דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ עסקי ומשפטי לבעל נכס מקרקעין בבחירת חלופותיו במכירה 

מאת    [ 27/02/2012 ]

מילים במאמר: 355   [ נצפה 2169 פעמים ]

מתלבט האם למכור נכס מקרקעין אשר ירשת מסבא או מאמא ועולמך אינו עולם המקרקעין מה עושים - להלן מספר נקודות בסיסיות שיעזרו לך לשמור על זכויותיך המשפטיות ולנהל מו"מ מסחרי מושכל.

עולם הנדל"ן בארץ מורכב ממספר רב של שחקנים ומספר רב של סחורות, עליהם מתווסף ההיבט המשפטי - תכנוני וכן הבנת ההיצע והביקוש הרלוונטי.

-

בחירת יועץ משפטי בעל ניסיון (עורך דין) - במכירת נכס מקרקעין יש להביא בחשבון, בין היתר, את חישובי המס הרלוונטיים; מס רכישה (לקונה), מס שבח (למוכר), היטל השבחה ( תלוי בקביעת הצדדים ובמועד המימוש), מס ערך מוסף (תלוי הגוף המשפטי בעסקה) לכן מומלץ לבחור עורך דין המתמחה בתחום המקרקעין ובעל ניסיון במיסוי מקרקעין.

אציין כי לדעתי ישנה עדיפות לעורך דין המתמצא גם בתחום התכנון והבניה. במידה  ולעוה"ד ניסיון בייצוג גופים כגון "צד השני" בעסקה (לדוגמא: כאשר עוה"ד מייצג רוכש דירה מקבלן ולעוה"ד ניסיון בייצוג חברות קבלניות הוא יודע להשיא את התנאים המשפטיים עבור לקוחו, רוכש הדירה) הדבר מקל על הבנת טיבה המסחרי של עסקה וקידומה לחתימה.

בחירת יועץ מסחרי - תכנוני - במידה ועוה"ד המייצג אינו מסוגל לבצע את הבדיקות המקצועיות בוועדות התכנון והבניה הרלוונטיות ועל מנת לבדוק את מצבו התכנוני של הנכס, יש לשכור את שירותיו של יועץ נדל"ן מומחה, שמאי מקרקעין, מתווך מקרקעין או דמות מקצועית אחרת מתחום הנדל"ן עליו בעל הנכס סומך כי יציג בפניו תמונה מקצועית ומהימנה של הביקוש וההיצע היחסיים בסביבת הנכס המדובר ויעוץ לו לעניין ניהול המו"מ.

עניין המו"מ - לרב בעלי נכסים בוחרים לנהל ולהוביל ברשות עצמם את המשא ומתן לעניין נכס המקרקעין אותו הם רוצים למכור, לעיתים מהלך זה נושא פירות ולעיתים אכזבות. ניהול משא ומתן אינו דבר של מה בכך כל שכן הוא מבוצע לעניין נכס אשר לו מרכביי שווי רבים. במקרים רבים, עורכי דין עם ניסיון בעסקאות מקרקעין יכולים לשמש כמנהל מו"מ יותר מוצלח מבעל הנכס, עבורו, שכן הם מנותקים רגשית מהעסקה ומחזיקים בידע מקצועי רלוונטי ובניסיון אשר שילובם אמור להשיא את רווחי הלקוח אותו הם מייצגים (העניין מקבל משמעות כפולה בעסקאות מורכבות  כקומבינציה או אופציה המכילות מספר רב של משתתפים.

אסכם, בחרו לכם בעלי מקצוע מומחים לתחומם ואמינים, בחנו את החלופות העומדות למולכם ונהלו מו"מ רק לאחר שקבלתם את תמונת השוק לעניין הנכס אשר בבעלותכם, ובכל מקרה, אל תמהרו.

מאת: עורך דין צבר גדיש, הבעלים של משרד השקעות הנדל"ן GreenLand. מתווך מקרקעין מוסמך, בעל תואר ראשון במשפטים ותואר ראשון במינהל עסקים, סטודנט לתואר שני במדיניות ציבורית למנהלים באונ' ת"א.


המאמר והמידע המצוי בו הינו מידע כללי המסתמך על הוראת רשות המיסים ופרשנותה לחוק ולפסיקה, אינו מהווה ייעוץ משפטי כהגדרתו בחוק, אין בו כדי להחליף מידע הניתן על ידי בעל מקצוע ואין להסתמך עליו בביצוע עסקה.


F: tsabar gadish




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב