דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על אספרגוס וסוגיו השונים 

מאת    [ 17/04/2012 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 2890 פעמים ]

לאורך השנים למדו בני האדם להשתמש במה שהטבע נתן וככל שעובר הזמן אנו מגלים כי האנשים הקדמונים בתקופות קדומות יותר השתמשו במוצרים טבעיים לצרכים שהיום ניתן להוכיח אותם בצורה מדעית. אספרגוס הוא אחד מסוגי הירק החשובים ביותר וזאת גם לאור העובדה שבתקופות קדומות כמו יוון ורומא העתיקות, אז השתמשו באספרגוס בתור חומר משלשל ומשתן ואפילו השתמשו בו כתרופה נגד צרבת. מי שגם רוצה לנסות מוזמן לבדוק למה השתמשו בזרעי אספרגוס בתור תחליף לקפה.

אנו יכולים למצוא אספרגוס בשלושה צבעים, כאשר לא מדובר על שלושה זנים שונים של אספרגוס, אלא פשוט מדובר על פרק הזמן שבו נותנים לאספרגוס להיות באדמה. אנו יכולים למצוא אספרגוס בצבע לבן, סגול או ירוק. את הצבע הלבן נקבל אם נכסה את כל האספרגוס באדמה והוא לא יקבל שום אור שמש ולכן ייצא לבן לחלוטין, עקב מחסור בכלורופיל, החומר שנותן לצמחים את הצבע הירוק שלהם. את הצבע הסגול נוכל למצוא בכל אספרגוס שהגבעול של מבצבץ מעט לאדמה וצבעו הופך לירוק סגול ואילו אם אנו מחפשים אספרגוס ירוק לגמרי, נוכל לעשות זאת על ידי גידול האספרגוס לגמרי מחוץ לאדמה ובעצם כולו חשוף לשמש וכמו כל צמח אחר, הצבע הירוק ישתלט עליו. הצבעים השונים מבקשים להראות רמות שונות ואיכויות משתנות של האספרגוס וכל אחד יכול לבחור את הצבע שהוא רוצה ומתאים לו, כאשר הדגש הוא על שימת לב לאיכות האספרגוסים השונים.

אם רוצים למצוא אספרגוס באיכות גבוהה מאוד, כל מה שצריך זה לחפש אספרגוס לבן או סגול, כאשר הראש של הירק עדיין סגור עקב חשיפה מועטה לשמש. דבר נוסף שצריך לדעת בעת בחירת אספרגוס זה עוביו של הגבעול. לא כדאי לבחור אספרגוסים עם גבעולים דקים מדי, משום שהדבר מעיד על איכות שאינה גבוהה מדי. אספרגוס ירוק יהיה גם בעל ראש פתוח יותר, עקב החשיפה הארוכה יותר לשמש. מי שגם רוצה למצוא את האספרגוס הטוב ביותר, יש לבדוק את תחתית הגבעולים ולראות שהיא עדיין לחה ולא חלולה.

טיפ אוד חשוב למי שרוצה לבשל אספרגוס זה בישול בעמידה. כדי להוציא את המיטב מכל אספרגוס כדאי לקחת צרור של כמה, לקשור אותם יחד ולהעמידם בסיר על מנת שיתבשלו ויפיקו את המיטב מעצמם. הערכים התזונתיים של האספרגוס הם מאוד גבוהים והירק נחשב לאחד המעדנים המשובחים ביותר של הטבע, ולא בכדי, זהו ירק מדהים שכל אחד צריך לגלות אודותיו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב