דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונות היצירה בפסיפס זכוכית 

מאת    [ 01/03/2012 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 3010 פעמים ]


מה זה פסיפס זכוכית ?

כבר בעת העתיקה התפתחה אמנות היצירה בחומר הקרוי פסיפס זכוכית. פסיפס זכוכית (להבדיל מהשימוש באבני פסיפס) נחשב כבר אז כטכניקה מתקדמת יותר, המאפשרת מגוון רחב הרבה יותר של גוונים ומאפשרת השגת תוצאות חיות הרבה יותר וטבעיות הרבה יותר מאשר השימוש ביצירות מוזאיקה (או: פסיפס) שבהם משתמשים בחומר: אבני פסיפס.

הבסיס לפסיפס זכוכית הינו כמובן חול, המותך בטמפרטורה גבוהה מאד. לחול זה מוסיפים פיגמנטים היוצרים צבעים שונים ומגוונים. את התערובת המותכת יוצקים לסוגים שונים של תבניות בגדלים ובצורות שונות, ליצירת פסיפס זכוכית.

מה ניתן ליצור ע"י פסיפס זכוכית -

אומני פסיפס ואומני זכוכית וגם חובבי יצירה בפסיפס רבים אוהבים מאד ליצור בפסיפס זכוכית . מגוון השימושים הינו רחב ביותר. השימוש המוכר מכולם: יצירות פסיפס תמונות שבהם ניתן לראות תמונות מרהיבות ושובות לב של פרחים, פרצופים, תמונות נוף, חיות, ועוד. בנוסף, ניתן להשתמש בפסיפס זכוכית ביצירת שולחנות פסיפס , חיפוי קירות, בריצוף חללים שונים, ביצירת אהילים, בחיפוי פריטי נוי שונים, יצירת פסלים, אגרטלים, ועוד.

מהם הצורות השונות והגוונים הקיימים בפסיפס זכוכית ?

פסיפס זכוכית קיים במגוון רחב מאד וכמעט אינסופי של צבעים וגוונים. כמו כן הוא קיים וניתן להשגה אצל ספקים המתמחים בכך במגוון עוביים וצורות. אומני פסיפס וחובבים אוהבים מאד לעבוד עם פסיפס זכוכית כאשר הוא מראש חתוך לריבועים קטנים. ניתן כמובן לחתוך עוד את אותם ריבועים ע"י כלי עבוד ידניים ייחודיים לכך, וליצור מהם משולשים, טרפזים, עיגולים, מלבנים, וכו. ליצירת יצירות מורכבות כיד הדמיון הפורה.

לפסיפס זכוכית יש מנעד רחב ביותר של תתי גוונים, לשם הדוגמא: ניתן להשתמש בדרגות שונות של צבע כתום, ככתום תפוז, כתום בהיר, כתום מגורען וכך הלאה. ע"י השימוש בתתי גוונים אלו ניתן ליצור יצירות עשירות וטבעיות ביותר, שבהן קיימת "תנועה" של הצבע מצבע בהיר לכהה ולהיפך.

ניתן לשלב בפסיפס זכוכית פסיפס זהב, ואז הדבר קרוי: "פסיפס זהב", או לצפות את ריבועי הפסיפס בחלקם הקדמי בחומר מיוחד אשר יוצר אפקט של החלפת צבעים. אפקט זה מכונה: "פסיפס A-B", או: "פסיפס עם אפקט פנינה".

יתרון נוסף הקיים בפסיפס זכוכית והשונה מאבני פסיפס הוא, שבזכות תהליך ההתכה שעובר פסיפס הזכוכית, ניתן לשלב במהלך ההתכה צבע נוסף ואז מתקבל פסיפס בעל 2 צבעים או יותר בכל ריבוע פסיפס. תהליך זה יותר פסיפס המכונה: "פסיפס רוזי".

בנוסף, קיימים בפסיפס זכוכית עיגולי זכוכית אטומים או שקופים המכונים: "נאגטס", היכולים לבוא בצורה שקופה או בצורה אטומה. כמו-כן, קיימים גם פסי זכוכית אטומים או שקופים, המכונים: "סטריפים", "רצועות" או: "נחשים", בזכות צורתם המיוחדת ניתן ליצור באמצעותם יצירות פסיפס בצורת פרחים, צורות גיאומטריות,  וכיד הדמיון הפורה.

מהם היתרונות של היצירה בפסיפס זכוכית -

קיימים יתרונות רבים בשימוש בפסיפס זכוכית ביצירת יצירות פסיפס מאשר בשימוש בפסיפס אבן. מגוון הצבעים ומנעד הצבעים העצום, הצבעוניות הרבה, מגוון הצורות השונות והעוביים השונים של פסיפס הזכוכית מאפשר גמישות ונוחות בעבודה וניתן ליצור דוגמאות פסיפס זכוכית מרהיבות ושובות לב במיוחד.

בנוסף, יתרון גדול נוסף של פסיפס הזכוכית הינו שהוא נחתך בקלות ואינו דורש הפעלת כוח רב, ולכם הוא מתאים במיוחד ליצירה גם לילדים, בני נוער, וקשישים.

בנוסף, היות והבסיס לפסיפס זכוכית הינו כמובן: זכוכית, היצירות מחזיקות שנים ארוכות ורבות ללא צורך בתחזוקה, ונשארות מבהיקות ואינן מאבדות מיופיין ומאיכותן עם השנים.

 איציק פסקרו, בית הפסיפס, פסיפס ליצירת תמונות פסיפס לשטיחי אבן ועיצוב.



 

בית הפסיפס, שיווק חומרים וכלים ליצירת פסיפס למלאכת יד לחובבים ולמקצוענים. ניתן להשיג את כל סוגי הפסיפס: פסיפס זכוכית, פסיפס קרמיקה, אבני פסיפס, אריחים ארמניים, שטיחי אבן ועוד. בקרו באתרנו אשמח לייעץ ולהדריך בחינם 050-8868768 איציק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב