דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דמיון מודרך ולידה 

מאת    [ 11/04/2012 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 1960 פעמים ]

הממסד הרפואי בחברה המערבית תופס לרוב את ההיריון כמצב פתולוגי, רווי תופעות לוואי ובדיקות (חלקן פולשניות), שמגיע לסיומו בלידה בה האישה מתאשפזת בבית-חולים, שוכבת על הגב ונטולה לחסדי אנשי הצוות הרפואי אשר מנהלים את הלידה באופן אקטיבי, עבורה. במהלך כל חודשי ההיריון המרפאות למעקב הריון מתרכזות בבדיקות המכוונות לחיפוש אחר פתולוגיה (גורם נוסף ליצירת חרדות ומתח), ולא לבניית תחושת ביטחון ושקט פנימי אצל האישה ההרה.

דמיון מודרך – לגלות פתיחות 

בשנים האחרונות מתעוררת מחדש גישה עתיקת יומין הקוראת לנשים בהיריון לצמוח, מתוך מודעות עצמית, ולקחת חלק פעיל במהלך הלידה. נראה כי קיימת יותר פתיחות בקרב נשים לדעת אודות תומכת לידה (דולה), יוגה ל"הריוניות", טיפולי מגע דוגמת רפלקסולוגיה לנשים בהיריון החל מטרימסטר שני, קורסי הכנה ללידה אלטרנטיביים, ספרות הכנה ללידה טבעית וטכניקות שונות להעצמת האישה ההרה ולחיזוק היולדת בבואה להתמודד עם חווית הלידה, חוויה שמשנה את החיים. טכניקה אחת כזו היא דמיון מודרך. טכניקה מופלאה ויעילה שכבר הוכילה את עצמה בעבר פעמים רבות.

דמיון מודרך – לתרגל כבר מתחילת ההיריון

ההנחה שעומדת בבסיס גישה זו היא כי הלידה הינה תוצאה של ההתרחשויות בתקופת ההיריון. מבחינה פיזיולוגית, נדרשים תשעה חודשים של שינויים הורמונאליים כדי להגיע לבשלות ההורמונאלית בסוף ההיריון. על מנת ליצור תנאים אופטימאליים ללידה שבה היולדת לוקחת חלק פעיל תוך הקשבה מלאה לצרכיה וחווה את החוויה עם פחות כאבים ופחדים, עליה לחשוב גם על חודשי ההיריון, לנצל אותם להכנה נפשית ופיסית.

תרגול דימיון מודרך במהלך תקופת ההיריון מאפשר לאישה ההרה לתרגל 'על יבש' את הלידה, לדמיין את החוויה כפי שהיא רוצה שתקרה, ליצור תרחיש אודות חוויה אינטימית חיובית מהירה וחפה מכל שיבוש. טכניקה מומלצת המעניקה לאישה ההרה כלי יעיל להפגת מתחים ולהפחתת כאבים.

תרגול דמיון מודרך במהלך הלידה עצמה מהווה דרך יעילה ביותר לצמצם את דרגת הגירוי של קליפת המוח. ישנה חשיבות מכרעת להימנעות מגירוי קליפת המוח של היולדת שכן גירוי מוגבר (דוגמת הסחת דעתה של היולדת על ידי בדיקות לא חיוניות של הצוות הרפואי, תאורה חזקה, צעקות מחדרי לידה אחרים) גורם להפרשת הורמון אדרנלין המעכב את מהלך הלידה. סביבה אינטימית, רגועה ושקטה, תוך מינימום הסחות תצמצם את גירוי קליפת המוח וכך תעודד הפרשת אנדורפינים המזרזים את מהלך הלידה. דמיון מודרך מאפשר ליולדת להיכנס לשקט פנימי, לשחרר שליטה, לקחת צעד אחורה ולאפשר ללידה להתרחש. באופן טבעי.    

 

מכללת רטר הינה המכללה הוותיקה בארץ להכשרת מטפלים בשיטת דמיון מודרך ו-NLP. לפרטים נוספים והרשמה לסדנאות המבוא בקרו באתר המכללה www.retter.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב