דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סעודיה וסין הפילו את הנפט - אך האם השיא מאחוריו? 

מאת    [ 21/03/2012 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 1677 פעמים ]

חבית הנפט, הסחורה הלוהטת של החודש האחרון, חזרה אתמול למגמת התקררות: ירידה של 2.3% ביום אחד, הביאה את החוזה על חבית למסירה בחודש אפריל לפקוע במחיר של 105.61 דולר. מעתה יתנהל המסחר בחוזה על חבית למסירה בחודש מאי, שלאחר ירידה זהה של 2.3% ננעל אמש במחיר של 106.07 דולר לחבית.

מה שלח את הנפט בחזרה לירידות, לאחר שבועות ארוכים שבהם המתיחות עם איראן דואגת לחמם את שוק האנרגיה העולמי? ראשית כל היו אלה החששות לגבי האטה אפשרית בכלכלה הסינית, אותן חששות שגרמו אמש לבורסות העולם להינעל בירידות. למרבה האירוניה, הציתה את החששות החלטתה של ממשלת סין להעלות את מחירי הדלק במדינה, בפעם השניה בשישה שבועות. המשקיעים חוששים, כי עליית מחיר הדלק תפגע בייצור התעשייתי בסין, ובתורה תביא לצריכת אנרגיה מועטה יותר. ניתן לסחור על הנפט באמצעות אופציות דיגיטליות באתר איזיטרייד.

מנגד, גם בצד ההיצע נרשם אמש סימן מרגיע לגבי המשך דרכו של הנפט: שר הנפט הסעודי, בהתבטאות מכוונת היטב להפגת הדאגות בעולם, הבטיח אתמול כי "אין מחסור בהיצע הנפט, ארגון OPEC  מספק את כמות הנפט שאנו זקוקים לה". השר אף הוסיף ואמר כי ביכולתה של סעודיה לשאוב עוד 2 מיליון חביות ביום, ולהקפיץ את היצע הנפט שלה ב-25%. אנליסטים שהתראיינו לאתרים הפיננסיים בחו"ל ציינו, כי היה ידוע להם כבר כי סעודיה מגדילה את היצע הנפט במטרה לצנן את השוק – אלא שהחדשות הגדולות הן שעכשיו סעודיה נותנת לכך פומבי, במטרה להשיג גם אפקט פסיכולוגי שירגיע את השווקים.

המניעים של סעודיה הם נושא מורכב בפני עצמו: יש המעריכים כי הסעודים חוששים בעצמם מהתגרענות איראנית, ומעוניינים לספק למערב את האפשרות להגביר את הלחץ על אחמדינג'אד. וייתכן גם כי מדובר בשיקול כלכלי טהור, והסעודים חוששים מהתנפחות בועה חדשה במחיר הנפט, שתשלח את העולם למיתון כלכלי ובסופו של דבר תפגע ביצרני הנפט עצמם.

מה עוד קרה אמש בשוקי העולם? כאמור, בורסות העולם זהרו אמש בצבע אדום. לקראת סוף יום המסחר בוול-סטריט, התמתנו הירידות ובסופו של יום איבדו המדדים המובילים בין 0.1% ל-0.5%. מניית אפל בלטה לטובה כשהצליחה לטפס 0.8%, ולהינעל במחיר של 605.96 דולר – שיא כל הזמנים, ויום שני רצוף שבו המניה מצליחה לצוף מעל לרמת ה-600 דולר. ניתן לסחור על מניות אמריקאיות באמצעות אופציות דיגיטליות באתר איזיטרייד.

עוד נזכיר, כי יום המסחר בארה"ב ייפתח אחר-הצהריים בהשראת נתון חשוב משוק הנדל"ן של הכלכלה הגדולה בעולם: נתון מכירת בתים קיימים, אשר יתפרסם בשעה 10:00 שעון החוף המזרחי (שעה 16:00 שעון ישראל). הכלכלנים צופים בממוצע כי 4.6 מיליון בתים קיימים נמכרו ברחבי ארה"ב בחודש פברואר, עלייה מתונה של 30 אלף בהשוואה למספר הבתים הקיימים שנמכרו בארה"ב בחודש ינואר. נזכיר עוד כי אתמול בבוקר התפרסמו נתונים חשובים אחרים משוק הנדל"ן – אודות מספר אישורי הבנייה (שהפתיעו לטובה) ומספר התחלות הבנייה בפועל (שפספסו את התחזיות). ביום שישי ייפתח יום המסחר האחרון של השבוע בהשראת נתון הנדל"ן החשוב האחרון, מכירת בתים חדשים. הכלכלנים צופים בממוצע כי 323 אלף בתים חדשים נמכרו ברחבי ארה"ב בחודש פברואר.

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם -  מסחר באופציות  אופציות בינאריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב