דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אודות - צמד הפרברים 

מאת    [ 26/02/2012 ]

מילים במאמר: 661   [ נצפה 2450 פעמים ]

הצמד עבר שני גלגולים עיקריים.הגלגול הראשון ראשיתו בשנת 1960 עת נפגשו יוסי חורי וניסים מנחם במסיבה. פגישתם הוכיחה שיש ביניהם כימיה ושילוב הקולות וראו בזה בסיס טוב להמשכיות וכך הם הפכו לצמד שזכה לפופולאריות מהרגע הראשון.

בתחילת דרכם ומאחר ובאותה תקופה רווח הרכב של שלישיות בפרט בגלל פריחת הרכבי השלישיות בדרום אמריקה, ומאחר ו"הפרברים" הרבו לבצע שירים דרום-אמריקניים,החליטו לצרף חבר נוסף לצמד וכך נוצרה שלישייה כשמשלים את החוט המשולש בחור צעיר בשם ג'ימי סימן טוב.

באחת ההופעות בחו"ל הכיר ג'ימי צעירה והחליט להישאר עמה ולא לחזור ארצה וכך חזרו ה"הפרברים" להיות צמד. הצמד זכה לפריחה שהתבטאה בהשמעה מרובה וקבועה בשידורי הרדיו וכן בטלוויזיה החד ערוצית בשחור-לבן.לא היתה כמעט תוכנית זמר אליה לא הוזמן הצמד והם הירבו בהופעות ברחבי הארץ ובעולם.

והנה, בשנת 1977 עברו "הפרברים" שינוי יותר משמעותי כאשר ניסים מנחם החליט לחזור בתשובה, לאחר תקופת "המתנה" בה עוד היה נוהג להופיע כשכיפה על ראשו. אורי הרפז (אודותיו בהמשך) נגן גיטרה מעולה, יוצא צוות ההווי של הצנחנים הצטרף במקומו של מנחם לאחר שקודם לכן היה המלווה של "נגן הנשמה" נגן הקלרינט גיורא פיידמן.

 אודות הרכב "צמד הפרברים".

יוסי חורי:

יליד בגדד (עיראק).  עלה ארצה ב-1951 כיום בן  71 לדבריו, לא סיים תיכון והוא ללא שום תואר.בילדותו רצה להגשים כל מיני חלומות, אך לא היו לו כל הכוונות ולכן, נשאר רק עם חלומות. לאחר הצבא וללא מקצוע, מצא עצמו בתוך חלל ריק,  מבלי לדעת לאן לפנות.באופן ספונטני בחר במוזיקה. דבר שאהב עוד  משחר ילדותו. בגיל 21 חיפש יוסי במה לעסוק. וכמקצוע, הקים את "צמד הפרברים", מתוך אמונה במעט שהיה לו,  וזאת בניגוד לרצון הוריו.  

לאחר (כדבריו) שהגיע למנוחה ולנחלה, רצה להגשים את שאר החלומות אשר החמיץ בילדותו,  כמו: ציור / רישום,  נגרות,  חרטות,  תכנון ובניה.  וכאדם שאוהב להתבונן ולתעד כל דבר בפרטי פרטים בחר גם בצילום שהגשים לו את החלום השני והעיקרי.              ומטבעו של דבר אהב מאוד את נושא האופטיקה,  מה שהוביל אותו מאוחר יותר לתכנן ולבנות טלסקופים ומשקפות ענק לתצפית וצילום גרמי השמיים.יוסי הינו, בנוסף לגיטריסט/זמר בצמד, גם מלחין ומעבד.

אורי הרפז:

גדל בקיבוץ מרחביה שם עשה את צעדיו המוסיקאליים הראשונים תחילה בנגינת חלילית, פסנתר ואבוב. בגיטרה החל לנגן רק מאוחר יותר בלחץ החברה שרצו לשיר מסביב למדורה. בנערותו שהה מספר שנים בברזיל עקב שליחות הוריו ושם ספג את המוזיקה המקומית והתאהב בה.בצבא שירת הרפז בלהקת פיקוד מרכז וכן בצוות הווי של הצנחנים יחד עם זמרים כמו עוזי חיטמן ז"ל, דורית ראובני ואחרים. עם שחרורו בשנת 1975, הצטרף לאמן הקלרינט גיורא פיידמן בהופעותיו ובאחת מהופעות אלה צדה אותו עינו של יוסי חורי מ"צמד הפרברים" המקורי וכל השאר, כפי שנאמר – היסטוריה.

בשנת 1978  יצאו אורי הרפז ויוסי חורי גם בהפקה של הערוץ הראשון בשם "ארץ טרופית יפה" יחד עם אמנים נוספים כמו יהודית רביץ, קורין אלאל, יוריק בן דוד וכמובן מתי כספי. ההיכרות עם מתי כספי הולידה בהמשך לא רק חברות קרובה אלא גם הפקות והתחברויות מוסיקאליות שונות ומוצלחות סביב מוזיקה ישראלית ולטינית.
בין השאר, התחבר אורי הרפז יחד עם חורי להפקות מוסיקאליות עם חוה אלברשטיין ("אני אשתגע"),  ועם הדודאים וחנן יובל (אחרי מותו של בני אמדרוסקי ז"ל), בהרכב המצליח "החברים של בני".

בשנת 1999 שיתף פעולה גם עם דני רובס, דני ליטאני ויואל לרנר בהרכב "ארבע על ארבע", ומאוחר יותר, במופע חדש ומרענן נוסף "דורות" בו משתף אורי הרפז את בתו שני, עם הזמר חנן יובל ובתו שירה בשרים ועיבודים רעננים לשירים מהרפרטואר האישי של כל אחד מהם  -משיריו של חנן יובל, דרך שירי "הפרברים", ועד למסע המוסיקלי לדרום אמריקה (ארץ טרופית יפה), אותו מוביל הרפז.

אורי הרפז התפרסם עם השנים בזכות נגינתו על הגיטרה הקטנה REQUINTO , בעלת הצלילים הגבוהים, וכן בשל היותו מהיחידים בארץ אשר מנגן בווירטואוזיות על ה-קווקיניו . הוא נחשב כיום לאחד הגיטריסטים הטובים בארץ. הרפז פיתח במשך כל שנות הקריירה שלו רפרטואר עצמאי עשיר עמו הוא מצליח מאד בהופעות יחיד באירועים פרטיים ומשפחתיים, אירועים בעולם העסקי, בערבי שירה בציבור ובמגוון רחב של הופעות במסגרות נוספות.

לנו "צמד הווי ובידור" היה הכבוד לארח את אורי הרפז באחד מערבי הזמר שלנו ואף לנגן ולשיר ביחד בערב שהיה חוויה מרעישה.   עד כאן.

בברכה

מוטי דביר- http://www.havayvebidur.com

מוטי דביר-בוגר בית ספר למשחק בהנהלת ניסן נתיב, בוגר בית ספר להנחיית מורים ומדריכים לתיאטרון/דרמה.במאי/שחקן/זמר עם ניסיון רב שנים.מנחה ערבי זמר ומשמש כצלע מתוך "צמד הווי ובידור" ב - שירה בציבור.  http://www.havayvebidur.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב