דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח מבנה לדירה. 

מאת    [ 19/03/2012 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 3934 פעמים ]

מתוך מכלול פוליסות ביטוח דירה המוצעות, פוליסת ביטוח מבנה לדירה הינה הפוליסה החשובה ביותר. פוליסה זו, הינה פוליסת חובה לבעלי הדירות שקנו דירה באמצעות משכנתא והבנק הממשכן מחייב אותם לרכוש אותה. פוליסת ביטוח מבנה הדירה מגנה על בעל הדירה מפני אפשרות שיגרם לנכס נזק כל שהוא, כמובן, לפי תנאי פוליסת הביטוח. במידה ונגרם לנכס נזק, חברת הביטוח תפצה את בעל הדירה בעבור הנזקים שיגרמו לו.

פוליסת ביטוח דירה שכזאת, מגנה גם על הבנק הממשכן. במידה וייגרמו נזקים לדירה, הבנק הממשכן חייב להגן על ירידת הערך של הנכס שבעבורו ניתנה ההלוואה, על מנת שיוכל להבטיח את קלת תמורת ההלוואה במלואה. ביטוח דירה הינו הכרחי, על מנת לוודא כי בעל הנכס לא ייקלע לחובות במידה ולדירה נגרמו נזקים שיעלה כסף רב לתקנם, ואז לא יוכל לשלם את תשלומי המשכנתא החודשיים.

פוליסת ביטוח מבנה לדירה – למה כל כך חשוב לרכוש אחת כזו?

כאמור, פוליסת ביטוח מבנה לדירה, מגנה על בעל הדירה מתשלום עבור נזקים שעלולים להיגרם לנכס כגון נזקי מזג האוויר: סופות, ברקים, גשם, ברד או שלג כבד, שריפות, הצפות, נזק בעקבות חבלה של כלי טיס או כלי רכב המתנגשים בדירה וגורמים לה נזקים, קירות שעלולים להיהרס בעקבות ניסיון פריצה או שוד, רעידות אדמה וכדומה. חשוב לציין, כי פוליסות ביטוח מבנה מסוימות אינן מכסות את כל האלמנטים בדירתכם, וכי פוליסות בסיסיות הנרכשות במעמד המשכנתא, לעיתים קרובות אינן מספקות את ההגנה המתאימה לכם.

ביטוח דירה –חשיבות התאמת הביטוח לצרכי הייחודיים של הנכס שלכם.

בבואכם לרכוש פוליסת ביטוח לדירתכם, ישנה חשיבות יתרה להתאמת הפוליסה לצרכים המיוחדים של המבנה. כלומר, דירות מסוימות הבנויות מחומרים איכותיים יותר, כדוגמת ריצוף יוקרתי, חיפויי קירות מסוגננים וכדומה, רצוי שיהיו מבוטחות בהתאם לחומרים מהם הם עשויים. במקרה שכזה, רצוי לבקש שיגיע אליכם סוקר ואף יצלם את הדירה והאלמנטים המיוחדים בה.

ביטוח מבנה לדירה – בחינה מדוקדקת של הפוליסה טרם רכישתה.

רכישת פוליסת ביטוח דירה הינה צעד משמעותי שבו הינכם נדרשים לתת דגש על פרטי הפוליסה ואף להתייעץ עם מומחה במקרה הצורך. יש לשים לב במיוחד לכיסוי הביטוחי המוצע, וכן גובה הכיסוי הביטוחי שכן, פוליסות מסוימות עשויות לכלול מקרים ספציפיים בהם אין כיסוי ביטוחי מתאים. לדוגמא: פוליסות מסוימות יגנו מפני פיצוץ בצנרת אך לא מפני סדקים בצנרת שתיקונם עלול להיות יקר מאוד, והנזקים שהם עלולים לגרום משמעותיים ביותר.

ביטוחים נלווים לביטוח מבנה: ביטוח תכולת הדירה וביטוח צד ג'.

ישנם שני ביטוחים נלווים לביטוח מבנה שרצוי לרכוש כמכלול של חבילת פוליסות לביטוח דירתכם. הראשון, ביטוח תכולת הדירה, הינו ביטוח המכסה נזקים העלולים להיגרם לרכוש הנמצא בתוך הדירה מנזקי מזג האוויר, שריפות, הצפות, גניבות, הרס המבנה וכפועל יוצא, נזק לרכוש, ועוד סוגי נזקים המצוינים בפוליסת הביטוח. רכישת ביטוח תכולת הדירה אינו חובה, אך מומלץ מאוד לרכוש אותו שכן, ברוב במקרים כשנגרם נזק למבנה, ייגרם גם נזק לרכוש, או במקרי פריצות או גניבות. ביטוח צד ג', מטרתו להגן על בעל הדירה מפני נזקי גוף העלולים לקרות בדירתו וכן מפני תביעות בגין נזקי גוף אלו.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב