דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקשור- צד האור וצד האופל 

מאת    [ 29/02/2012 ]

מילים במאמר: 679   [ נצפה 2521 פעמים ]

קיים חומר רב על תקשור ברשת. כל שיש לעשות הוא לחפש בגוגל את המילה "תקשור" ומאות מאמרים ומסרים יוגשו לכם מיידית.

הבעיה מתחילה כאשר רוצים לברור את הנכון מתוך השגוי.

הדור בו אנו חיים מאוד מיוחד. רבים וטובים חשים שהם קיבלו את ה"מתנה" הרוחנית ומחליטים לעסוק בתקשור. אחרים הולכים לסדנה כזו או אחרת מבין סדנאות התקשור הקיימות בהמוניהן ומתחברים שם ל"אני העליון" ותוך חמישה מפגשים הם הופכים למתקשרים מן השורה.

אך אף אחד לא מלמד על הצד הבעייתי של התקשור, הוא צד האופל, או בלשון היהדות "הסטרא אחרא". ליתר דיוק, הנושא מוזכר כבדרך אגב בסדנאות רבות, אך תמיד בכיוון של "תיזהרו, יש מדריכי אופל" אך לא מעבר לכך, מה עושים, איך זה מתבטא וכו'.

למעשה, מתקשרים רבים מרימים גבה ואף נפגעים כששואלים אותם אם הם בטוחים שהמדריכים שלהם הם מצד הקדושה (צד האור). שכן מה שמלמדים היום הוא שאין דבר כזה "אופל", הכל אור ואהבה. כל חושך הוא חושך פנימי ולמעשה כל העולם הוא חיובי ושמח ומלא בפרפרים צבעוניים.

אך האופל קיים והוא חזק. הוא מתחפש בתחפושות מאירות וזוהרות ומשכנע את המשוכנעים שהם רוחניים ויש להם "נשמה גבוהה", ומכאן הדרך לידידות קצרה בהחלט. הרבה פעמים אני נתקלת במסרים של מתקשרים באמת נחמדים אך הם נופלים ברשת של כל מיני מדריכי אופל שמבטיחים להם הרים וגבעות- אתם המאסטרים, דור של נשרים, מיליון שנה חיכינו והמתנו להתעוררותם ועוד מיני שטויות.

הבעיה היא שלרוב המתקשר או המתקשרת לא מעוניינים לגלות כי הם מחוברים למקורות אופל, והמסרים המחניפים שהם קיבלו מ"המדריך" שלהם אינם אלא שקר מצופה בשוקולד וקצפת כדי לשכנע את המאזין הנלהב והמוחמא. "אור ואהבה" הם אומרים בשכנוע עצמי ומאמינים כי הם נבחרו להדריך את הדור במסרים מאותו מדריך גדול וחשוב.

כיצד ניתן לזהות טקסטים ומסרים שהתקבלו בתקשור ממקור לא מהימן?

ראשית יש לבדוק כמה חנופה יש  במסר המובא, וכאן יש להבדיל בין חנופה לאהבה.

מדריכי אור, שהם מדריכים מצד הקדושה והטוב תמיד מאירי פנים ונעימים, הם אוהבים לתת ומעניקים חום וכוח. אך הם אינם משתמשים בביטויים ותיאורים מוגזמים וסכריניים שניתן למצוא למכביר במסרים ממקור לא טוב. במסרים כגון אלו המדריך יקשקש הרבה על הדור הנשגב שאנו חיים בו וכמה כולנו נשמות גבוהות ומאירות, כולנו על מרכבה רוחנית, מאסטרים מגלגולים קודמים וכו. המדריך ימקד את רוב המסרים שלו בחנופה וליטוף האגו של הקורא ופחות בתוכן ממשי שניתן לעשות עימו משהו.

מדריכי האור לעומת זאת יעדיפו להתמקד בעבודה מעשית על המידות ושיפור חיי האדם.

מסר של מדריך אור ימקד את תשומת לב הקורא בטוב שהוא יכול לעשות, בחסימות המונעות אותו מלחוש את הטוב הזה ובדרכי פתרון לבעיות. מדריכי אור לא מנסים לכבוש את לבנו, הם פה בשביל לתת ייעוץ והכוונה ולהעביר אור וחום. אין להם מטרה לבנות קהל מעריצים ואוהדים, הם רק רוצים ללמד ולהיטיב עם בני האדם.

כינויים ושמות אף הם מילות מפתח להבנה מהיכן התקבל המסר אותו אנו קוראים או שומעים. שמות מפוצצים כמו יהו"ה, המלאך מטטרון ומשה רבנו הם תמיד נורת אזהרה אדומה, שכן מניסיוני מדריכי אור ברמה גבוהה כזו דווקא יעדיפו שלא לנפנף בשמם לכל עבר. מדריכים מצד הקדושה הם ענווים וצנועים, אין להם מטרה להאדיר את שם המתקשר או המתקשרת עימם בחרו לעבוד בעולם הזה. הם לא מחפשים תארים וכבוד אלא לממש את תפקידם ותו לא.

תחושת בטן גם היא כלי עזר שימושי וחזק כשבאים לבחון מקורות של מסרים ותקשורים. כשמקבלים תחושה של דברי אמת, של מהימנות ויושרה, של שמחה ותקווה זהו לרוב סימן חיובי לנוכחות של מדריך אור. לעתים גם מסרים ממקור לא נקי יתנו לכמה דקות תחושה טובה כי כאמור הוא יחמיא המון אך לאחר כמה דקות כשתראו כי המסר חוזר על עצמו ומעניק יותר קשקושים מעצות ממשיות. סמכו על תחושותיכם ולימדו להאזין להן. הנשמה תמיד יודעת מה נכון לה ומה לא.

מעוניינים בדוגמאות לתקשור מצד האור? בשמחה. כאן תוכלו לקרוא כאן מסרים שהתקבלו בתקשור ממדריך אור חם ונפלא ולהתנסות בחוויה אחרת ומדויקת יותר.

כשאתם הולכים למתקשרת, או כשאתם מקבלים מסרים באימייל או בדרך אחרת ממתקשרים/ות אחרות/ים, חשוב מאוד לא ליפול לא רק לדברים הסכריניים, אלא לראות האם הדברים מובאים בצורה ברורה (ללא לוליינות מילולית), חדה, קצרה וקולעת. אם המסר שקיבלתם נראה כמו חידת חמיצר, לא מדובר במדריך מצד האור (ובמקרים מסויימים לא מדובר במדריך/ישות אלא קשקושים מוחיים של אותו "מתקשר")

אפרת כהן


מתקשרת, יעוץ רוחני.
אתם מוזמנים לבקר באתר, שם תוכלו למצוא מסרים ותובנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב