דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום מיחזור פסולת אלקטרונית במקום העבודה 

מאת    [ 07/04/2012 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 1908 פעמים ]

דרכי הטיפול בפסולת אלקטרונית יבואו לידי ביטוי במגוון תחומים. למשל צפוי שמוכרים של ציוד אלקטרוני ישמחו לקבל חזרה מלקוחותיהם כל ציוד לא תקין עד כדי שיציעו הטבות שונות למי שמוסר להם פסולת אלקטרונית במעמד ביצוע קניה.במאמר זה נבחן מדוע מתאים וראוי לשלב את נושא מיחזור פסולת אלקטרונית גם במקומות העבודה.


מיחזור פסולת אלקטרונית הוא נושא המצוי על סדר היום הציבורי בארץ. בימים אלה ממש מתנהל הליך חקיקה של חוק חדש בתחום ? "חוק להפחתת פסולת אלקטרונית ומיחזורה". הצעת חוק זו זוכה לפופולאריות רבה, שותפים לה חברי כנסת ממגוון סיעות, מהן סיעות שנדיר למוצאן משתפות פעולה בעניין כלשהו. חבר הכנסת ניצן הורוביץ הוא המוביל את הליך החקיקה ונראה שהוא זוכה להצלחה יתרה עד כדי שהחוק צפוי להיכנס לתוקפו עוד לפני תום הכנסת הנוכחית (הכנסת השמונה עשרה).לאור המהירות בה מתקדם הליך החקיקה ויעילותו הצפויה של החוק המוצע (המבוסס על חקיקה אירופאית אשר כבר הוכיחה עצמה) נראה שבשנים הקרובות יתחולל מהפך של ממש בתחום.


גיבוש עובדיםלהחדרת נושא מיחזור פסולת אלקטרונית אל מקום העבודה יתכנו יתרונות רבים מעבר לתרומה לשיפור איכות הסביבה של כולנו.נושא מניעת זיהומים ושמירה על הסביבה הוא נושא הקרוב לליבם של רבים. בעיית הזיהום שיוצרת פסולת אלקטרונית היא כבדת משקל. כמות הפסולת האלקטרונית (כל מכשיר המכיל רכיבים חשמליים והשימוש בו תם) שאנו, כחברה, מייצרים הולכת וגדלה בקצב העולה על קצב הגידול בכמות כלל האשפה המוצקה. כל עוד פסולת אלקטרונית מטופלת יחד עם אשפה מוצקה רגילה היא אחראית לכ65% מכלל הרעלנים (כגון עופרת, ארסן, קדמיום, בריליום, כספית, ברום ועוד) המשתחררים לסביבה כתוצאה מהטמנת אשפה בקרקע.עובדים רבים כבר מודעים לבעיה, יש שכבר התחבטו בה באופן אישי כאשר לא ידעו מה לעשות עם מחשב ישן, טלוויזיה, מכשיר DVD שהפסיק לפעול. נושא השמירה על איכות הסביבה הוא בעל פוטנציאל טוב לשמש כבסיס לפעילות המגבשת צוות עובדים. כמעט ולא ימצא עובד שלא יזדהה עם מטרת הפעילות ויוקיר את המאמץ שנעשה לקידומה.
מה כולל קידום מיחזור פסולת אלקטרונית במקום העבודה למקומות עבודה היכולת להפוך למוקדי השפעה ממש בתוך התהליך הצפוי של מעבר למיחזור פסולת אלקטרונית.פעילות בנושא יכולה לכלול שיחות והרצאות להעלאת המודעות לנושא, הצבת נקודות איסוף, העברת פסולת אלקטרונית למיחזור בתאגידי מיחזור מורשים, עריכת תחרויות בין מחלקות, ביקור במתקני מיחזור במסגרת יום עובדים ועוד.
הקלה על עובדיםעובד ששותף לתחושות הכלליות בציבור לפיהן יש לעשות יותר על מנת למנוע זיהום סביבתי בכלל וזיהום כתוצאה מפסולת אלקטרונית בפרט ישמח אם במקום העבודה שלו נימצא מתקן איסוף אליו הוא יכול להעביר כל מכשיר ישן שיצא מכלל שימוש. ההקלה על העובד היא ממשית היות וכיום עדיין אין בנמצא נקודות איסוף ציבוריות. אמנם החוק החדש יטיל חובה על רשויות מקומיות להקים נקודות איסוף בשטחן אולם אין ספק שהתארגנות במסגרת מקום עבודה יכולה להיות מהירה הרבה יותר.
רווחת העובד אינה עוד נחלתם של חברות הייטק בלבד. אך אפילו בהייטק כבר לא מצויים תקציבים מנופחים למטרה זו. התארגנות סביב נושא מיחזור פסולת אלקטרונית עשויה לאפשר שילוב בין פעילות מגבשת, חינוכית, מהנה והמגבירה את תחושת השייכות וההזדהות עם מקום העבודה.
ישנן סיבות נוספות בעטיין מקומות עבודה הם אידאליים לקידום מיחזור פסולת אלקטרונית, כך למשל חברות גדולות עשויות להיות בעצמן יצרניות נכבדות של פסולת אלקטרונית. יצרנים, יבואנים ומשווקים של ציוד אלקטרוני ירוויחו במיוחד מקידום נושא מיחזור פסולת אלקטרונית בקרב עובדיהם. על חברות כאלה יטיל החוק (בהתאם לעקרון אחריות היצרן המורחבת) חובה לעמוד בהעברת מכסות של פסולת אלקטרונית למיחזור, פעילות בקרב העובדים בהיקף משמעותי עשויה להקל על עמידה במכסות אלה. 

 

אקוקל - חינוך , איסוף ומיחזור פסולת אלקטרונית. THE EWASTE COMPANY


חברה בפריסה ארצית. WWW.ECOKAL.CO.IL




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב