דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסיכיאטריה הומיאופתית - טיפול בחרדה ודיכאון 

מאת    [ 08/04/2012 ]

מילים במאמר: 989   [ נצפה 4028 פעמים ]

לחרדה קבועה ניתן להתייחס כאל סימפטום המתפתח כתוצאה מלחצים בעבר, לחצים שלא נפתרו בהצלחה. הסובל היה צעיר מידי, חלש מידי, כבול ברגשות סותרים וכו – לא פתר מצוקה בהצלחה, ונשאר אצלו פחד מאי יכולת להתמודד במצבים עתידיים.. לחץ ופחד מתמשך הוציאו את המערכת מאיזון. יש אפשרות להחזיר את המערכת לאיזון ולרפא את החרדה באמצעות טיפול הומיאפאתי קלאסי, המניע כוחות ריפוי, ומאפשר חזרה לאיזון

חרדה  מתעוררת במצבים בהם לאדם אין שליטה על מה שקורה והוא לא יודע למה לצפות, למשל כשמתכונן למפגש חשוב, כשמוטל עליו להיבחן , להופיע או להרצות לראשונה בפני קהל.. לחץ מסוים לפני אירוע כזה הוא נורמלי ואף חיובי כי גורם לבן אדם להתכונן ולהצליח. לחץ מועט מידי או חרדה גדולה יסכנו את ההצלחה..

 פחד שהופך להתקף חרדה נחווה לעיתים קרובות כאירוע בריאותי שמסכן חיים, דפיקות לב חזקות הזעה נשימה מהירה כאבים וכו (וזה בשל תגובות מערכת העצבים האוטונומית ותגובת הילחם או ברח..

 בשנות העשרים והשלושים המוקדמות כשהדרישות להצלחה מקצועית חומרית, הופעה משכנעת, יחסים מוצלחים -  מעיקות על צעיר שמתחיל את חייו.  לחצים מעצם החיים המודרנים כשהניסיון לעמוד בדרישות סותרות, נשים צריכות הצלחה בקריירה -  אשה מנסה להיות אמא מושלמת שמגדלת ילדים חזקים שמחים ובריאים לוקחות אחראית ליחסים חיים חמים תומכים וטובים בנישואין, נראות  טוב ודואגות לתחזוקת הבית ולבישול אוכל בריא . כל זה לפעמים לא עובד טוב ביחד ויוצר חרדה,  בגלל קונפליקט: צורך להצליח בכל התחמים והידיעה שזה אינו אפשרי וצריך לוותר..

גברים מתמרנים בין דרישות סותרות, להיות תומכים עדינים משתפים ושותפים בכל מה שקשור בבית, לא להתלונן להיות חזק וסופג אבל גם משתף ומדבר,  להיות חזק גברי מוביל תחרותי מפרנס ומצליח בחוץ, קשוב  וותרן בבית, אבל גם סמכותי ורגוע – כמה קל לטעות במינון ולהיכנס לצרות!!

 מנגנונים של ביקורת תחרות והשוואות שמביאים אנשים צעירים להרגיש בלתי כשירים מול משימות החיים. כל אלו ועוד (טראומות מתמשכות, גבולות שנפרצו, התעללויות בילדות ועוד,  עשויים להיות ברקע לתחושות החרדה). הפונים ידווחו על תחושה לא מוגדרת של חשש ובהלה מפני מה שמביא העתיד, על חשש מציף ומקשה על תפקוד בפיתרון בעיות חיים רגילות, ולא מעט פעמים על דיכאון ומצוקות נוספות.

 מצבים שדורשים הסתגלות כמו גירושין, איבוד עבודה הגירה, משרה חדשה, חברה חדשה אובד כספי, או מסיבות שונות היחלשות היכולת לשלוט על דחפים –קנאה תוקפנות מיניות נזקקות כעס צער אבל, זכרונות מודחקים של התעללות מהעבר, אבל שלא ניתן לא מקום, צער שלא התאפשר לחוש על הפלה טבעית או מלאכותית, צער על תינוק שאבד, הורה שנעדר, אלימות, הפחדה, התעללות מינית סבל שהודחק אך היתה שם כל השנים כאירוע שלא באמת עובד ורק "נשכח"  ולמעשה התקיים שם במחשכי התודעה, כולא רגשות קשים שיהפכו לחרדה,   כל מה שאנחנו מחזיקים לפעמים במחסן סגור כדי לתפקד, כל אלו עשויים  ודורשים התיחסות, התמקדות, מרחב נפשי לעיבוד וטיפול, וככל שמתנגדים לדרישה הזאת שמגיעה מבפנים הסימפטומים הולכים ומחמירים..

 יש מצבים אקוטים של חרדה, אלו נמשכים זצן קצר יחסית ונעלמים כשהנסיבות משתנות: חוסר שקט, קשיי שינה, נשימה מהירה, בלבול, סחרחורת חולשה רעידות, בחילה, לחץ דם גבוה הזעה, דפיקות לב מהירות שלשול פרפרים בבטן. כשעובר ההתקף יש חזרה למצב של חרדה מתונה יותר – המצב ה"נורמלי"..

 ישנם מצבים כרונים שקשורים בהתפרצויות האקוטיות: דיכאון סכיזופרניה, הפרעה קומפולסיבית אובססיבית, זאבת, היפותירידואיזם, מחלות פרקים, סכרת ,לחץ דם גבוה,  ועוד ועוד.

 ההומיאופתיה – תעשה מאמץ להבין את מקור הבעייה ולטפל בתרופה המתאימה.. מדובר ברפואה המתבססת על תרופות שמכינים באופן ייחודי על ידי מהילה וניעור, והתרופות האלה מחזקות כוחות נפש ומאפשרות התמודדות עם האירועים ברקע החרדה. ההתמודדות הזאת נעשית ללא עיבוד מודע אם כי ניתן להרגיש את התהליך בחלומות ובשינוי בצורת החשיבה וההתייחסות ובהיעלמות הסימפטומים. עיבוד מודע יותר לעיתים מומלץ בשיחות, אך הוא לא המפתח לריפוי.

 מציאת התרופה הנכונה מתאפשרת מתוך ההבנה המושגת בשיחה.בשיחת הבירור ההומיאופת מנסה להבין מה מאפיין את הפונה אליו ומה ברקע לחרדה. לפעמים לא ניתן להבין את הסיבות הישירות אבל אפשר להבין לא מעט לגבי הרגישויות הייחודיות  והמאפיינים של הפונה לטיפול ואלו מכוונים את המטפל לתרופה המתאימה.

התרופות ההומיאופתיות עובדות מהר וביעילות, הן זולות, לא מתמכרים אליהן ואין להן תופעות לוואי.

טיפול הומיאופתי בחרדה ובדיכאון יתבסס על ההבנה של התמונה האינדיבידואלית של הפונה לטיפול, מה מייחד אותו ומה אופייני לו. בהשגת הבנה כזאת מתמקד המאמץ של המטפל. אין דיכאון אחד דומה למישנהו כי כל אדם סובל באופן שונה, מסיבות שונות ובדרך אחרת, ולכן הפיתרון לכל אחד יהיה אחר

הדגמה באמצעות תיאור מקרה (תיאור חלקי כמובן) של טיפול הומיאופתי בדיכאון וחרדה:

 אדם בן 42, איש עסקים, מדוכא כבר מספר שנים, לאחרונה בגלל אהבה נכזבת שהביאה לתחושות קשות של מתח, כעס ויאוש. יחסיו עם אחרים די שטחיים, ומאז שנפרד מאישה שעדיין מאוהב בה הוא מרגיש שהוא מתפרק. הוא מאד שאפתן בעסקיו ומרגיש ש"יש לו את זה" אבל עד עכשיו לא נחל הצלחות גדולות והוא מאד מתוסכל ופוחד שחייו יהפכו לכישלון. הוא ממהר, חסר מנוחה, ביקורתי אבל שונא ביקורת כשמכוונת כלפיו, רגיש לרעש, חושב על התאבדות - על קפיצה מקומה גבוהה.

הוא לא מדבר על החרדה עם אף אחד, אבל יש לו חשש מתמיד שליבו לא יעמוד במעמסה והוא ימות ממחלת לב או דום לב. בלילות הוא מרגיש דפיקת לב חזקת וחרדה רבה, ואיזה מועקה בלב. קשה לו לישון והוא שוכב שעות ער וחושב בלילה והחרדה רק מתגברת.

מאז שהיה ילד נלחם לקבל אישור והערכה מאביו ללא הצלחה.

הוא מדבר מהר ולא באמת מחכה לתשובה.

 מרגיש טוב יותר כשמקשיב למוזיקה ובשמש

יש לו כאבי שיניים

כאבי בטן, בעיקר בערב

אוהב אלכוהול, לחם קפה

שונא  בשר

 רופא המשפחה רשם לו פרוזאק, הוא לא לקח, חבר שחשש למצבו המליץ על פסיכותירפיה,  והפסיכולוג ,כעבור חודשיים של טיפול, המליץ שייקח פרוזאק.  הוא לא רצה לקחת פרוזאק ואז פנה להומיאופתיה.

התרופה ההומיאופתית שניתנה לו על סמך הדברים האלה (וכל סטודנט להומיאופתיה יזהה בקלות מה התרופה המתאימה כאן) השפיעה כבר בשבוע הראשון שאז הרגיש כאילו "ענן כבד שהקיף אותו הלך והתבהר".. ואחרי עוד כמה חודשים הרגיש מחודש ומלא תקווה, ללא סימנים לדיכאון או יאוש, הרבה יותר כשיר להתמודד עם "מפלות" ואתגרים בעסקים.

 

 

 

 

אורנה מיכלוביץ RCHOM  הומיאופתית קלאסית מוסמכת, רשומה במשרד הבריאות (בעלת הכשרה בפסיכולוגיה (תואר ראשון ושני באוניברסיטה העברית), מרצה (עשר שנים בבית ספר מקצועי להומיאופתיה קלאסית) מנחת מתמחים מנהלת פורום בהומיאופתיה, מתמחה בפסיכותירפיה בשיטת התמקדות,  עובדת בתל אביב ובירושלים 0544531676




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב