דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דוד שמש - לחיסכון בחשמל ועולם ירוק 

מאת    [ 17/04/2012 ]

מילים במאמר: 356   [ נצפה 2398 פעמים ]

אלפי אנשים רוצים עולם ירוק. אם זה כולל גם אותך ואתה גם יכול לחסוך כסף על הדרך, לא תעשה כן? ישנן שיטות רבות לעשות זאת, להגיע "מחוץ לרשת" באמצעות אנרגיה סולארית ורוח, פשוט לצמצם את כמות האנרגיה שאתה משתמש על ידי כיבוי האורות, ניתוק מכשירי חשמל כמו טלוויזיות ונגני DVD כאשר הם לא בשימוש . אחת הדרכים המשמעותיות יותר, כי אתה יכול ללכת ירוק תוך חיסכון בכסף הוא התקנת דודי שמש לחימום מים. שימוש באנרגיה סולארית לחימום מים יכול לצמצם משמעותית את צריכת החשמל שלכם עד 32%. התקנת דודי שמש היא בהחלט הצעד ראשון החשוב לקראת שדרוג הבית שלך להיות יותר ידידותי יותר לסביבה.

איך דודי שמש עובדים? בהשוואה לשיטות אחרות של ייצור חשמל סולארי, פאנלים סולאריים עובדים בצורה שונה מאשר דודי שמש. פאנלים סולאריים משתמשים בעיקר ב- photovoltaics (הכונן), שהם מערכי התאים המכיל חומרים אשר מטרתם להמיר את קרינת השמש לחשמל זרם ישר. עם זאת, דודי שמש משתמשים בשיטה פשוטה של שימוש באנרגיה סולארית להפקת מים חמים. הם משתמשים בקולטים כדי ללכוד את קרני השמש וליצור ממנה אנרגיה. כאשר הקולטים עצמם מחוברים למתקין מים מוליך חום אשר יחמם את המים היטב מבפנים.

מה הם היתרונות של חימום מים באנרגיה סולארית או במילים אחרות, בעזרת דודי שמש? המטרה אולי העיקרית של זה בשביל רוב האנשים היא חיסכון גדול בחשמל וכתוצאה מכך חיסכון בכסף אך המטרה היותר מוצהרת ויותר חשובה גם היא גם לעזור לך להקטין את הגודל של טביעת הרגל האקולוגית שלך ולשמור על עולם ירוק ונקי יותר.  התקנת דודי שמש, לא רק תפחית את הוצאות החשמל החודשי שלך, הם גם זולים יותר להתקנה.

דודי שמש לעתים אף שומרים על מים חמים במשך כל היום כולו, כשהשמש לא תמיד זורחת. לכן, מלבד דודי שמש, ניתן לראות כי קיימים עוד אלטרנטיבות שונות לחימום המים בבית. אמנם זה יכול לכלול גז רגילאו דוד חשמלי, מה שיש למרבית הבתים אך בעלי בתים רבים הרוצים להיות יצירתיים ולהשתמש בשיטות ירוקות יותר לחימום המים בבית, אחת הדוגמאות לכך היא ניצול החום שנוצר על ידי האח, שם את אותם סוגי צינורות, כדי להזרים דרכם אנרגיה תרמית סולרית המופעלים בסמיכות לחום של האח, או דרך הארובה. שיטה אחרת, יצירתית במקום דודי שמש כוללת את החום שנוצר מהחלק האחורי של מזגנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב