דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי הכדאיות הכלכלית של תהליך ניכיון שיקים? 

מאת    [ 11/03/2012 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 7061 פעמים ]

בין מגוון מוצרי האשראי שמציעים גופים פיננסיים, נפוץ במיוחד השימוש בניכיון שיקים. ניכיון שיקים, מאפשר לבעל החברה, לקבל מזומן, ערכו הכספי של השיק הדחוי, בחלקו או במלואו, מבלי לחכות לתאריך פירעון ההמחאה, תמורת עמלה. חברות ובעלי עסקים רבים עושים שימוש בכלי הפיננסי הזה, אבל האם זה כדאי כלכלית?


ניכיון שיקים ? יתרונות.


יתרונותיו הברורים של תהליך ניכיון שיקים, הינם, פדיון מוקדם של תשלומים עתידיים, הגדלת תזרים המזומנים ההכרחי להמשך פעילותו השוטפת של העסק, וכל זאת מבלי לפגוע במסגרת האשראי הבנקאית של העסק. הגדלת תזרים המזומנים, מאפשרת לבעל העסק לשלם את הוצאותיו השוטפות, לקנות סחורה וחומרי גלם, מבלי לפרוס את התשלומים לספקיו. עד כאן היתרונות ברורים. עם זאת, יש להבין, האם העלות מצדיקה את התועלת?

לא ניתן להסיק מדברים אלו כי אכן ניכיון שיקים הוא הפתרון היעיל ביטותר להשגת תזרים מזומנים, אם כי לעיתים קרובות בעלי עסקים הנקלעים למצוקת מזומנים, ימצאו בפיתרון זה של ניכיון שיקים את הפתרון המהיר ביותר ביחס לכל מסגרת אשראי אחרת, בין אם מדובר על מסגרת אשראי בנקאית על מסגרת אשראי חוץ בנקאית

 

ניכיון שיקים ? כמה זה עולה לנו?


תהליך ניכיון שיקים מבוצע על ידי בנקים או חברות מימון חוץ בנקאיות, שהעלויות ביניהם משתנות. ראוי לציין כי העלויות האלו, ניתנות למשא ומתן מול הגוף המממן, וככל שההכרות העסקית בין הגוף המממן לפודה השיק עמוקה ומבוססת יותר, כך ניתן להגיע להפחתה בחיוב העמלות.


עם זאת, תהליך ניכיון שיקים קשור בשני תשלומים ראשוניים הנגבים על ידי כל הגופים, סכום החיוב ישתנה בהתאם למספר פרמטרים: הזמן שנותר עד תאריך פירעון השיק, ברמת הסיכון ובסיכויים שתפרע ההמחאה. כל הגופים הפיננסים יגבו מכם עמלה קבועה בתמורה לניכיון כל המחאה, גובה עמלה ממוצע יהיה מ-50 ועד 200 ש"ח. לאחר מכן, תיגבה מכם ריבית עבור מתן ערכו הכספי של השיק בטווח הזמן המדובר, לפני תאריך פירעונו. אם תבחרו לבצע ניכיון שיקים בבנק, תאלצו לשלם בנוסף, עמלת הקצאת מסגרת אשראי לניכיון שיקים, מלבד עמלת הפקדת שיק דחוי, שתסתכם בסביבות 100 עד 150 ש"ח


ניכיון שיקים ? האם כדאי?


בהערכה כוללת, יש להבין כי העמלות וההוצאות מסתכמות לרוב בטווח של 1% עד 10% מסכום ההמחאה, בהתחשב בסכום ההמחאה, שהוא סכום זניח לעומת העובדה שבעל העסק אינו נאלץ להמתין חודשים לכספו  או לחרוג ממסגרת האשראי הבנקאית ולשלם ריבית יקרה על משיכת היתר.

ניכיון שיקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב