דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע גברים נמנעים מלחיות לבד אלא נצמדים למבנה החיים הזוגי? 

מאת    [ 27/02/2012 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 2228 פעמים ]

מדוע גברים נמנעים מלחיות לבד אלא נצמדים למבנה החיים הזוגי? 

 

 

גברים לא נשארים לבד - נשים כן

 

אם עורכים השוואה בין כמות האלמנים לכמות האלמנות או כמות הפרודים לכמות הפרודות או כמות הגרושים לעומת כמות הגרושות מגלים שמרבית הגברים האלמנים, הפרודים או הגרושים מסתדרים במהירות במבנה חיים זוגי.

 

לעומת זאת, האלמנות, הגרושות והפרודות - פחות. הסיבה לכך אינה רק היצע הגברים הזמינים אלא קו חברתי מסויים, שהופך את חייו של הגבר "הבודד" לבלתי רצויים או אפילו לבלתי תקינים.

 

 

 

החברה מכתיבה קו מסויים לגברים וקו אחר לנשים

 

החברה מצפה מגברים לחיות במסגרת זוגית, אך היא אינה מצפה מנשים את אותו הדבר. החברה מצפה מנשים להביא ילדים, אבל מעבר לכך היא אינה רואה הכרח שאישה תחיה במסגרת זוגית. לכן, ישנו מספר עצום של נשים שחיות בגפן עם ילדיהן או נכדיהן, והחברה אינה רואה בכך שום פגם מיוחד.

 

עם גברים המצב שונה. החברה אינה רואה בעין יפה גבר שחי לבד, ללא בת זוג וללא מסגרת זוגית. גבר כזה נתפס כגבר חסר אחריות, זאב בודד ומוזר, עוף חריג או גבר בעל סטיות שחייבים למהר ו"ליישר" אותו, להפוך אותו לנומרטיבי ולחברתי ולפקח עליו.    

 

 

 

"אסור לגבר להישאר לבד"

 

נשים יכולות לחיות שנים לבד, ללא בן זוג וללא מסגרת זוגית, ועדיין להיחשב "תקינות" לחלוטין בעולם החברתי המודרני. לעומת זאת, גברים שחיים לבד נתפסים בצורה אחרת, כאילו הם חיים בחטא או בפשע.

 

החברה אינה רואה בעין יפה את חייו של גבר ללא קשר זוגי. כאילו גבר ללא אישה אינו מחזיק בזהות שלמה ויציבה די הצורך. כאילו רק נוכחותה של אישה לצידו הופכת את קיומו ללגיטימי ברמה החברתית.

 

 

 

האם עדיף לגברים לחיות לבד?

 

ישנה הנחה שגברים לא מסוגלים להסתדר לבד - ללא אישה לצידן. הנחה זאת היא הנחה מושרשת, והיא מיוצגת על ידי המשפט האלמותי: "מאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה".

 

בפועל, גם בעידן המודרני מעמדו החברתי של גבר תלוי במידה רבה בקיומה של אישה לצידו. אם יש לו אישה - "הוא בסדר", "הוא נורמלי", "הוא שפוי", "יש מישהי שמאזנת אותו ודואגת לו". אבל אם אין לגבר אישה לצידו אז אולי משהו יסודי פגום בו, הוא מסוכן, לא ברור ובלתי תקין.

 

 

וטיפ לסיום: בעבר, גברים העניקו לנשים את ההכרה החברתית לה הן נזקקו. כיום, מעמדו החברתי של גבר תלוי במידה רבה בקיומה של אישה לצידו. עד כמה שזה נשמע אירוני, נשים הן אלו שמעניקות את ההכרה החברתית לגברים שלצידן.  

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב