דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לעבור ראיון עבודה ולהשיג את המשרה. 

מאת    [ 16/03/2012 ]

מילים במאמר: 634   [ נצפה 2238 פעמים ]

איך לעבור ראיון עבודה?

ראיון עבודה נתפס הרבה פעמים כסיטואציה מלחיצה ולא נעימה,  בה אנו נדרשים להציג את עצמנו בצורה טובה מאד וליצור רושם מעולה בעיני המראיין.

העובדה שכמעט במאה אחוז מן המקרים, אנו מתחרים על משרות יחד עם הרבה מועמדים אחרים, יוצרת את המחויבות האישית  לשכנע : למה דווקא אתה מתאים למשרה?

כלומר, אינך יכול להסתפק בהצגה עצמית טובה מאד כשלעצמה, אלא עליך לזכור כי "אתה לא לבד" במערכה על המשרה ולהיות ער מאד ומודע  למה שנקרא" "יחודיות אישית" ותרומתה למשרה ולתפקיד.

איך עושים זאת?

אני מאד ממליצה להתייחס לראיון העבודה כאילו הוא החל למעשה, כבר משלב הזימון לראיון. הזימון המתבצע בדרך כלל בטלפון, כולל אולי אף הוא, שלב מקדמי של ראיון טלפוני. גם לכך עלינו להיות ערוכים ולהכין את עצמנו.

מספר טיפים ועצות כיצד להגדיל סיכוייך לעבור בהצלחה ראיון עבודה:

1. ניהול תיקייה – אם הינך פונה למספר מקומות עבודה, ארגן לך את הפניות ושלוט בנתוני הפניה. לעולם אינך יודע מתי תידרש, ובאופן מיידי לתת תשובות מקצועיות ואישיות במהלך ראיון טלפוני.

2. קבע לעצמך מטרה מדידה וברת השגה – לכל שלב בתהליך. אם מדובר בראיון טלפוני – המטרה: להגיע לראיון עבודה, פנים אל פנים. ואם מדובר בראיון עבודה – המטרה: לעבור לשלב הבא. לעתים לראיון נוסף עם מספר מראיינים, לעתים למרכז הערכה.

3. אסוף נתונים על הארגון/החברה אליה אתה פונה. באיזו חברה מדובר? מהו המוניטין שלה? גודל ומבנה ארגוני? תרבות ארגונית? יחודיות? תרומה לקהילה ועוד.

4. הכן את עצמך מבחינת התפקיד עליו אתה מתמודד: הגדרת תפקיד, היקף שעות/משמרות, ניסיון נדרש, ממשקי עבודה פנים ארגוניים, אופקי קידום.

5. יחודיות אישית וערך מוסף – גם כאן, כמו בקורות החיים, עליך לענות היטב על שאלת השאלות:"למה דווקא אותך?" "למה כדאי לנו?" נסה ככל יכולתך, לדלות מתוך ניסיונך העשיר, רק היבטים שלהערכתך תורמים ויוצרים ערך מוסף למעסיק. הפגן ידע שיתרום למטרות הארגוניות, והקרן אישיות הולמת ומרשימה, לפי התרבות הארגונית של המקום.

חמישה שלבים עיקריים לראיון:

א. כניסה והצגה עצמית. הכניסה – חשובה מאד ויוצרת רושם. השלב הראשון הינו בן שניות מספר ועד 4 דקות. אז, נוצרת תדמית כוללת בעיני המראיין. היכנס לראיון עם אנרגיות טובות, פנים קורנות ומחייכות וצעדים בוטחים. הצג את עצמך. לחץ יד – אם זו מושטת אליך. שב זקוף ושמור על פתיחות מוקרנת. בשלב זה, נוצר אפקט הרושם הראשוני. מחקרים מצביעים על כך שלרוב המראיינים קשה ראשונית  טובה וקשה עוד יותר לשנות רושם ראשוני גרוע. צור רושם ראשוני טוב מאד.

ב. מתן מידע ושאלות פתוחות. בשלב זה, יש מראיינים שיבחרו לספר על הארגון, התפקיד , תנאים  סוציאליים וכדומה. אחר כך, שאלות פתוחות למועמד. שאלות אלה, יאפשרו למראיין ללמוד רבות אודותיך: רהיטות הדיבור שלך, כושר הביטוי, סדרי עדיפויות ועוד.

   מאחר ועלולות  נחשבות בחלקן כ"שאלות קשות"  הנוגעות לאישיות שלך. ג. שאלות אישיות –לעורר התנגדויות ואי נוחות מצידך. השאלות מבקשות לבדוק בין היתר : התמודדותך  עם לחצים, ורמות  המודעות העצמית שלך. הכן את עצמך ונסה להיעזר בחברים ובמכרים אשר דעתם חשובה לך. שאל אותם לתכונותיך ובחר את אלה התורמות לתפקיד ולארגון.

    ד. ניהול משא ומתן – זהו שלב מתקדם בראיון, ואם הגעת אליו – זהו סימן חיובי. התרשמו ממך ורוצים להתקדם עמך לשלב הבא. משא ומתן כולל:  תנאי שכר, תנאים סוציאליים ותנאים נלווים. כמו כן, הטבות מיוחדות, אופקי קידום ותמריצים. גם כאן, חשוב מאד להכין את עצמך ולקבוע לעצמך מראש גבולות מינימום-מקסימום בנושאים אלה.

ה. סיכום הראיון – בשלב זה, יופיע  פירוט לגבי המשך צפוי  ומתן אפשרות לך המרואיין, לשאול שאלות  או לברר מידע נוסף, בלתי ברור. נצל את השלב! זוהי הבימה שלך כעת, לשאול ולגלות אגב כך, עניין במשרה וערנות לגבי המידע שנמסר. השתדל לעולם לא להסתפק בתשובה של "לא" כשפונים אליך עם: "יש לך שאלות?".

חשוב לזכור! לא כל ראיון יגיע לכל חמשת השלבים. למעשה, הרבה מאד ראיונות מסתיימים בשלב ג' בלבד.

זכור! הכנה לראיון – תבטיח עניין וסקרנות לגביך, ותחסן אותך מראש!

בהצלחה!

להורדה ישירה של הספר המעולה שלי לכתיבת קורות חיים מנצחים ב-4 צעדים, לחץ על הלינק למטה וקבל מידית גישה אל הספר.

 http://www.perezyozma.co.il/4stepscv

 

 

להתראות,

 

שלך

אורית טינו פרץ.

0507646380

 

אורית טינו פרץ


http://perezyozma.co.il/4stepscv/


http://www.facebook.com/oritinnueperez




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב