דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה לא אומרים לכם על נישואים - וכדאי שתדעו מראש? 

מאת    [ 28/03/2012 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2399 פעמים ]

מה לא אומרים לכם על נישואים - וכדאי שתדעו מראש?

 

 

נישואים טובים מחייבים השקעה יומיומית

 

בסרטים ובספרים נישואים נראים כחלום מתוק, כפיסגת האהבה. אנשים רבים חיים במשך שנים בהמתנה לרגע המתוק והעילאי הזה, בציפייה ובאמונה מוחלטת ששם נמצאת הארץ המובטחת.

 

אלא, שבמציאות הדברים שונים. נישואים טובים מחייבים השקעה מאסיבית ויומיומית. הם דורשים קורבנות, ויתורים, פשרות, גמישות, לעיתים כושר סיבולת והמון איפוק. מערכות יחסים מוצלחות מבוססות על השקעה אדירה של שני בני הזוג, ומכיוון שמרבית בני הזוג אינם משקיעים הרבה במערכות היחסים שלהם - התוצאה בשטח היא די עגומה. 

 

 

 

נישואים אינם דבר קל

 

נישואים אינם דבר קל כלל וכלל. רעיון הנישואים הוא רעיון מלאכותי, והוא מנוגד לטבע האנושי. השחיקה, המסגרת, השוני בין בני הזוג, ההתפתחות האישית השונה של כל אחד מבני הזוג לאורך השנים, המשא הכבד של החיים, הפרנסה והילדים - כל אלה הופכים את הנישואים למקום לא פשוט.

 

אנשים רבים משוכנעים שטובים השניים מן האחד ושזוגיות היא מקום שמעניק לך ונותן לך דברים רבים. הם שוכחים רק את המחירים שצריך לשלם כדי לקבל את אותם הדברים, כי אין מתנות חינם.    

 

 

 

מלכודת הנישואים

 

ניתן להגיע לנישואים טובים, אבל ההשקעה והמאמץ הכרוך בכך הוא עצום. לא מדובר בזכייה בלוטו, אלא בעבודה סזיפית ומאומצת במשך שנים על גבי שנים.

 

מי שחושב שאהבה מספיקה כדי לקיים נישואים טובים - חי באשליה. מי שמתחתן מתוך הנחה שהוא יקבל ויקבל אבל לא יצטרך לתת בתמורה שום דבר - נכנס ביודעין למלכודת עמוקה.

 

 

 

פירוק הנישואים הוא סיפור בפני עצמו

 

ניתן לומר שחלק לא מבוטל מהנשואים שוקלים לפרק את מסגרת הנישואים כעבור מספר שנים. אחוז די גבוה מהם יעשו זאת ברבות השנים. תהליך הפירוק הוא תהליך מורכב ומסובך בפני עצמו, במיוחד אם יש רכוש וילדים משותפים.

 

נישואים הם מלכודת דו-שלבית: הכניסה לנישואים והיציאה מהם. כדי להצליח בנישואים יש צורך להשקיע המון ולתת את הנשמה ולו כדי לקצור את הפירות. אבל גם לאלה שלא השקיעו ולא הצליחו בנישואים שלהם מחכה שלב הפירוק, שהוא סבוך ומורכב בפני עצמו, וגם הוא דורש ויתורים, קורבנות ופשרות.

 

 

וטיפ לסיום: אחת הסיבות מדוע שיעור הגירושין הוא כה גבוה היא משום שמרבית האנשים מניחים שנישואים הם דבר קל. אולם, כאשר הם חווים את חיי הנישואים על בשרם ולומדים שמדובר במשימה מורכבת ולעיתים קשה - הם פשוט עושים פניית פרסה ומתגרשים. מרבית הגרושים אינם שבים לתוך מסגרת יחסים מחייבת ואינם מתחתנים בשנית לעולם בשל נסיונם המר מנישואיהם.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב