דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יש לך משל מה מטרתי בעולם? 

מאת    [ 16/04/2012 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 3511 פעמים ]

שאלה: יש לך משל מה מטרתי בעולם?

תשובה: משל לאותה מילטשת יהלומים בה כל פועל מקבל בבוקר יהלום גולמי לא מעובד, ויחד איתו דף ובו שרטוט של המומחה כיצד צריך היהלום להיראות עם תום ליטושו. במשך יום העבודה יושב הפועל ליד מכונת הליטוש ועובד, תוך עיון והשוואה לשרטוט של המומחה. כל אבן והשרטוט שלה.

ובמילטשת היהלומים אין כל פיקוח על העובדים ושום דירבון לעבודה מצד הנהלת הבית-חרושת, כי הפועלים לא מקבלים שכר שבועי או חודשי אלא לפי התפוקה. כאשר סיים פועל את ליטוש היהלום לפי השרטוט, החזיר את עבודתו המוגמרת למשרד, זה נרשם, ולפי זה שולם שכרו בסוף החודש.

והנה באותה מילטשה יש פועלים חרוצים, שכל רגע שלהם מוקדש לעבודה על היהלום שלהם. הללו לא ירדו לבלות ליד הקיוסק ולא קראו עיתונים בעבודה. הם סרבו אפילו לשוחח שיחה בטלה תוך כדי עבודה מחשש להפחתת הריכוז וירידת איכות המוצר. מאידך היו פועלים בטלנים, שה"חופש" ששרר באולם העבודה פיתה אותם לבזבז את זמנם בשיחות בטלות ובקריאת עיתונים, בירידה לקיוסק, ובסעודות ארוכות...!

אותה "מילטשת יהלומים" היא למעשה דגם להבנת האדם ותפקידו מנקודת ראותה של היהדות. בתחילת דרכו של אדם בעולם הוא מקבל במתנה אישיות מסוימת, את עצמו. אישיות זו גולמית היא ולא מעובדת, והיא מלאה ליקויים. תפקידו של האדם במשך שנות חייו הוא לעבד וללטש את אישיותו, ולקרב אותה ככל האפשר אל שלמותה. בסיום חייו מחזיר האדם את הפקדון אל בעליו, ואז נמדד המרחק בינו לבין שלמותו, וגם שכרו ישולם בהתאם.

ואיך ידע האדם איך להגיע לאותה שלמות? כאן התורה נכנסת לתמונה. התורה היא המשרטטת לפנינו את הדמות האידיאלית של שלמות אליה אנו צריכים לחתור ולהידמות. זהו מעין שרטוט של יהלום מלוטש אותו מקבל הפועל במילטשה יחד עם היהלום הגולמי. אבל יתירה על כך, התורה כוללת גם את הוראות הליטוש. המצוות הן ההוראות המעשיות אשר מבצעות את פעולות הליטוש. בלי הכוונה זו מן החוץ, (ליתר דיוק, מלמעלה), אין שום אפשרות לאדם להגיע אל השלמות, אם יפעל אך ורק באופן טבעי מתוך עצמו.

ובלי תורה וקיום המצוות - אותו גולם-איש שבא לעולם עם כל תכונותיו הגולמיות, יובל לקבורות לאחר 70-80 שנה, מבלי שעשה דבר לפתח ולעבד את אותה אישיות. לאורך הדרך הוא יספיק לאכול מספר מסוים של ארוחות, יבלה מספר מסוים של זוגות נעליים, אולי יופיע שמו כמה פעמים בעיתון, וזהו.

אוי לאותה בושה של הפועל המחזיר למשרד בערב את היהלום הגולמי כפי שקיבלו בבוקר. כל עוד לא הסתיים יום העבודה יש לנצל כל רגע לעוד ליטוש, לעוד החלקה, לעוד עיון בשרטוט ולעוד בירור של הוראות הליטוש. רק זה ישאר לנצח. האם יש משהו שבשבילו כדאי לוותר על נצח?! (בעין יהודית, הרב יוחנן דוד סלומון).

שאלה זו היא אחת מתוך יותר ממאה שאלות ותשובות ביהדות וקבלה, לצפייה ברשימת השאלות המלאה כנסו לכאן - שאלות רוחניות מיסטיקה קבלה 

 

 

עולם
יהדות קבלה - הכותב הוא מנהל אתר
עולם יהדות קבלה
 - מאות שאלות ותשובות וקישורים ביהדות וקבלה.
בעל
חנות טבע - חנות ויטמינים
כשרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב