דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תארים ברמה גבוהה 

מאת    [ 08/04/2012 ]

מילים במאמר: 554   [ נצפה 2120 פעמים ]

תואר ראשון מדעי ההתנהגות


מדעי ההתנהגות הוא התחום הכללי שמכיל בתוכו את תחומי נפש האדם כייצור חברתי: פסיכולוגיה, קרמינולוגיה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה (שני האחרונים באים ממדעי החברה) ועוד. מדעי ההתנהגות בוחנים את התנהגותו של האדם בכלים כאלו שיאפשרו לו להיות פרט מתפקד בחברה, במשפחה, בעבודה. שיבחר את המקצוע / מקום העבודה המתאים לו כדי שלא ידרדר לפשיעה, תסכול ואסון; כדי שיעבוד ביתר אושר ויביא סיפוק לעצמו וגם נחת למעסיקיו – וככה כולם מרוויחים, נפשית וכלכלית. שיהיה פרט מתפקד במשפחה וככה לא יאמלל את ילדיו או יגרום להם / לעצמו להידרדר לפשיעה.


תואר ראשון מדעי ההתנהגות הוא תואר חיובי מאד, שמטרתו הבנה עגולה, משמעותית ומעמיקה של האדם כייצור חברתי – ובכך לשפר את פני החברה. מן התואר הזה אפשר להתקדם לתחומים רבים, ביניהם ייעוץ לחברות אודות הPERSONAL שלהם, כתיבה ומחקר, הוראה, משאבי אנוש ועוד.


תואר שני בפסיכולוגיה


תואר שנמצא תחת ענף מדעי ההתנהגות, אולם הוא מקצועי וספציפי מאד. אם תואר ראשון במדעי ההתנהגות (ולמען האמת, גם תואר שני) מעניק מבט כללי שממנו יוצאים מקצועות חדשים ומרגשים, תואר שני בפסיכולוגיה הוא ההכשרה המדוייקת והאחראית ביותר לכדי יכולת לפתוח קליניקה שמטפלת באנשים. מדובר במקצוע לכל דבר. תואר שני בפסיכולוגיה יכול להיות פתח למחקר, לייעוץ וגם לקלינקאות (עם מדובר בתואר שני בפסיכולוגיה קלינית, אליו לא כל בוגרי התואר הראשון מתקבלים, אלא בכפוף לציונים גבוהים במיוחד וראיון אישי).


אנשים שרוצים בתואר זה אך לא כדי לטפל, יכולים להמשיך לMA במסלול כללי, שיכשיר אותם להיות יועצים בתחום, כותבים או חוקרים (וללמוד כמובן לתואר דוקטור אם ירצו). הטיפול בתחום זה צריך להינתן בידיהם של אנשים אחראים, מצטיינים ובעיקר פתוחי-ראש וחדורי אידיאולוגיה לטפל בבני אדם.

תואר ראשון במדעי המחשב


אם הייתם מאלו שכתבו פיתוחים לICQ סתם בגלל שהיה אפשר... אם תמיד התעניינתם בממשק משתמש... אם עשיתי "אמנות מספרים בינאריים"... נראה שתואר ראשון במדעי המחשב שיכשיר אתכם כמתכנתים ברמה גבוהה הוא ממש חובה עבורכם. התואר מכיל לימודי מתמטיקה, פיסיקה וסטטיסטיקה ברמה גבוהה מאד, שפות תכנות (מהפשוטות ביותר ועד PHP ושיטות מתקדמות), כתיבת הוראות, תוכנות וסקריפטים, מערכות הפעלה ועוד. בסופו של התואר תוכלו לעבוד על כל מערכת ניהול ולכתוב קוד ברמה גבוהה. אם תרצו להתקדם לרמה גבוהה אף יותר, כדי שתעשו תואר שני בתחום.


תואר שני מדעי ההתנהגות


אם הייתם מאלו שאוהבים לשבת עם חברים לשיחה... אם תמיד התעניינתם מדוע אנשים עושים פעולות כמו שהם עושים... אם אתם רוצים לעבוד עם בני אדם, תואר שני מדעי ההתנהגות הוא לגמרי חובה עבורכם. אתם יכולים להגיע לתואר זה גם ללא קשר לכך בתואר הראשון. הלימודים מיועדים לאנשים שרוצים לעבוד ולהבין בני אדם, דרך כלים סוציולוגיים, פסיכולוגיים וגופניים. לא מדובר בתואר טיפולי, אלא בתואר תיאורטי שמעניק כלים למקצועות חדשים ומרגשים. לדוגמה, אם עשיתם תואר רלוונטי כתואר ראשון בפסיכולוגיה – תוכלו להמשיך לתואר שני מדעי ההתנהגות, אולי ההמשך הטבעי למי שאינו רוצה לטפל, אלא ללמד, לייעץ או לחקור.


לימודים לתואר שני


באותו נושא נמליץ לכל אחד שיש לו את האפשרות להמשיך ללימודים לתואר שני. מדובר היום בכמעט מינימום בהרבה מאד מקצועות: אפילו אתם רוצים להיות מורה, עובד לא זוטר בבנק או יועץ מכל סוג, במקומות ששוכרים שירותים של כאלו (כשכיר או פרילנס) מבקשים השכלה של תואר שני. אם קשה לכם להרשות לעצמכם זאת, בידקו הלוואות או מלגות – או לכו על תואר "נתמח", דוגמת האונ' הפתוחה. בנוסף, אפשר ללכת על מסלול לא מחקרי שהוא קצר יותר ויש בו פחות נקודות זכות. היום פשוט חייבים תואר שני.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב