דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דגשים לבחירת מדיה לקמפיין אינטרנט 

מאת    [ 31/10/2005 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 6563 פעמים ]

משחק חדש
האינטרנט הנה זירה שיווקית ופרסומית בעלת כללי משחק שונים מעולם השיווק והפרסום המסורתיים - עולם בו אפשרויות המיקוד הנן אינסופיות, בו ניתנת למשווק / מפרסם ההזדמנות ללקט את הלקוחות הפוטנציאליים שלו בפינצטה, ולחשב בדיוק כמה השקיע בכל מבקר או בכל רכישה באתר על פני סוגי המדיה השונים.
לקוחות רבים אשר מפרסמים בתקשורת שאינה אינטרנט, התרגלו לסמוך על תכנון המדיה של משרדי הפרסום, מתוך הנחה כי ערוצי הפרסום קבועים, כמו גם המחירים לפרסום בהם. אולם, בעולם זה בו האפשרויות רבות ומגוונות, ובו גופים שונים העוסקים בשיווק ופרסום האתר מזוויות שונות, קיימת חובה על הלקוח לנצח על המקהלה ולבחור בתבונה את האפיקים בהם הוא משקיע, שכן ישנם פנים רבות למשוואה אשר ניתן להטותה לכיוונים רבים ושונים, וכך להשיג יותר עבור כספם של המפרסמים.
Value for Money
כך לדוגמא, בקמפיין לקו חדש של מוצרי טיפוח פנים, יכול משרד הפרסום לרכוש מדיה כללית באתר ynet, לשלם סכום X , ולקבל מספר גבוה של חשיפות, אשר ימצו את עצמן בימים ספורים ויופיעו לרוב במקומות שקהל היעד שלהם אינו רלוונטי למוצר (מדור רכב למשל). באותה עת, תכנון קפדני יותר של המדיה יכול להשיג פרסום זול יותר עבור מקומות ספציפיים באתר ynet  אשר קהל היעד שלהם מפולח היטב ותואם לקהל היעד של המוצר (למשל מדור בריאות - טיפוח ויופי, פורום מול המראה וכו').  פרסום זה, בנוסף על היותו זול יותר באופן משמעותי, יופיע גם לאורך זמן רב יותר, וכמובן שישיג שיעורי המרה (יחס צפיות-הקלקות) גבוהים בהרבה.
ניגוד אינטרסים
בבחירת מדיה לפרסום, הגישה הקלה והרווחית ביותר עבור מבצע הרכישה של המדיה, הנה לכוון לחמשת האתרים הגדולים, ולקבל מהם הצעות לפרסום במסך הבית לספר חשיפות גבוה. בצורה זו, עלות הפרסום היא הגבוהה ביותר, וכך גם העמלה של רוכש המדיה, והעבודה אשר הושקעה בבחירת אמצעי הפרסום הנה מינימלית. מצב זה יצר למעשה ניגוד אינטרסים בין המפרסם (הלקוח) לבין רוכש המדיה (משרד הפרסום), שכן הלקוח מעוניין בניתוח מדוקדק של המדיה ובהפחתת עלות הפרסום לקליק, בשעה שמשרד הפרסום מעוניין לחסוך מאמצים ושעות עבודה, ולרכוש מדיה בסכומים גבוהים אשר מניבים עמלות גבוהות.
כמו במקרים רבים אחרים, הדרך הקלה אינה המשתלמת ביותר, ועל זה חשוב שהלקוח יקפיד: תכנון המדיה יכול וצריך להיות רגיש יותר לתוצאות בשטח, לכמות מבקרים שייכנסו מכל פרסומת, להחזר על ההשקעה במדיה, ולרלוונטיות של הפרסומת לאתר או לחלק באתר בו הוא מפורסם.
אחריות אישית לתוצאות מעשיות
בביצוע קפדני של תכנון המדיה, ניתן לייצר מצב בו הפרסומת מופיעה במקומות רלוונטיים יותר, משיגה שיעורי הקלקה גבוהים יותר, ועולה פחות. כמו כן, חשוב שללקוח יהיו את הכלים שלו (תכנת ניטור) לניתוח תוצאות הקמפיין, ללא צורך בנתונים מתוך האתרים המפרסמים, כך שיוכל לנתח את יעילות הפרסום בכל אפיק, להשוות ביניהם, ולהסיק מסקנות אופרטיביות לקמפיין תוך כדי קיומו.
על הלקוח המפרסם חלה האחריות להשתמש בכלים המתקדמים אשר מספק האינטרנט, ולמדוד את התוצאות המעשיות בשטח (מספר קליקים או עסקאות). בניגוד למדיות אחרות, בהן הפעולה אותה נוקט הלקוח אינה מדידה באופן מיידי, באינטרנט גם על משרד הפרסום חלה האחריות לאותן תוצאות מעשיות בשטח, שכן אלה מדידות ברמה הגרנולרית שלהן.
מיכל מורנו הנה מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס המומחים לשיווק באינטרנט

ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב