דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסיפסים מאריחי קיר 

מאת    [ 17/04/2012 ]

מילים במאמר: 573   [ נצפה 2733 פעמים ]

 

מאחר שפסיפסים אלה הם בעלי משטחים חלקים שקל לשמור על ניקיונם, הרי שנוח מאד לנצל אותם לשימושים מעשיים. הם מתאימים מאד לשמש כלוחות לכסאות עץ קטנים, שרפרפי עציצים, ושולחנות גינה מכל המינים. את בחירת האריחים הצבעוניים הרצויים נעשה באחד המחסנים הגדולים לחמרי בנין עדיף בעזרת קטלוג, הנותן את הצבעים השונים. נניח את האריחים זה ליד זה ונבחר לנו את הצבעים המתמזגים יחד להרמוניה נאה. פסיפסים קטנים או משטחים התופסים מקום קטן יותר במדגם, יכולים להיות בצבעים עזים יותר מאלה המשתרעים על מקום נרחב.הכנת אבני הפסיפס מן האריחים השלמים היא פשוטה, אך לוקחת די הרבה זמן. תחילה נחרוץ את האריחים בעזרת חותך זכוכית בעל גלגל-פלדה. הרווח בין הקווים ייקבע בהתאם לגודל הרצוי של האבנים בדרך כלל יהיה הרווח 7 עד 10 מ"מ. לאחר החריצה נשבור את האריחים לפסים פסים בעזרת קרש עץ. כדי למנוע שבר מיותר לא נשבור את הפסים לכל רוחבו של האריח, אלא נחלק אותו תחילה לשנים או שלושה חלקים. את הפסים המוכנים נחלק לאבנים בודדות בעזרת צבת-חיתוך. נקפיד לשמור גם על החלקים הבלתי ישרים המתהווים תוך כדי עבודה. את האבנים נמיין לפי הצבע בקופסאות שונות. דבר זה יקל עלינו אחרי כן, כאשר ניגש לסידור המדגם.

לצורך בניית הפסיפס נכין לנו מסגרת עץ או תבנית עץ עם שוליים בגובה של 18 מ"מ בערך, בגודלו של המדגם. נניח את המדגם לתוך המסגרת ונתחיל לסדר עליו את האבנים. לשם עיצוב עקומות נשתמש באבנים משולשות או אבנים דמויות טרפציה. לאחר השלמת הסידור נדביק על הפסיפס יריעת-פלסטיק. לאחד התייבשות הדבק נניח לתוך המסגרת לוח קרטון המתאים לתוכה בדיוק ונהפוך את כל העבודה על הצד השני. על הצד האחורי ניצוק עתה את שכבות-הטיח, כמוסבר להלן:

לשם חיזוק אבני הפסיפס נכין לנו בראש וראשונה עיסה דמוית דייסה או משחת שיניים ממלט לבן. נלחלח היטב את המשטח האחורי של אבני הפסיפס וניצוק את העיסה. שהכנו אל תוך הרווחים שבין אבני-הפסיפס. אחרי-כן נחלק את העיסה ­­­על פני כל המשטח האחורי בעזרת לוחית-עץ קטנה. על פני משטח זה נניח רשת תייל מוכנה מראש בעלת משבצות של 5 עד 20 מ"מ, ונמלא את כל עומק המסגרת בתערובת בטון,  את תערובת הבטון נכין ממלט אפור רגיל וחול-בניה מנופה, לפי יחס של 1:3. תחילה יש לערבב את החומרים היבשים ולהוסיף את המים רק אחרי?כן. את יציקת הבטון ­יש לעשות בעת שהשכבה שמתחתיו איננה עוד לחה יתר על המידה, אך גם לא יבשה לגמרי. את משטח הבטון אנו מיישרים על ידי מקל עץ ישר, שאיתו מחליקים את החומר על גבי המסגרת. לאחר יבוש של 12 עד 24 שעות, רצוי מאוד לחזור וללחלח (להרטיב מעט) את המשטח. לאחר יומיים אפשר להפריד את המסגרת מן הפסיפס המוכן ולהניח את הלוח על צידו האחורי, כשהמדגם פונה כלפי מעלה. נסיר את יריעת הפלסטיק מעל המדגם - והפסיפס המוכן מונח לפנינו. לבסוף כדאי לסתום את הפרצות והרווחים שנותרו על ידי צמנט-שיש, שאותה נבחש במים ונמרח במטלית לחה, לאחר זמן קצר אפשר למרק את הפסיפס המוכן במטלית יבשה.

פסיפסים מאבנים טבעיות נראים יפים יותר כאשר כל אבן עומדת בפני עצמה והרווחים ביניהן אינם ממולאים. משום כך נוותר על מילוי הרווחים במלט לבן.

יופיין של האבנים הצבעוניות בולט במיוחד כאשר הן לחות. מראה דומה נוכל להשיג גם על ידי כך, שנמרח את פסיפס האבן בשעווה ונמרק אותו במטלית צמר. גם השעווה, בדומה ללחות, מדגישה את עוצמת הצבעים ומקנה לתמונה כולה מראה מרהיב. מי יעשה פסיפס יפה יותר? למי כישרון טבעי? אורחן מצפה הראל מציע שעות של פעילויות לילדים עבודות יצירה והנאה, בלב הנוף המדהים של אורחן מצפה הראל. אתר שיש בו הכול, לגדולים ולקטנים. אורחן מצפה הראל החוויה המשפחתית המושלמת פעילות משפחתית מושלמת ופעילויות לקבוצות, לגדולים, לקטנים ולזוגות רומנטיים לכל השנה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב