דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשרה דברים שכדאי להימנע מהם אם אתה סובל מחרדה חברתית 

מאת    [ 15/04/2012 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 2125 פעמים ]


    • אל תימנע – להימנעות צדדים רבים. יכול להיות שאתה שותה יותר מידי במסיבות כדי להרגיש יותר בנוח, יכול להיות שאתה קורא את הנאום שלך מתוך הדף כדי שלא תאלץ לצור קשר עין עם הקהל. ישנן צורות רבות של הימנעות, חלקן כל כך מרומזות שיתכן שאתה אפילו לא לגמרי מודע לכך שלמעשה אתה נמנע. בטווח הארוך הימנעות מחמירה חרדה חברתית
    • הפסק לחשוב בצורה שלילית. חשיבה שלילית היא השורש ממנו צומחת חרדה חברתית. טיפולים יעילים לחרדה חברתית כמו טיפול התנהגותי קוגניטיבי מבוססים על שינוי של דפוסי חשיבה משליליים להגיוניים.
    • הפסק להשוות את עצמך לאחרים. השוואה לאחרים תגרום לך להרגיש טוב יותר רק אם תהיה יותר טוב מכל אחד אחר. תמיד יהיה מישהו שיש לו יותר ביטחון עצמי, יותר חברותי ובעל מעגל חברים רחב יותר. במקום להשוות את עצמך לאחרים, נסה לשפר את עצמך. אמת המידה בה אתה צריך להשתמש היא מצבך היום לעומת מצבך לפני שנה לא מצבך לעומת אחרים.
    • הפסק להחמיץ הזדמנויות. אל תוותר על קידום בעבודה אם יש לך הזדמנות, צא מהבית אם מזמינים אותך, התמד בקורס שנרשמת אליו. אל תיתן לחרדה החברתית לעצור אותך מלהשיג את מה שאתה רוצה בחיים.  רוב הסיכויים שתצטער יותר על דברים שלא עשית מאשר על טעויות שכן עשית.
    • אל תאמין שאינך יכול להשתנות. אולי אתה מרגיש שאתה "דפוק" גנטית.  אולי אתה חושב שאתה כבר מבוגר מידי מכדי להשתנות. אל תאמין לכך, נסה לשנות את מה שאפשר ולקבל את השאר. ניתן לשפר מיומנויות חברתיות באמצעות תרגול. אפשר ללמוד להרגיש נוח יותר בסיטואציות חברתיות באמצעות חשיפה נכונה והדרגתית. תמיד ישנו מקום לשינו ושיפור.
    •  אל תחפש את הכישלון. הפסק לחשוב איזה דברים גרועים יכולים לקרות, נסה לחשוב מה כן היית רוצה שיקרה. אם אתה הולך למסיבה דמיין אותה כהצלחה חברתית, גם אם זה לא יקרה לפחות נתת לכך סיכוי.
    • אל תחביא את  החרדה החברתית שלך. יחד עם החרדה החברתית אנשים מרגישים בושה. יכול להיות שאתה מאוד חושש מכך שאנשים יגלו עד כמה אתה מפחד באירועים חברתיים. גם אם אינך צריך לגשת לזרים ברחוב ולהתוודות על כך שאתה סובל מחרדה חברתית, עדיין אתה יכול להיות כנה ולהודות בפני הקרובים לך שמצבים חברתיים מסוימים גורמים לך לאי נוחות.
    • אל תחשוב שאתה לבד. יתכן שנראה לך שכולם מרגישים בטחון עצמי ונהנים במצבים חברתיים אך ישנם אנשים רבים המתמודדים בדיוק עם אותן הבעיות שאתה מתמודד איתן. אתה יכול לבקר בפורומים של חרדה חברתית ברשת או לקרוא סיפורים של אחרים או להצטרף לקבוצת חרדה חברתית. אתה לא לבד. חרדה חברתית אינה דבר נדיר.
    • אל תחשוב שאין תקווה. אנשים רבים הצליחו לשפר ולשנות את ההתמודדות שלהם עם מצבים חברתיים. גם אם אתה מרגיש שאין סיכוי, מה יש לך להפסיד? לפחות תנסה.
    • אל תדחה פנייה לטיפול וקבלת עזרה. אם אתה סובל מחרדה חברתית אך עדיין לא פנית לאבחון וקבלת עזרה, זה הזמן. אתה יכול להצטרף לקבוצת חרדה חברתית או לפנות לפסיכולוג או בשלב ראשון להתייעץ עם רופא המשפחה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב