דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העלאת סרטי תדמית ליוטיוב 

מאת    [ 27/03/2012 ]

מילים במאמר: 561   [ נצפה 2639 פעמים ]

בעבר, כאשר הפקנו סרט תדמית, ניתן היה להציג אותו באיכות גבוהה בתערוכות, בכנסי חברה או בכנסי לקוחות, שאז הסרטון הוצג בטלוויזיה, או באיכות יחסית נמוכה אחרי שהעלנו את הסרט לאתר החברה. האיכות הנמוכה הוכתבה על ידי הנפח הנמוך לאחסון קבצי וידאו באתר החברה, ורוחב הסרט הנמוך של הקישוריות לאינטרנט שהייתה באותם שנים.

בשנים האחרונות, חלה פריצה משמעותית ברוחבי הסרט לקישוריות באינטרנט. כיום, כמעט לכל משתמש, ואפילו משתמש ביתי, יש רוחבי סרט מעל 10 מג"ב. בנוסף, הוקמו אתרי אחסון קבצי וידאו, כגון: יוטיוב (YouTube) או וימיו (Vimeo), המאפשרים אחסון חינם של קבצי וידאו, כמעט ללא מגבלה. ניתן להעלות קבצים, אפילו באיכות של היי-דפינישן (High Definition). לאחרונה, התווספה אפילו אפשרות לערוך סרטי וידאו בתוך יוטיוב, להוסיף אפקטים, כותרות ומוזיקה (כמעט כמו מערכות עריכת וידאו מקצועיות).

בנוסף, רוב החיפוש כיום של חברות מבוצע בגוגל, וגם קידום האתרים נעשה בהשקעה משמעותית דרך גוגל. כיום, גוגל נותנים עדיפות משמעותית לסרטים שהועלו ליוטיוב, ובמידה והסרטים "מוטמעים" (embed) באתר החברה, הוספת סרט ליוטיוב בעצם מקדמת את האתר בגוגל ללא עלות נוספת.

לכן, נשאלת השאלה, איזה סרטים כדאי להעלות ליוטיוב? אין ספק, שסרטי תדמית וסרטי מוצר הם המועמדים המועדפים להעלאה ליוטיוב, והטמעתם באתר העסק. תהליך זה הינו ללא עלות (כמובן, מעבר לעצם הפקת הסרטים), לא מעמיסים את אתר העסק, ומהווים קידום כמעט אוטומטי במנגנון החיפוש של גוגל.

מומלץ, להעלות ליוטיוב (או לוימיו) את הסרטים עם הפרמטרים הבאים:

-          איכות של Standard Definition- למרות שיוטיוב מאפשר להעלות קבצים גדולים, ואפילו קבצי וידאו בפורמט High Definition, הפקת סרטים ב- SD זולה משמעותית מ- HD, איכותם מאוד גבוהה, ובעיקר- לא קיימת בעיית הזרמה (streaming) של הסרטים דרך האינטרנט. כשהקבצים גדולים מאוד, כמו בסרטי HD, כשרשת האינטרנט עמוסה, וללקוחות פוטנציאלים יש קווי קישוריות ברוחב סרט מוגבל, סרטי HD עלולים להיתקע מידי פעם תוך כדי צפייה, מה שיגרום לאובדן לקוח. בנוסף, כיום לקוחות רבים צופים ביוטיוב דרך טלפונים חכמים (smart-phones) שבהם רוחב הסרט הרבה יותר מוגבל מקווי DSL, ואז כמובן שסרטים באיכות HD יתקעו.

-          פורמט הדחיסה H.264/AVC - מומלץ לדחוס את סרטי הוידאו לקבצים בפורמט H.264/AVC, שהוא כיום פורמט הדחיסה הדיגיטלית המתקדם ביותר. באמצעות דחיסה זו, ניתן להקטין קבצי וידאו ממעל 1,000 מג"ה, לקבצים בסדר גודל של עשרות מג"ה בלבד, ועדיין לשמור על איכות וידאו מאוד גבוהה.

-          פורמט צפייה רחב (16:9)- צפייה בטלוויזיה היא בדרך כלל בפורמט 4:3, אבל בעבודה עם סרטים באינטרנט מומלץ לעבוד בפורמט צפייה של 16:9 (פורמט רחב). בפורמט זה ניתן להכניס יותר פרטים למסך, והוא מותאם לפורמט של יוטיוב או וימיו (בצפייה בפורמט 4:3, התמונה מוצגת עם שני פסים שחורים בצידי המסך)

-          מוזיקה ללא זכויות יוצרים- גם יוטיוב, וגם אתר וימיו בודקים כל סרט שהועלה לאתר, האים הוא כולל מוזיקה שנדרשת עליה זכויות יוצרים. במידה וקיימת, הם חוסמים את הסרט לצפייה, או לחליפין אנחנו חשופים לתביעת תשלום של בעלי זכויות היוצרים. הפתרון הוא העלאת סרטים עם מוזיקה מקורית, או מוזיקה המוגדרת חופשית/ללא זכויות יוצרים (Royalty Free Music).

-          אורך של 2-3 דקות- למרות שיוטיוב כמעט ולא מגבילים את אורך הסרטים, מומלץ שסרט התדמית או סרט המוצר יהיו באורך של 2-3 דקות בלבד. צופי סרטים הינם חסרי סבלנות, ואם לא הצלחנו לתפוש את תשומת ליבם בשניות הראשונות של הסרט, הם ינטשו. כמו כן, הם מצפים שבתוך דקות ספורות יקבלו את המסרים העיקריים, וכך צריך להבנות הסרט.

לסיכום, אתרי יוטיוב ווימיו מאפשרים העלאת סרטים בחינם, כמעט ללא מגבלה. הוספת סרטי תדמית וסרטי מוצר ליוטיוב, והטמעתם (embed) באתר העסק, תוך שימוש בפרמטרים נכונים, תורמים במידה משמעותית להגדלת החשיפה של העסק ולקידומו.

 

 

עוזי יהב, מייסד יהב הפקות וידאו, שימש בעברו כסמנכ"ל שיווק  בחברות היי-טק מהמובילות במשק. את הידע הרב שצבר בתחום השיווק, שילב עוזי יהב עם הכשרתו המקצועית בתחום הקולנוע והטלוויזיה.  על יסודות ייחודיים אלו, הקים את יהב הפקות וידאו, ששמה לה למטרה להציע פתרונות וכלים יצירתיים להעברת מסרים. ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב