דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה חשוב לנשים במכוניות 

מאת    [ 12/04/2012 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 3085 פעמים ]

מעמדה של האישה המערבית בשוק העבודה הלך והתבסס יותר ויותר במשך השנים. עם זאת, עדיין באופן מסורתי היא זו שדואגת יותר לילדים. השילוב בין הדרישות השונות של החברה מנשים העמיק את הצורך שלהן במכונית אשר תקל עליהן את עבודותיהן היומיומיות. כך למשל, הרבה יותר קל להן לנסוע לעבודה ולסידורים בעזרת רכב. כך גם מכונית מסייעת רבות כשהאישה צריכה לקחת את הילדים לחברים, לרופאים, לבית הספר או לחוגים.

מה נשים בודקות ברכב לפני שהן קונות אותו?
יש מי שיחשוב שאישה קונה מכונית ממש כפי שהיא קונה בגד חדש. אדם זה יטען שיהיה חשוב לה שהוא יהיה אוטומט, שיהיה חיבור ל - IPAD, וכמובן שתהיה מראה גדולה כדי להתאפר בדרך, בזמן שיש רמזור אדום. אדם זה כנראה גם יטען שנשים יעדיפו מכונית משפחתית בטוחה, ושלא יהיו חשובים להן המהירות של הרכב או האביזרים הנלווים לו. אבל מסתבר שאדם כזה יטעה ברוב הפרמטרים שציינו עד כה.

כך למשל, לפי סקרים שנערכו בקרב מדגם מייצג של נשים בארצות הברית ובבריטניה, יש לנשים שלושה קריטריונים קבועים שהן בוחנות ברכב בטרם קנייתו: מחיר, אמינות וצריכת דלק. נשים שציינו שיש להם ילדים צעירים, הזכירו גם את המרחב הפנימי של הרכב. פרמטר נוסף שהוזכר הוא הצבע והמראה העיצובי הכללי של הרכב, אך אחוז ההתייחסות לפרמטר הזה היה נמוך יחסית.

בישראל המצב מורכב יותר. אמנם רובנו חושבים שלכל החברה הישראלית של תקופתנו, יש את אותם אידיאליים וערכים העוזרים לנו לנווט את חיינו. אבל האמת היא שהמצב אינו כזה. נשים ישראליות מתפצלות לשתי קבוצות עיקריות:

הקבוצה הראשונה היא הקבוצה שפועלת בהתאם לערכים המסורתיים. הנשים שבקבוצה זו דואגות למשק הבית ומטפלות בילדים, והן אלו שיבחרו את הרכב שלהן בהתאם למצופה מהן: הן יתנו דגש על המראה האסתטי החיצוני של הרכב, ויבחנו גם את מראהו הפנימי. הן יתלהבו מפריטי אבזור שונים, יבחנו את מידת הנוחות של המושבים ויעריכו מאוד פינוקים (למשל סאן רוף) שיתנו להן להרגיש ממש כמו בביתן. סביר להניח שנשים אלו יבחרו רכב שיאפשר להן להעמיס ציוד רב לבילוי עם כל המשפחה בחיק הטבע, מכונית שבה יהיה וו לתליית תיק יד, תא כפפות מקורר וכדומה.

הקבוצה השנייה היא הקבוצה שפועלת בהתאם לערכים הפוסט-מודרניים. בדרך כלל מדובר בנשים קרייריסטיות שמנסות לעשות ג'אגלינג בין העבודה לבין המשפחה, והן אלו שיבחרו את הרכב שלהן בהתאם למפרט הטכני והבטיחותי של הרכב. הן נשים פרקטיות, והדבר הכי חשוב להן זה איך הרכב שהן הולכות לקנות הולך לשרת אותן בצורה הטובה ביותר. סביר להניח שנשים אלו יבחרו רכב משפחתי בטיחותי, הכולל כריות אוויר, סוגר בטיחות בדלתות ונועלי דלתות, התראה לאי-חגירת חגורות מאחור, חיישני רוורס וכדומה.

אי אפשר להכליל ולהגיע למסקנות חד משמעיות בנוגע להעדפות שיש לנשים לרכבים. כל אישה היא ייחודית ובעלת דרישות ייחודיות משלה. אין רכב אחד שניתן להגיד עליו באופן גורף שהוא מתאים אך ורק לנשים.

 

דנה מ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב