דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ללא שימוש ביתרון היחסי - החיים שלנו יהיו קשים וגרועים 

מאת    [ 20/03/2012 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2246 פעמים ]

ללא שימוש ביתרון היחסי - החיים שלנו יהיו קשים וגרועים 

 

 

מהו היתרון היחסי?

 

יתרון יחסי, כשמו כן הוא, הוא גם יחסי לאדם עצמו וגם יחסי לסביבה בה הוא חי. למשל, מי שמחזיק יתרון יחסי במתמטיקה הוא מי שיחסית לכל סביבתו וחבריו מקבל את הציונים הטובים ביותר בחשבון וגם מי שמתמטיקה באה לו בקלות וללא מאמץ מיוחד.

 

או לדוגמה, אישה יפה באמת היא אישה שהיופי שלה הוא טבעי ואינו דורש ממנה מאמץ מיוחד וגם אישה שיחסית לשאר הנשים מוגדרת כיפה מאוד וכבולטת יחסית.

 

 

 

התעלמות מהיתרון היחסי ובחירה בחיסרון יחסי

 

פעמים רבות מדי, אנשים מתעלמים מהיתרונות היחסיים שלהם. לא רק שהם מתעקשים להיות טובים בדברים שהם אינם טובים בהם באופן טבעי, אלא שהם בוחרים דווקא בחיסרון היחסי שלהם, כלומר בתחומים שבהם אין להם כל יתרון אלא דווקא חיסרון - ושם הם מתאמצים להצליח.

 

לדוגמה, אדם שבוחר בני זוג שלא רוצים בו פועל מעמדת חיסרון יחסי ולא מעמדת יתרון יחסי. או לדוגמה, אדם שבוחר במקצוע שבו הוא בינוני או אפילו גרוע פועל מעמדת חיסרון יחסי ולא מעמדת יתרון יחסי.    

 

 

 

מה משמעות התקיעות?

 

כשהחיים תקועים לכם מבחינה מקצועית או מבחינה זוגית - לעיתים זהו סימן שאינכם משתמשים ביתרון היחסי שלהם אלא אתם תקועים עם החיסרון היחסי שלכם. 

 

אנשים שאינם מוצאים בני זוג או אנשים שמתקשים להשתכר הם בדרך כלל אותם אנשים שאינם מוכנים להודות בחסרונות היחסיים שלהם ומתעקשים להצליח כמו אלה שיש להם יתרון יחסי. הבעיה היא, שלא לכל בני האדם יש יתרונות יחסיים דומים, ולכן לכל אדם יש דרך ייחודית משלו להצליח בחיים, להגיע למשרה הנכונה וליצור יחסים זוגיים המתאימים לו. 

 

 

 

יציאה מהתקיעות באמצעות עמדת כוח

 

הניסיון להיות טוב במשהו שאינך טוב בו - הוא ניסיון חסר סיכוי. במקום זאת, יש לזהות את היתרונות היחסיים ואת החוזקות והנטיות הטבעיות - ולעשות בהם שימוש חד וברור כדי להתקדם.

 

העיקרון הפשוט בניצול יתרונות יחסיים הוא זה: איפה שרוצים אותכם, מעוניינים בכם, מבקשים אותכם ובאים לקראתכם - לשם תלכו כי שם השוק מעיד שיש לכם יתרון יחסי. איפה שעושים לכם בעיות, מקשים עליכם, מתווכחים איתכם ולא מוכנים לקדם אותכם - משם תברחו כי שם השוק מעיד שיש לכם חיסרון יחסי. 

 

 

וטיפ לסיום: הטעות הקלאסית של אנשים רבים היא המחשבה המוטעית שכל האנשים הם אותו הדבר ושלכולם יש פחות או יותר יתרונות וחסרונות דומים. במציאות, אין טעות גדולה מזו. אנשים נבדלים האחד מהשני ביתרונות ובחסרונות היחסיים שלהם בצורה דרמטית, והפערים בין בני אדם מבחינת חסרונות ויתרונות יחסיים הם עצומים ולעיתים בלתי נתפסים. מבחינה מקצועית, אדם חייב להיות מודע לנטיות הטבעיות ולכישרונות שלו, ולבנות סביב אותן יכולות מוכחות וברורות את המקצוע המתאים לו. מבחינה זוגית, אדם צריך לזהות ולהגדיר את היתרונות הייחודים שלו כאדם וכפרטנר ולזהות את האנשים הזקוקים לאותם יתרונות כדי ליצור איתם מערכות יחסים.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב