דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברה מביאה חברה לעמדות מפתח - האומנם? 

מאת    [ 26/02/2012 ]

מילים במאמר: 323   [ נצפה 4028 פעמים ]

בתחילת השבוע השתתפתי בכנס מנהיגות נשים  (http://www.ken.org.il/kenes) שארגנה עמותת כ"ן (כוח נשים) בחסות דה מרקר. עשרות פעמים אמרו הנואמות על הבמה כי אנחנו הנשים מהוות 51% מאוכלוסיית ישראל ועדיין מתייחסים לנשים כמיעוט. שוב ושוב נאמר במפגשים בכנס כי אנחנו הנשים למעשה "האשמות". אנחנו לא דואגות האחת לשנייה. אנחנו ממשיכות לתת לשיח הגברי לשלוט ולא מנצלות את הכוח האלקטורלי האדיר שיש לנו.

כאשר מעט נשים מצליחות לשבור את תקרת הזכוכית עבור עצמן וסוף סוף מצליחות להגיע מעטי מספר לעמדות מפתח, לא תמיד הן עושות הרבה כדי להפוך את תקרת הזכוכית לפתח עבור נשים נוספות. נכון שיש דוגמאות לכאן ולכאן אך בואו נודה בכך, כמותית מעט באופן יחסי - נשים מובילות, מנהיגות, מעצבות מדיניות בתחומים רבים ומגוונים בישראל!!

הנשים שמגיעות לעמדת מקבלי ההחלטות ומעצבי המדיניות  מגיעות בשל היותן ראויות ובעלות כישורים רבים. לעיתים נשים שהן בפסגה הן עילוי מפני שהדרך והתהליך שהן עוברות כדי להגיע ולשבור את תקרת הזכוכית הוא בלתי נתפס. אולי כמו לידה, לידת קריירה.

את הכנס נעלו נאומיהם של שלוש הנשים העומדות בראש מפלגות בישראל. ח"כ שלי יחימוביץ ויו"ר מפלגת העבודה שאמרה כי מבנה המערכת מונע מנשים מוכשרות להתקדם. ?עלינו להיאבק למען קידום נשים, וכאשר אנחנו מעפילות לצמרת זה לא משחרר אותנו ממחויבות למי שלא עשה את זה?, אמרה יחימוביץ'.

כרגיל, אשמח לשתף בדיון המקצועי שהצפתי גם פן אישי.  שמעתי לא אחת מחבריי לקבוצת מחפשי העובדה לעמדות בכירות כי מפגשי נטוורקינג עם גברים בכירים נגישות וקלות יותר מאשר מפגשי נטוורקינג עם נשים שעובדות בארגונים אלו ואחרים (לא נשים עצמאיות).  ייתכן שהסיבות להיענות נמוכה של נשים למפגשי נטוורקינג נשים, נובעות מעיסוקים רבים שנשים אחראיות עליהן לא רק בעבודה אלא גם בבית והזמן מועט כדי להוסיף עוד מטלה ולקדם עוד נשים, יש האומרים אולי מחשש, אולי כי נשים פחות מפרגנות האחת לשנייה, אולי כי נשים מאד יסודיות וצריכות הרבה יותר ממפגש נטוורקינג, בקיצור הסיבות רבות, אך אין טעם להתעסק בסיבות אלא בעשייה. מה ניתן לעשות, אנו הנשים אשר מהוות מעל 50% מהאוכלוסייה כדי שעוד נשים יגיעו לעמדות השפעה?

 

אשמח לשמוע עוד דעות...

 

קרן איילי - בעלת ניסיון עשיר במגוון תחומים: חברתיים, סביבתיים, תקשורת, עסקים וקהילה, ניהול פרויקטים והדרכה. כמו כן, עסקה בעבר במגוון תפקידי ניהול בתחום החינוך הפורמלי והבלתי- פורמלי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב