דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל אקדמאי יכול להצטרף לתחום הסיעוד 

מאת    [ 28/02/2012 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2184 פעמים ]

רבים מבעלי תואר אקדמי מגלים לאחר תקופת הלימודים כי הם מעוניינים בשינוי בקריירה בה בחרו. בין אם מדובר על שינוי הנובע כתוצאה מרצון באתגר חדש, או על שינוי שהוא חלק ממערכת שיקולים רחבה יותר בשלב המקצועי של החיים, על הבוגר לזהות את הצורך ולפעול על פיו. אחת האופציות הפופולאריות בשנים האחרונות עבור סוג כזה של מהלך היא הסבת אקדמאים לסיעוד.

מהלך הלימודים והזכאות לתעודה

בפועל, הסבת אקדמאים בתחום לימודי סיעוד נמשכת כשנתיים. במהלך הלימודים מקנה התכנית ידע נרחב לא רק בתחומי ידע קליניים כמו מדעי הסיעוד, החברה וההתנהגות אלא גם ידע בתחומים רחבים יותר כמו פסיכולוגיה, אנטומיה, גנטיקה ועוד. לימודי הסבת אקדמאים לסיעוד מתמקדים גם בהקניית מיומנויות אשר יקלו על המעבר לתחום הרפואה, כגון מיומנויות ניהול לטיפול בחולים, קבלת החלטות, תמיכה והדרכה. במהלך הסבת אקדמאים לסיעוד עוברים הסטודנטים תהליכי התנסות ולמידה בפועל, באחד מבין מרכזי הבריאות בישראל. המטרה של הסבת אקדמאים לסיעוד היא לא רק לספק את הכלים העיוניים אלא להכשיר את הסטודנט לתחילת עבודה מיידית. סיום הלימודים מתקיים לאחר בחינת רישום ממשלתית והצלחה בבחינה מבטיחה קבלת תעודת אח או אחות מוסמכים.

 

אופן ההרשמה אל מסלולי ההסבה

מבחינת תנאי הרשמה, כל בעל תואר אקדמי הנרכש בישראל יכול להצטרף אל מסלולי הסבת אקדמאים לסיעוד. מנגד, על בעלי תואר אקדמי מחו"ל לאשר אותו מול משרד החינוך. בנוסף, עליהם לעבור בחינה בעברית במידה וישנו צורך לכך. כל המועמדים למסלולי הסבת אקדמאים לסיעוד ללא יוצא מן הכלל נבחנים ברמת האנגלית שלהם ועומדים מול ראיון קבלה. ידע רלוונטי מהתואר הראשון כמו הצלחה בקורסי סטטיסטיקה ופסיכולוגיה יכול לעזור בהרכבת מסלול לימודים ייעודי אשר יפטור את הסטודנט מלימודים חוזרים בקורסים הללו. על מנת לבדוק את הזכאות יש להציג אישור לימודים מוסמך, ציונים ונתונים אחרים על פי דרישה.

 

כל שלב בקריירה המקצועית הוא גם הזדמנות לשינוי

לסיכום, הסבת אקדמאים לסיעוד הוא מסלול המיועד לפלח גדול באוכלוסיה. בעבר התואר הראשון ותארים מתקדמים אחרים חייבו את המחזיקים בהם לעסוק בקריירה שלא תמיד עניינה אותם. הסבת אקדמאים מן הסוג הזה מיועדת לכל מי שרוצה לממש את הפוטנציאל שלו בצורה שונה, ולכל מי שגילה בשלב מאוחר וגם אחרי סיום הלימודים מוקדי עניין ואתגר חדשים. בסופו של דבר, האקדמאים אשר עוברים לתחום הסיעוד מבטיחים לעצמם מקצוע מכובד ומבטיח בעל אפשרויות רבות להתפתחות אישית. המלצות לגבי הסבה לתחום הסיעוד ניתן לקבל גם מיועצי לימודים מוסמכים, או לחילופין להתעניין בנושא יחד עם אחים ואחיות אשר כבר עשו זאת. 

פריק של אינטרנט ובלוגר בנושאי לימודים ואקדמיה .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב