דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העלאת גיל הנישואין 

מאת    [ 11/04/2012 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 2429 פעמים ]

בסוף פברואר 2012 הגישו ח"כ יריב לוין בשיתוף עם סגניתו ח"כ גילה גמאליאל, את הצעת החוק בדבר העלאת גיל הנישואין ( תיקון- העלאת גיל הנישואין). בתחילת מרץ התכנסה ועדת השרים לענייני חקיקה ודנה בהצעה להעלאת גיל הנישואין הנקוב בחוק מגיל-17 ל-18. הכוונה העומדת מאחורי ההצעה היא למזער את תופעת נישואי הקטינים הפוגעת בזכויות היסוד שלהם, כשבראשן הזכות להיכנס בברית הנישואין תוך הסכמה חופשית וגמירות דעת. בניגוד למציאות כיום בה יכולים ההורים להחליט על נישואי בניהם ובנותיהם לפני שאלו סיימו את לימודיהם הסדירים ורכשו השכלה - ובכך למנוע את התפתחותם כרצונם.

גיל הנישואין מושפע מנורמות חברתיות בינלאומיות, כך שחקיקה שהייתה נכונה ותואמת את הנורמות בעבר, חייבת ליישר קו עם הדינאמיקה הכלל עולמית כמו גם עם ההתפתחות בעולם המשפט ותוצאות המחקרים הנוגעים לנישואי קטינים. כיום בעולם לא רואים בעין יפה נישואים בין ילדים לפני גיל 18 - ונישואים בגיאלים אלו שכיחים יותר במדינות עולם שלישי.

 

החוק הנוכחי

 

חוק גיל הנישואין התש"י 1950 מגדיר כי גיל הנישואין החוקי עומד על גיל  17 עבור קטינים וקטינות כאחד. לפיכך נובע כי נישואים כמו גם עריכתם, אינם חוקיים בקרב קטינים שטרם מלאו להם שבע עשרה שנים. מדובר בעבירה פלילית שעונשה עומד על קנס או שנתיים מאסר, למעט מקרים מיוחדים בהם ניתן היתר מיוחד לנישואים אלו מטעם בית הדין לענייני משפחה. היתר זה ניתן אך ורק אם מלאו לקטין או הקטינה שש עשרה שנים ולנוכח נסיבות מיוחדות המצדיקות את מתן ההיתר. במקרים של הריון או לידה ההיתר ניתן אף בטרם מלאו לקטין או הקטינה 16, אך גם היתר נישואין אינו ערובה מפני קשיים או גירושים.

 

העלאת גיל הנישואין – הצעת החוק

 

נישואי קטינים יוצרים לא מעט קשיים, גם אם נעשו בהסכמה. אלו מתבטאים בלא מעט תסכולים, קשיים כלכליים, אינספור תיקי גירושין, גילויי אלימות, כמו כן ניכרת פגיעה ביכולת רכישת ההשכלה, פיתוח הקריירה והיחלצות ממעגל העוני. בעקבות זאת, הצעת החוק מציעה להעלות את גיל הנישואין לגיל שמונה-עשרה. בנוסף, הוצע להחליף את הוראות סעיף 5 לחוק הקובעות שבית המשפט לענייני משפחה רשאי לאשר נישואי נער או נערה במידה והאישה הרתה לגבר או לנער, או בנסיבות מיוחדות אחרות המצדיקות מתן היתר נישואין. ובמקומו ולקבוע כי בית המשפט יוכל לתת היתר נישואין כאשר ישנן נסיבות מיוחדות המצדיקות זאת מבלי לקבוע מה יהיו הנסיבות שיצדיקו אותו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב