דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הומוסקסואליות יכולה להיות מולדת או נסיבתית - מה ההבדל? 

מאת    [ 08/03/2012 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2136 פעמים ]

הומוסקסואליות יכולה להיות מולדת או נסיבתית - מה ההבדל? 

 

 

משיכה מולדת

 

מרבית הלסביות וההומוסקסואליים נולדו עם הנטייה המינית שלהם וגילו אותה בדרך כלל בשלבים די מוקדמים של החיים שלהם. הנטייה המינית שלהם הייתה קיימת מתחילת החיים אך החשיפה שלה מתרחשת החל משלב הבשלות המינית.

 

ישנם לסביות והומוסקסואלים שנטייתם המינית אינה מולדת אלא היא תוצאה של נסיבות. אנשים אלה הם אנשים ששינו את המשיכה המינית שלהם כתוצאה מנסיבות החיים מסויימות. 

 

 

 

משיכה שהיא נסיבתית

 

משיכה נסיבתית אינה משיכה מולדת אלא משיכה שהיא תוצאה של נסיבות מסויימות. למשל, אישה שחוותה יחסים מתעללים עם גברים והגיעהלמבוי סתום ביחסים הרומנטיים שלה עם בני המין הגברי מחליטה כהחלטה מודעת לנסות ולעבור "לצד השני".

 

היא מפתחת יחסים עם נשים ומגלה שהיחסים איתן נעימים, בטוחים וטובים לה בהרבה. כתוצאה מכך, היא "הופכת" ללסבית וחיה כלסבית, למרות שבמהותה היא אינה בהכרח לסבית. הלסביות היא הפיתרון האפשרי הטוב ביותר והמשתלם ביותר עבורה מבחינה רגשית וזוגית, ולכן היא לומדת לאמץ אותו לחייה ולחיות איתו במשך שנים רבות.    

 

 

 

בחירה מודעת

 

הומוסקסואליות או לסביות יכולים להיות לא רק תוצאה של נטייה מולדת אלא גם סוג של בחירה מודעת או בחירה בלית ברירה, לאור נסיבות חיים חריפות או דרמטיות שאינן מותירות כל אפשרות אחרת.

 

בדיוק כפי שישנם אנשים שנפגעו מהעולם הזוגי וחוו בו כל כך הרבה טראומות שהם בוחרים במודע לחיות לבדם ללא בני זוג, כך ישנם אנשים שבחרו במודע לעבור "לקבוצה השנייה" ולחיות בתוכה, כי "הקבוצה הטבעית" שלהם הייתה גרועה עבורם ואימללה אותם ברמה הרגשית. 

 

 

 

שינוי

 

אנשים רבים מבצעים בחירות מודעות בלית ברירה. הם מחליפים מקצוע בלית ברירה, נשארים במקצוע שהם אינם אוהבים בלית ברירה, משנים כיוון רומנטי בלית ברירה או משנים מדינה בלית ברירה.

 

כאשר אנשים מגיעים למבוי סתום בחיים שלהם, בדרך שבה הם הולכים, הנטייה של רבים מהם היא לבצע שינוי משמעותי, ללכת בדרך אחרת לחלוטין, לבצע סוג של מהלך אסטרטגי "שובר שיוויון" ולנוע למקום אחר וחדש לחלוטין, מקום שהוא בלתי מוכר להם בעליל אבל משתלם יותר וכדאי יותר.

 

 

וטיפ לסיום: נטייה מינית, כמו כל דבר אחר בחיים, אינה רק דבר מולד אלא גם דבר שניתן לרכוש אותו בתנאים מסויימים - בדרך כלל על רקע נסיבות קשות או מצבים סתומים לחלוטין שאינם מותירים כל ברירה. למשל, אסירים בבתי סוהר נוהגים לקיים יחסים הומוסקסואליים לא בגלל שזו הנטייה המינית הטבעית שלהם אלא מכיוון שאין להם שום אלטרנטיבה מינית זמינה אחרת.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב