דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צלילה בצפון שלב ראשוני 

מאת    [ 23/03/2012 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 2808 פעמים ]

השלב הראשון בקורס הצלילה הינו למעשה קורס צלילה שנקרא קורס צלילה כוכב אחד. בקורס צלילה בצפון כוכב אחד הצולל החדש לומד למעשה את הבסיס . בקורס זה מתחילים עם ציוד הצלילה שהינו חשוב בפני עצמו. לומדים בשלב הראון להרכיב ולפרק את הציוד וכן את פעולתו של כל אביזר שבמערכת הכוללת.

לאחר שהחניך תרגל את הרכבת ופירוק הציוד, מגיע השלב של השיעור הראשון בבריכה. בשלב זה החניך ילמד לראשונה כיצד להתמודד עם תקלות שונות כגון מים החודרים למסיכה, ווסת נשימה שנשמט מהפה , ריקון ווסת, הסרת מסיכה ועוד ועוד ועוד. למעשה עוברים על כל התרחישים שעלולים להתקיים בצלילה . אין תקלה שהצולל לא ידע לפתור מתחת לפני הים וזה כולל כמובן גמר אוויר של בן הזוג או של הצולל עצמו. מיותר לציין שאחד הדברים הכי חשובים לשימת לב הצולל הוא כמות האוויר הנשארת לו בצלילה. במידה ותכנון הצלילה נהרס עקב חוסר שימת לב או תקלה בציוד שגרמה לפליטת האוויר, הצולל ידע לפתור תקלה זו ובמקרה הכי גרוע שהינו התרחיש הכי לא מהנה זה למעשה עליה מעומק הים אל פני המים תוך כדי פליטת אוויר רצופה על מנת שריאות הצולל לא יתרחבו  עקב אוויר כלוא בתוכן ועקב ירידת הלחץ החיצוני של המים בסביבת הצולל. בכל מועדון צלילה בצפון ילמדו את אותו חומר כמו בשאר המקומות בישראל שזה אומר מרכז, דרום או אילת. 

לאחר תדריך מפורט לגבי התרגילים שיבוצעו במים המוגנים שהינם מים שקטים שנועדו לתת לצולל סביבה קלילה ושקטה לבצע את הכניסה הראשונה וההתמודדות עם סביבה שהיא חדשה עבורו למעשה, יכנס הצולל לאותם מים מוגנים או בריכה  ויתחיל בביצוע התירגול.  במפגש הראשון מבצע הצולל מלבד שיעור בציוד , היכרות עם המדריך ורישום הכולל הצהרת בריאות ומילוי פרטים בטופס מעקב חניך, שלושה שיעורי מים. השיעור הראשון מוקדש לשחיה ובדיקה אם הצולל יכול להתמודד עם מים. בשיעור זה משתמשים בציוד פשוט הכולל מסיכה, שנורקל - צנרן בעברית וסנפירים. התירגולים הם נשימה מהצנרן ללא מסיכה, ריקון הצנרן ממים, הסרת מסיכה והתמודדות עם מים שחדרו אל המסיכה.  לאחר מכן יבצע הצולל החדש עוד שני שיעורי מים בבריכה שיכללו ציוד צלילה אמיתי על כל המשתמע מכך וזה אומר מאזן ציפה , מיכל אוויר ומערכת נשימה..  התמודדות נכונה עם ריקון הצנרן בשיעור הראשון תהווה למעשה פתח להצלחה וקולות בשיעור הבריכה השני עם ציוד הצלילה  סקובה שבעברית נקרא מצ"ע - מערכת צלילה עצמאית. מיותר לציין שלפעמים צלילת היכרות בצפון קודמת לכל הגעה לקורס צלילה שכן צלילה זו מושכת את הצולל החדש שנהנה ורוצה עוד ועוד ועוד מעבר לכך , רבים האפשרויות לקורס צלילה בצפון ויש לשים לב לאיכויות שמקבלים בקורס.

 

 

 

 

 

 

שרייבר דורון www.litzlol.com נייד: 054-881-8832 כי צלילה, עושים באהבה...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב