דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצמאות כלכלית, פרנסה ורווחה כלכלית. 

מאת    [ 01/04/2012 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 2387 פעמים ]

עצמאות כלכלית היא ללא ספק הדרך הנכונה עבור מי שאיננו חושש לקחת סיכונים מחד ומאידך מעדיף להיות אדון לעצמו ולגורלו, בלא תלות בגחמת הלב של אדם כזה או אחר או מנהל כלשהו. כשמדברים על עצמאות כלכלית הדעות חלוקות למדי. מזה מאות שנים מנסים לחקור מהי צורת החיים הכלכלית הנכונה והאידיאולוגיה הכלכלית הנכונה. החל מהמאה השמונה עשרה עת החלו להתפרסם תורות כלכליות שונות, תפסו המחלוקות הללו מקום גדל והולך בתודעה. מצד אחד חסידי היד הנעלמה של אדם סמית בספרו "עושר האומות" ומצד שני התורות הסוציאליסטיות של מרקס.

 

למרות הויכוחים הללו, המציאות מוכיחה כי אי תלות כלכלית היא הדרך המקובלת ביותר לפרנסה. בארה"ב ובמדינות רבות אחרות, הכלכלה ברובה נסמכת על בעלי עסקים קטנים, העמלים לפרנסתם תוך מאבק מתמיד לשמירה על עצמאותם הכלכלית.  בשני העשורים האחרונים מוכיחה הכלכלה הישראלית שוב ושוב את אותו הדבר עצמו: עצמאות כלכלית מדרבנת לעבודה קשה יותר ויעילה יותר, תוך רצון להעניק את השירות הטוב ביותר ללקוחות.

 

עצמאות כלכלית והזדמנויות עסקית

במהלך חייו של אדם נופלות בחלקו הזדמנויות כלכליות שונות ומשונות. כל הזדמנות כזאת הינה צומת דרכים: החלטה לקחת את ההזדמנות הכלכלית יכולה לשנות את מצבו הכלכלי של אדם מיסודו, ולהעלות אותו על דרך של רווחה חברתית וכלכלית. החלטה להימנע מניצול ההזדמנות מותירה את מקבל ההחלטה במצבו הקודם, מצב של תלות כלכלית וכפיפות למנהלים, שלעיתים מזומנות מתגלית כבלתי משביעת רצון מבחינה נפשית.

 

ההחלטה על ניצול הזדמנויות עסקיות עשויה להתקבל גם בהתאם לאתגר הכלכלי שהן מציבות. כך לדוגמא, הזדמנות להגיע לכדי עצמאות כלכלית הכרוכה בהשקעה כספית משמעותית, עלולה להתקבל בשלילה אצל מי שאין לו גב כלכלי רחב או אמונה עמוקה בהצלחה. הזדמנות שכרוכה בהשקעה של זמן בעיקר, עשויה להתקבל בעין טובה יותר.

 

למה עצמאות כלכלית?

על פניו נראית השאלה הזאת מיותרת, שכן ברור כי עצמאות כלכלית טובה יותר. אבל למי היא טובה? מתי כדאי לממש אותה?

העצמאות הכלכלית היא מצב מצוין ונוח עבור אדם שסימני האופי המובהקים שלו הם חוסר תלות, משמע הוא יכול לתפקד היטב לבדו. חוסר תלות הינה תכונה המגיעה בדרך כלל יחד עם חוסר החשש מפני סיכונים, תוך חישוב מדויק שלהם ותוך לקיחה בחשבון אפשרות של כישלון והתרסקות. העצמאות הכלכלית הינה מצב צבירה מצוין למי שאך זה התחיל לפתח עסק משלו ומעוניין להגיע איתו לגבהים חדשים. חשוב להבין כי עצמאות כלכלית היא הדרך הטובה ביותר למימוש עצמי וניהול עסקי נאות, בלא שאיש יתערב בהחלטות, ישנה אותן או יעוות אותן מצד אחד, ומבלי שאיש זולת בעל העסק יוכל לקחת לעצמו את הקרדיט על הצלחה עסקית, גדולה ככל שתהיה מצד שני.  במקומות עבודה גדולים ומסודרים דווקא, ישנה נטייה של מנהלים בכל הדרגות לקחת קרדיט על מעשה של אחר. בעסק עצמאי כל הסופרלטיבים של מי שהציל את העסק הם מיותרים. במקום להיות גאים בהצלחה, צריך פשוט לעבוד קשה ולהצליח.

 

איך מגיעים לעצמאות כלכלית?

ישנם עסקים רבים שניתן ואפשר להתחיל להריץ בלא השקעה משמעותית של כספים, בלא מקום קבוע אבל עם השקעה מרובה של זמן. על קצה המזלג ניתן להזכיר את תכניות השותפים, שעשויות להתגלות כתרנגולת המטילה ביצי זהב. תחום נוסף ומעניין הינו תחום השיווק הרשתי, שתופס כיום תאוצה מחודשת לאחר תקופה של התעלמות מצד המומחים. תחום נוסף ומעניין הוא שיווק.

נטילת הזדמנויות עסקיות וההצלחה בהן יכולה להתממש בכל הגילאים. גיל צעיר או מבוגר איננו ערובה להצלחה עסקית, אבל הצלחה עסקית וכן עצמאות כלכלית הן בהחלט גורמים מסייעים לחיים רגועים יותר וארוכים יותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב