דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפתרון: ניהול תוכן 

מאת    [ 31/10/2005 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 7412 פעמים ]

כמה פעמים גלשתם ברשת וגיליתם ששום דבר לא קרה? כמה פעמים נתקלתם באתר לא מעודכן, לעתים שנה ויותר, המשווע ליד מרעננת? כמה פעמים פגשתם אתר שהטקסטים בו מביכים, מהסוג שיניס כל גולש מבלי שוב?

התשובה לכל אלה ברורה מאליה. גם הפתרון: ניהול תוכן מקצועי. יותר ויותר ראשי מוסדות, חברות וגופים עסקיים שונים מבינים כיום כי ניהול תוכן הוא שיעשה את ההבדל בין אתר סתמי ברשת לאתר בעל נוכחות.

האתר הינו חלון הראווה של מפעיליו. כפראפרזה על הפתגם המפורסם, הרי שהגולש הממוצע בוחן את האתר על פי מה שיש בו, היינו תכניו.

גולש המבקר באתר לא מעודכן מסיק מכך על הרלבנטיות של מפעיליו. גולש הפוגש אתרים הלוקים בעיצוב הטקסט שלהם, שהטקסטים בהם אינם מקצועיים או במקרה הגרוע מכל - כוללים שגיאות תחביר וכתיב, יסיק מכך על טיבם של מפעילי האתר.

מיותר לציין את נזקיו התדמיתיים, השיווקיים והכלכליים של ניהול תוכן לא מקצועי לאתר. חשוב לציין כי את הנזקים הללו ניתן לפתור מבעוד מועד.

עריכת תוכן היא עניין למקצוענים. היא דורשת מיומנות גבוהה, תוך הכרה של מגבלות המדיה ויתרונותיה. היא מחייבת שליטה אבסולוטית בשפה ומומחיות בתחום כתיבת תכנים וניהולם באינטרנט, תוך התאמתם למדיה ולמנועי החיפוש השונים. ובקיצור, מקצוענות.

אחד החוליים המרכזיים של אתרים רבים הינו מחסור במשאבי אנוש לניהולם. לרוב אין בנמצא עובד ש"יתנדב" לנהל את תכני האתר, מעבר לעיסוקיו הקיימים. זאת ועוד: גם אם יימצא עובד שכזה, סביר להניח כי אין בידו את הניסיון והמיומנות הנדרשים לניהול תוכן מקצועי.

הפתרון טמון בהכרה כי נדרשת השקעה לא רק בפן הטכני של האתר - אלא גם בפן התוכני שלו. העידן החדש באינטרנט מרחיב את היריעה של תחום התוכן וכולל מגוון רחב של תתי תחומים: קידום האתר במנועי החיפוש באמצעות התוכן, ידע בשיווק באינטרנט (ניהול קמפיינים, קידום אתרים בתשלום, מחקר מגמות גולשים), יכולת קריאטיבית (מיתוג וקמפיינים ברשת, הפקת דפי נחיתה, יחסי ציבור באינטרנט ועוד.

נדבך מרכזי בתחום ניהול התוכן הופך להיות בשנים האחרונות ניהול כלי קהילות - ווב 2.0. תחת היריעה המתרחבת של מקצועות התוכן נכללים כעת גם מקצועות "קהילתיים" דוגמת ניהול קהילה, ניהול בלוג ושיווק ויראלי באמצעות כלי ווב 2.0.

השקעה בשירותי ניהול תוכן מקצועיים הינה במקרים רבים ערובה להצלחת האתר: ניהול תוכן שכזה ידרבן את הגולש, במקום להבריחו. ניהול תוכן מקצועי ייטיב לשדר את מסרי מפעילי האתר, מבלי לעוותם. ולא פחות חשוב: השקעה בשירותי ניהול תוכן תחסוך את "כאב הראש" הכרוך לעתים קרובות בעדכונו השוטף של האתר.

בעתיד הקרוב תימשך המגמה הנוכחית ביתר שאת: ניהול התוכן, המהווה כבר כיום נדבך מרכזי בתחום הקמת האתרים, ימשיך לשגשג ולהתפתח. בעוד כמה שנים תפגשו פחות אתרים שבהם שום דבר לא קרה.
עיתונאי לשעבר במשך 15 שנה, ממקימי אתר האינטרנט של "הארץ". במשך כשנתיים - הקמת מחלקת התוכן של קבוצת קונסיסט בישראל וניהולה. כיום - מנכ"ל חברת התוכן 3points המציעה סל פתרונות תוכן באינטרנט.

אתר החברה: www.3points.co.il

הבלוג שלי: http://contentman.wordpress.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב