירה בנדל"ן מניב משמעותה רכישת נכס נדל"ן המיועד להשכרה. רכישה שכזו משמשת כדי להבטיח תזרים מזומנים שוטף שמקורו בדמי השכירות המשולמים מדי חודש, וכן בקבלת תשואה שמקורה בעליית ערכו של נכס הנדל"ן בתקופה שבין הרכישה למכירה.

היתרונות המרכזיים בהשקעה בנכס נדל"ן מניב הם תזרים המזומנים אשר מוגן על פי רב מפני האינפלציה, כיוון ששכר הדירה מוצמד למדד או למט"ח והאפשרות לגדר את סיכון שער החליפין (במקרה ששכר הדירה מוצמד למט"ח) על ידי התחייבויות שקליות.

לצד היתרונות בהשקעה בנכס נדל"ן מניב קיימים גם חסרונות, אשר העיקריים בהם הוא הצורך בניהול וכישורי ניהול שוטפים של הנכס לצד נזילות נמוכה. מכירת נכס נדל"ן אינה מתבצעת מהיום למחר, דבר המביא לנזילות הנמוכה בהשקעה מסוג זה. מלבד חסרון זה, נכסי נדל"ן מחייבים ניהול שוטף – איכלוס הנכס, התנהלות מול השוכרים, חתימה על חוזי שכירות, גביית דמי שכירות, השבחת הנכס וכדומה. לא כל מי שמתמחה בניהול נכסים פיננסיים הוא בעל הידע והיכולת לנהל נכס נדל"ן מניב.

סוגי השקעה אחרים בנדל"ן

כדי לפטור את הבעיות הנובעות מחוסר ידע בניהול שוטף של נכסי נדל"ן לצד איבוד הנזילות, ניתן להשקיע במניות של חברות נדל"ן, בארץ ובעולם, וכן בקרנות המתמחות בתחום הנדל"ן. היתרון בהשקעה מסוג זה הוא שהיא מאפשרת נזילות, שאינה קיימת ברכישה ישירה, וכן מייתרת את הצורך לנהל את נכס הנדל"ן ישירות.

רכיב השקעות בנדל"ן כחלק מתיק ההשקעות

בארצות הברית, המוסדיים (קרנות פנסיה לדוגמה) מחזיקות כ-10% מנכסיהן בתחום הנדל"ן, חלקו בהחזקה ישירה של נדל"ן מניב, וחלקו בהשקעה בקרנות ריט ומניות של חברות העוסקות בתחום הנדל"ן. הסיבה לאחוז השקעה גבוה זה היא כי השקעה בתחום הנדל"ן המניב מאפשרת תזרים מזומנים, המבטיח כי לקרן הפנסיה ימצאו הכספים לשלם את תשלומי הפנסיה החודשיים. לאורך זמן, מסתבר כי שילוב מרכיב נדל"ן כחלק מנכסי תיק השקעות, מוריד את רמת החשיפה לסיכון לאותה רמת תשואה המתקבלת מהתיק.

בארץ, המוסדיים משקיעים אחוזים קטנים בהרבה בתחום הנדל"ן- כ-4%, אולם נראה כי אחוזים עלו עולים בשנים האחרונות, בעיקר עקב צבירת הניסיון בניהול נכסי נדל"ן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב