דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתי צריך לפנות למומחה אף אוזן גרון? 

מאת    [ 28/03/2012 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 2127 פעמים ]

מחלות וזיהומים בדרכי הנשימה העליונות כמו סינוסיטיס, דלקת גרון, נזלת ועוד – הם שכיחים מאוד, בעיקר בתקופת החורף. בכדי לקבל טיפול רפואי מתאים, אנו בדרך כלל פונים לרופא המשפחה שלנו, או לרופא הילדים אם מדובר בילדים שלנו שנדבקו בווירוס כלשהו בגן. ברוב המקרים, הבעיה נפתרת מעצמה או לכל היותר, נקבל מרשם לאנטיביוטיקה אם ישנו חשד לזיהום חיידקי. אולם במקרים מסוימים, הבעיה איננה חולפת, ויש לפנות לרופא מומחה אף אוזן גרון.

אז באילו מקרים כדאי לפנות למומחה?

כל אדם מכיר את עצמו ויכול בדרך כלל להרגיש עם המחלה אצלו היא רגילה וחולפת במהירות סבירה, או האם היא נמשכת חלילה מעבר לנורמלי ויש לתת עליה את הדעת ולקבל טיפול מעמיק יותר כדי להיפטר מן הבעיה. למשש במקרה של סינוסיטיס: פעמים רבות הצטננות רגילה מסתבכת לזיהום של הסינוסים, המתאפיין בחום גבוה יותר וכאבים באזור שמאחורי עצמות הפנים. ישנם אנשים שמבנה התעלות אצלם הינו בעייתי ולכן בכל חורף הם נוטים "להסתבך" ולהגיע לזיהום הסינוסים. במקרה כזה מומלץ לגשת לבדיקה אצל מומחה אא"ג ולהתאים טיפול (למשל ניתוח סינוסים, או טיפול תרופתי כלשהו).

בעיה נוספת שמצריכה מעקב אצל רופא אף אוזן גרון מומחה היא ירידה בשמיעה. בעיה זו הינה נפוצה בעיקר בקרב ילדים בגלל המבנה הצר והלא בשל של האוזן הפנימית אצלם. בקרב אותם ילדים, נוזלים באוזן התיכונה עלולים להצטבר ואף להזדהם ולפגוע בשמיעה. בעיית הנוזלים קשורה כמובן גם לדלקות אוזניים חוזרות ונשנות אצל ילדים. דלקות אלה עלולות להכאיב מאוד ולכן אם הן חוזרות שוב ושוב, רצוי מאוד להתייעץ עם מומחה.

בעיות צרידות גם הן סיבה המצריכה בדיקה ומעקב של רופא. אם הצרידות איננה משתפרת אלא היא מצב קבוע, או שהיא אף מחמירה, ישנן דרכים לטפל בה. לעיתים מדובר בממצאים על מיתרי הקול שיש להוציאם בניתוח.

חשוב לדעת: לא כל דלקת אוזניים אצל ילדים מצריכה בדיקה של רופא אף אוזן גרון. זה טבעי לחלוטין שילד יחלה פעם פעמיים בשנה ויקבל זיהום ויראלי באוזניים. זה אמנם כואב ויכול להיות מלווה בחום, אך ברוב המקרים הטיפול יהיה טיפול נגד כאב וחום בלבד, והבעיה תחלוף מעצמה. חשוב שההורים יהיו קשובים וישימו לב האם הדלקת גורמת לירידה בשמיעה שנמשכת לאחר ההחלמה. במקרה כזה, רצוי לבצע בדיקת שמיעה ולבדוק האם ישנם נוזלים באוזניים. אצל מבוגרים קל יותר לזהות את הבעיה ולפנות לטיפול מתאים. בחרו את הרופא המיומן ביותר באזור מגוריכם.

יעלת ווב - ניהול מדיה חברתית, כתיבה שיווקית, קידום אתרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב