דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מועדון צלילה בצפון - סיכונים 

מאת    [ 07/03/2012 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 2177 פעמים ]

סיכונים בצלילה

צלילה הינה ספורט אתגרי שובה לב וכספורט אתגרי הצלילה מעניקה מרוץ אדרנלין ייחודי עקב הריגוש הרב שכמובן הינו שלילי מעצם הכללים לשמור על רגיעה נפשית ופיזית במים כי לא להיכנס למצבים בהם יש הרגשה של חוסר אוויר, עייפות ועוד. הגדרת ספורט אתגרי הינה ספורט מסוכן אבל למעשה אם ממלאים אחר הכללים הנוקשים והברורים והקלים ליישום בעת העיסוק בדבר המיוחד שנקרא צלילה , הסיכון לא רק שמתמעט אלא נעלם לחלוטין !  ולכן בראש ובראשונה בעת תחילת הקורס מדריך צלילה בצפון עובד על תרגילי הבטיחות עם הצולל החדש ובמקביל מלמד את החומר התיאורטי העוסק בנושא. דוגמאות פשוטות לסיכונים מתופעות המתרחשות בעת צלילה הינם – הלחץ הגדל ככל שמעמיקים. לחץ זה משפיע בצלילה על חללי אוויר בציוד הצלילה ובגוף הצולל. חללי אוויר קיימים בריאות, אוזניים וסינוסים ועל הצולל החדש ללמוד כיצד לאזן את הלחץ ע"י פמפום שהוא הכנסת אוויר לסינוסים ולאוזניים וע"י נשימה רציפה ללא עצירה בכל שלב של הצלילה.

מעבר לכך ישנה התופעה של תת לחץ שנגרם בעליה ולכן  העלייה הינה איטית וכוללת חניית בטיחות אם התבצעה צלילה לעומק של יותר מעשרה מטרים אל מתחת לפני הים. חניית הבטיחות מתבצעת בעומק של חמישה מטרים מתחת לפני הים על מנת לשחרר ולאזן לחצים.

לחץ נוסף הוא הלחץ המתפתח בחללי האוויר של ציוד הצלילה. את הלחץ הגובר בתוך מסיכת הצלילה ניתן לאזן באמצעות הכנסת אוויר דרך האף השרוי במסיכת הצלילה.

סכנה נוספת ששמים עליה דגש הינה מצב הרוויה בבועיות החנקן.החנקן מהווה כשמונים אחוז מנפח האוויר הננשם ע"י האדם מעל פני הים. עקב הלחץ השורר והגדל בכול עשרה מטרים במדויק מתחת לפני המים, ווסת הנשימה מאפשר לצולל לקבל יותר ויותר אוויר בלחץ הסביבה על מנת שהלחץ החיצוני של המים לא יגרום לקריסת הריאות פנימה בתוך גוף האדם. היות והלחץ הננשם גדל, גדל עימו גם החלק היחסי של החנקן. לפי חוק הנרי – גז הנתון בלחץ – מתמוסס אל תוך הנוזל כדוגמת השיטה ליצירת משקה מוגז. ככל שהלחץ גדל וזמן הפעלת אותו לחץ גדלה גם כן, כמות חנקן גדולה יותר מתחברת אל תוך מחזור הדם ויוצרת בועיות המהוות בעיה. טיפול ושמירה על לחצים ורווי חנקן בעת הצלילה, נלמדים במסגרת מועדון צלילה צפון , משוננים תיאורטית ומתבצעים בעת צלילה בים פתוח.

בצלילה כמו בדברים אחרים כדוגמת נהיגה ברכב, יש למלא את ההוראות שנועדו לשמור על הצולל ולהעניק לו את החוויה בשלמותה. כללים אלו נלמדים במסגרת קורס צלילה בצפון . אתם מוזמנים לקרוא עוד באתר שלי "לצלול בצפון"  על מנת להעשיר את הידע.

 

 

 

 

 

 

שרייבר דורון www.litzlol.com נייד: 054-881-8832 כי צלילה, עושים באהבה...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב